Vánoce à la Tesco: mile zahrané, nemile zdlouhavé

Druhou adventní katovnu vyhrálo Tesco se sérií vánočních spotů s dětmi, od Ogilvy & Mather. Chválu sklidila i edukační kampaň o epilepsii. Nová reklama od Hamé neuspěla.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 49. týden 2017

  1. Ogilvy & Mather: Experti na dárky přicházejí (52 %)
    značka: Tesco, klient: Tesco Stores ČR
  2. Bard PR: #zadnoupaniku (37 %)
    značka, klient: Společnost E
  3. Bibloo (39 %)
    značka, klient: Bibloo.cz
  4. Prohlížeč (32 %)
    značka, klient: Seznam.cz
  5. Kouzelná animace: Hamé Easy Fruit / Gabriela Soukalová (23 %)
    značka: Hamé Easy Fruit, klient: Hamé

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 6 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každo u z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Experti na dárky chodí do Tesca (52 %)

Obchodní řetězec Tesco zahájil novou vánoční kampaň. Účinkují v ní děti jakožto nejpovolanější odborníci na vánoční dárky. Tesco připravilo televizní spot zaměřený na širokou nabídku hraček. Ten podpoří celkem sedm digitálních videí, v nichž děti s nadšením testují sedm konkrétních hraček. Videa jsou určená pro kanál YouTube, sociální síť Facebook a webovou stránku itesco.cz/vanoce, na kterou odkazují i TV spoty.

Natáčení televizních spotů pro celý region probíhalo v prodejně Tesco Zličín a zúčastnilo se ho přes 40 dětí ve věku od 4 do 8 let. Režie se ujal Tomáš Mašín a produkčně natáčení zastřešila společnost Filmservice. Digitální videa vznikala lokálně, v Česku ve studiu Pokrok pod taktovou Mug Shots (Tomáš Brožek, Jindra Malík).

Kampaň poběží v Česku, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku a vznikla ve spolupráci s agenturou Ogilvy & Mather.

Mile zahraný, nemile zdlouhavý. Nechce se mi to dokoukat, i když mě to vlastně baví.
Adam Roučka

Dětští experti na ‚unboxing‘ fungují hezky, herci jsou dobře vybraní a roztomilí. Děti prostě nikdy nezklamou.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tenhle koncept je asi tisíckrát lepší než ty exekuce, které jsou takové stydlivé a nesmělé. Jako kdyby vůbec nechtěli využít ten obrovský potenciál, který tenhle v sobě koncept má. Ale jedna z těch lepších Tesco reklam, které jsem viděl.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Dobrej koncept. Ale zkouknout víc než jedno video je nadliskej úkol, pokud nejste mamina z Modrýho koníka.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Tohle je skvělý! Jednoduchý, funkční, super. Když děti v reklamě, tak takhle. Ale protože jsem rejpal, tak se ptám - byl potřeba ten spot za těma dveřma? Nebylo lepší udělat kratší recut těch recenzí?
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Tohle mě baví. Dětská naivita v reklamě nezklame, navíc ty Vánoce.
Milan Černík (Nestlé)

2. Epilepsii lze zvládnout bez paniky (46 %)

Společnost E je nezisková organizace podporující lidi s epilepsií. Její nová kampaň má za cíl destigmatizovat epilepsii v očích veřejnosti. A agenturou Bard PR připravila neziskovka dva video spoty. Odlehčenou formou se v nich ukazuje, jak lze pomoci lidem s epileptickým záchvatem. Dále se snaží vyvrátit mýty, které kolem této nemoci panují. Ve spotech představuje tři základní kroky, které stačí znát. „Hodně lidí si myslí, že při záchvatu se dotyčnému musí dát něco do pusy, aby si nepřekousl jazyk. To v žádném případě, pokud tedy nechcete přijít o prsty, nebo toho člověka trvale připravit o zuby,“ říká Alena Červenková, ředitelka Společnosti E.

Epilepsií trpí zhruba jeden člověk ze sta. Postižení mohou mít problémy získat zaměstnání kvůli strachu zaměstnavatelů nebo si obtížně hledají partnera. Pozitivně laděné spoty, které si hrají s nadsázkou, režíroval Miro Mráz, za kamerou stál Filip Knoll. Hráli Tereza Dočkalová, Šimon Krupa, Veronika LazorčákováPetr Buchta. Kampaň probíhá na sociálních sítích a spojuje ji hashtag #zadnoupaniku.

