Internetové Parlamentní listy zaměřené na politické zpravodajství a publicistiku mají nového spolumajitele. Je jím Ivo Valenta, loni na podzim zvolený senátor a hlavně vlastník skupiny Synot, která mimo jiné sponzoruje českou nejvyšší fotbalovou ligu. Valentou vedená společnost WCV World Capital Ventures, kyperská matka Synotu, vstoupila do vydavatelství Our Media, kterou spoluvlastní a za níž vystupuje mediální matador Michal Voráček. Firma to uvedla na webu v tiskové zprávě. Valenta pak řekl Aktuálně.cz, že koupil 50 % podíl. Synot od roku 1999 vlastní i vydavatelství regionálního týdeníku Dobrý den s Kurýrem, s přílohou Lihové noviny.
Pět let existující Parlamentní listy nyní podle aktuálních čísel měření NetMonitor za měsíc navštěvuje přes 0,5 milionu lidí, web měsíčně zobrazí skoro 18 milionů stránek. Poslední zveřejněné výsledky v obchodním rejstříku ukazují, že v roce 2012 měla vydavatelská firma Our Media tržby 25 milionů Kč (rok předtím 27 milionů, rok předtím 21 milionů) a skončila ve ztrátě 2 miliony (rok předtím zisk 1 milion, předtím ztráta 0,25 milionu).
Nového spolumajitele Valentu označují za strategického investora, který má zajistit „další zkvalitnění a rozšíření působnosti“ a pomoci „mimo jiné s expanzí konceptu internetového politického zpravodajství do dalších evropských zemí“. První má být Slovensko, kde letos na podzim chystá sesterský server ParlamentníListy.sk. „Nechceme zůstat jen u Slovenska,“ uvedl Valenta. „Z pozice akcionáře nebude naše skupina zasahovat do činnosti a fungování Parlamentních listů. Přicházíme proto, abychom pomohli tento koncept rozvinout a mohli se podílet na mezinárodní expanzi,“ prohlásil také.
Po Andreji Babišovi, momentálně vicepremiérovi a ministru financí a též majiteli Agrofertu a nově Mafry a rádia Impuls, je Valenta v krátké době dalším čerstvým politikem, který kupuje mediální podnik. Narozdíl od Babiše zpola ovládl relativně nový projekt bez zázemí klasického vydavatelství, jenž má ovšem zajímavou pozici v oblasti politické publicistiky. Parlamentní listy fungují zčásti jako monitoring širokého záběru, navíc se na jeho obsahu z podstatné míry svými texty podílí sami politici, podnikatelé a členové různých profesních skupin. Půlmilionová měsíční návštěvnost web řadí na internetu těsně za mediální značky Novinky.cz, iDnes, Nova, Blesk, iHNed či Aktuálně.cz tradičních mediálních domů.
Na Twitteru k tématu debatují moderátor DV TV a zástupce šéfredaktora Parlamentních listů