Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Václavek chce zpět do Čech, vymýšlí další agenturu

Bývalý majitel agentury Lemonade Petr Václavek oznamuje svou novou myšlenku: spustí agenturu Above & Below, která bude sídlit v Praze a pracovat pro mezinárodní trh.

Petr Václavek na letošním reklamním festivalu PIAF koncem května v Praze

Petr Václavek na letošním reklamním festivalu PIAF koncem května v Praze

„Žijeme v defragmentovaném světě plném expertů na fragmenty. A mě láká ty fragmenty integrovat a vytvářet z nich obsah poskytující smysl ve větším měřítku. A mám dopředu dohodnuto, aby to, co dělám, nebylo jen čistě lokální a omezené na Českou republiku. Rád bych se rozkročil mezi Čechy, Evropu a blízký Východ. Mám za sebou zkušenost s tamějším trhem a myslím, že si oboustranně můžeme něco dát. Jsou velmi vstřícní ke spolupráci s evropskými agenturami, ale je těžké pro ně pracovat, pokud s nimi nemáte ucelenou zkušenost,“ tvrdí Petr Václavek, který se chce s koncem roku vrátit do České republiky, mimo jiné kvůli současné životní partnerce, kterou je herečka Ester Geislerová. V současnosti Václavek působí v kuvajtské pobočce Impact BBDO a do Česka zavítal minulý týden u příležitosti mezinárodního festivalu reklamy PIAF, kde měl prezentaci.

Nová agentura, kterou podle svých slov zakládá, se bude jmenovat Above & Below. „Celý život jsem trochu bojoval s rozlišováním na nadlinku a podlinku. Nevěřím na fragmentaci. Můj projekt by měl spojovat obě části linky, zajímá mě to, co je integrované a celistvé,“ vysvětloval název nového uskupení Médiáři.

Václavek dnes podle svých slov absolvuje desítky schůzek. „Chci spolupracovat pouze s lidmi, kteří jsou chytřejší než já a v tom, co dělají, jsou lepší. Nechci opakovat vlastní chyby,“ uvedl s narážkou na svou předchozí agenturu Lemonade, kterou označuje jako důsledek „sebestředného vidění své vlastní role“.

Vizuál a jedna z myšlenek chystané agentury Above & Below, jak se ukazuje na Facebooku

Vizuál a jedna z myšlenek chystané agentury Above & Below, jak se ukazuje na Facebooku

V roli ředitele a spolumajitele Lemonade Václavek proslul mnoha provokativními názory, kterými se trefoval do české reklamní i zadavatelské sféry, a vyznačoval se velkou touhou realizovat vlastní projekty. „Všichni vědí včetně těch, co to dělají, že jsou to kecy. Lež. Čistá lež,“ řekl například na téma reklamního oboru před třemi lety, na jaře 2012 v Hyde Parku České televize. „Na co jsem si ale nezvykl, je, že vás někdo bezostyšně energeticky vysaje a poškodí jen proto, že si říká ‚zadavatel’… Už nikdy nevkročím k žádnému klientovi z pozice zaměnitelné reklamní ficky,“ prohlásil zase v komentáři, který už v lednu zmíněného roku otiskl týdeník Marketing & Media.

Tým nové agentury Above & Below nemusí být podle Václavka jen český a měl by být schopen vytvářet projekty na pomezí reklamy, vědy a umění. „Jeden projekt, který jsem se pokoušel v Dubaji prodat, byl český vědecký projekt vypuštění balonu do stratosféry, o němž jsme jednali s Hewlett-Packard, která ho chtěla použít k vlastnímu projektu. Nakonec to nedopadlo kvůli rozpočtu, ale dodnes o tom všichni mluví. A to je na mé práci jádro, které miluji, když to není jen reklama nebo kampaň, ale je za tím něco víc.“

Nová agentura by měla mít své sídlo v Praze a její práce vycházet alespoň v první fázi z Václavkových kontaktů. Jako horizont zahájení její činnosti vnímá manažer konec roku. „Do konce roku mám kontrakt v Dubaji, který musím naplnit, byť se všemožně snažím tu lhůtu zkrátit. To je pro mě nejzazší termín pro návrat a začátkem příštího roku by měla nová agentura začít fungovat.“

Petr Václavek

Od roku 2002 do roku 2007 vedl BTL agenturu iLeo, později Arc Worldwide, která byla dceřinou společností Leo Burnett. V roce 2007 spoluzaložil agenturu Lemonade, v níž se stal velkým propagátorem nových marketingových trendů a pod další značkou Limeade představoval různé vlastní projekty. V roce 2013 se stal digital account directorem kuvajtské agentury Impact BBDO. S koncem letošního roku plánuje návrat do Česka.