 

Verze s truhlářem je ještě jakž takž, i když trochu moc tlačí na pilu. Ten druhej spot je naprosto bez nápadu, tak snad aspoň někomu pomůže.
Adam Roučka

Musela jsem si to pustit několikrát za sebou. Je to zvláštním způsobem znepokojující, ale líbí se mi na tom dvě věci - tvůrci nechodí kolem horké kaše a epilepsii a mýty kolem ní srozumitelně vysvětlují. Video v pilinách má zvláštní, originální poetiku. Rozhodně zajímavý počin. Svým způsobem možná nejzajímavější z tohoto týdne.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Je to fajn, fajn, fajn, je to fajn, fajnový... Je to správně lehoučce ulítlý. Přitom se tam dozvíte, co se dozvědět máte. Tedy ten konec probouzí roztodivné otázky. Počátek dovádění zdravé osoby s epilpsiíí stiženou osobou. Mohli byste udělat druhej díl o tomhle prosím? Jste ale můj epileptickej vítěz týdne, dívky a hoši.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Eklektický! Hashtagy, knírek, jeden ze sta, piliny, žádná panika, jenom tři kroky, nic do pusy, Harlem Shake, chleba, legrace, happy end. Tohle by podle mě někomu taky dokázalo záchvat spustit. Ale udílim cenu sympatie za odvahu komunikovat to téma s nadsázkou.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Tady se někdo nechal unýst. Žerty stranou, nemůže ten strobáč epileptikovi, kterej chce video nasdílet známým, způsobit záchvat?
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Edukační a vtipné. Za mě jednička s hvězdičkou!
Milan Černík (Nestlé)

3. Bibloo posiluje brand (39 %)

E-shop Bibloo specializující se na prodej světových módních značek, startuje kampaň na podporu brandu. Součástí je reklamní spot, který odhaluje životní styl milovníků módy. Bibloo se snaží ukázat, že lidé nemusí trávit svůj volný čas v nákupních centrech, aby si mohli koupit nové oblečení a další doplňky. Voiceover reklamy namluvila herečka Jenovéfa Bokové.

Bibloo aktuálně nabízí celkem 130 módních značek. Na českém e-commerce trhu je prodejcem značek Replay, Antony Morato, Just Cavalli, Trussardi Jeans, Tom Tailor a dalších. Režie spotu se ujal Marek Partyš. Kreativní producentkou byla Tereza Bílá, produkci zajistila Kristýna Hněvsová. Kameru obstaral Filip Marek. Fotografiovala Hana Knížová.

Sice s nulovym příběhem, ale aspoň docela vkusně natočený. A když ta pani řekne, že má ‚biblů‘, je mi jí líto a chtěl bych jí to něčím ošetřit.
Adam Roučka

E-shop Bibloo v nové kampani vypráví příběhy módy, zní představení kampaně. Ano? Už zase někdo vypráví příběhy? Já vidím jenom mladé lidi, kteří v záběrech jedí jablko nebo ho dávají svému partnerovi na hlavu, míří na sebe laserovou pistolí, jsou u kadeřníka nebo hrají tenis. Je to krásně natočené a obarvené, ale pořád je to generický klip, který by mohl být kampaní na vložky, aerolinky, pleťový krém nebo životní pojištění.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ehm, takže Eshop Bibloo v nové kampani vypráví příběhy módy? Neviděl jsem úplně jinej spot náhodou? To vy si myslíte, že vyprávíte příběhy, ale přitom jsou to jen smyšlené scénky. ‚Příběh‘ je vůbec tak nadužívané slovo, že pokud s tím někdo přijde, musí to mít fakt promakaný. Tady je to spíš sled obrázků doprovázený generickejma titulkama.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Mám dilema! Vizuál je top, textařina drop
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Myslíte, že katovnu čte papež? ‚Mám volnost. Mám radost. Mám lásku. Mám Bibli.‘ To by byla nádherná kampaň.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

4. Seznam má vlastní prohlížeč (32 %)

Společnost Seznam.cz prostřednictvím dvou postupně nasazovaných televizních spotů, video reklamy a bannerové kampaně v online prostředí i na sociálních sítích připomene funkce svého prohlížeče. První ze spotů připomene důvody, proč si prohlížeč české internetové jedničky instalovat, a ukáže, jak na to. „Vedle televize tento spot uvedeme také na velkém plátně sítě mulitikin Cinestar. Druhý spot představí funkci Přečíst později, díky níž se mohou lidé kdykoli vrátit ke článku, na který dříve neměli čas,“ uvedla Zuzana Neméthová, manažerka marketingu společnosti Seznam.cz.

Televizní spoty budou vysílány od 15. listopadu do konce roku na stanicích televizních skupin Nova, Prima a At Media. Zkrácené desetivteřinové spoty budou nasazeny také na internetu v obsahové síti Sklik a v AdWords. Rádiová kampaň od 20. listopadu do 17. prosince lidi upozorní, že dárky pro své nejbližší mohou pořídit z pohodlí svého domova díky srovnávači cen Zboží.cz. Kampaň poběží na stanicích Media Marketing Services ve všech krajích.

Pánovi zmizel Seznam, ale přitom ho má na obrazovce. Asi to chtělo líp vygooglovat jak natočit dobrej spot.
Adam Roučka

Tatík vypadá dost ošuntěle a je to dost doslovné - třeba informace, že má otec nový počítač, je tu prezentována větou: ‚Novej počítač!“ Zkrátka žádný ohňostroj kreativity, ale srozumitelně odvedená práce.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Aha, takže Seznam nám nyní sděluje, že vyvinul prohlížeš pro homo preinternetos, lidstvo, které bylo nejvíc spokojeno, když mohlo pracovat na T602 a psát příkazy v DOSu. Googlu nefandim, ale do tohohle nejdu.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

A nejlepší reklamou na Seznam zůstává ‚Postaráte se mi o Bobíka?‘ od Centrum.cz.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Je strašně smutný rezignovat na to, že by můj produkt mohl používat někdo s IQ nad 100. Nevíte někdo, jak měl původně dopadnout vtip s dcerkou houslistkou?
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Z reklamy je jasná cílovka produktu. Za mě celkem fajn práce.
Milan Černík (Nestlé)

5. Hamé ovoce pomáhá Koukalové při startu (23 %)

Se startem nové biatlonové sezóny na konci listopadu zahájilo Hamé marketingovou kampaň. Její těžiště bude spočívat v krátkých spotech, ve kterých vtipné situace zažívá biatlonistka Gabriela Koukalová. Hamé jako hlavní partner českého biatlonu své kampaně už tradičně staví na biatlonových osobnostech.

Spoty kombinují hranou akci s animovanými postavičkami, což je pro Hamé premiéra. „Inspirovali jsme se reálnými příhodami z biatlonových závodišť. Kreslené postavičky EasyFruiťáci z našich výrobků ve spotech Gabriele pomáhají zvládnout vyhrocené situace během závodu. V nadsázce jí tak pomohou najít hůlku zapomenutou na startu nebo ji pomůžou přesně zamířit,“ popsala spoty marketingová ředitelka Hamé Lenka Vaněk. Spoty budou vysílány od konce listopadu do poloviny prosince u přenosů z biatlonových závodů. 

Poslední, co česká reklama potřebuje, jsou další zrůdný vřeštící 3D příšery. Hamé jich servíruje rovnou několik. Asi mě z toho trefí. Nemyslim Gábinu.
Adam Roučka

Gábina Koukalová je sympatická a hezky se usmívá. Panáčci jsou taky celkem fajn, takoví správně debilní. Kampaň, která nenadchne ani neurazí, nebo jak se to říká.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pšššššššš, právě mi to všechno vyšumělo. Easyfruiťáčci nejsou dobře napsané postavičky. Vůbec nevim, kde se tu vylíhli, nevim, co mají za sebou. Jsou prostě bez dalšího rozměru. Zatímco Koukalová ho má, tak tyhle postavičky postrádají jakýkoliv charakter, i když se ilustrátor docela snažil.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Rve mi srdce, jak Hamé systematicky ztrapňuje biatlonisty a hlavně Gábinu. Jako vážně, zapomenutá hůlka?
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Chudák Gábina pod útokem EasyFruiťáků. Snad se z té šílenosti brzy vzpamatuje. A my s ní.
Milan Černík (Nestlé)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Sdílejte