Pozor: jitřní newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí.

“Vánočnější už Milka být snad ani nemůže!”

Předvánoční katovnu vyhrála Milka, do kampaně dostala největší porci vánoční nálady. Porazila Pilsner Urquell, Leoše Mareše a Mall, Pepsi elfy i Petru Kvitovou s diamanty.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 50. týden 2017

  1. Dark Side, PR.Konektor: Kouzlo Vánoc každý den (29 %)
    značka: Milka, klient: Mondelez Czech Republic
  2. Triad, MUW Saatchi & Saatchi: Ty pravé Vánoce (23 %)
    značka: Pilsner Urquell, klient: Plzeňský Prazdroj
  3. Úsměvy nás sbližují / Leoš Mareš (21 %)
    značka, klient: Mall.cz
  4. Mark BBDO: Pro lepší chuť Vánoc (19 %)
    značka: Pepsi klient: PepsiCo
  5. MUW Saatchi & Saatchi: Podané s vášní / Petra Kvitová (14 %)
    značka, klient: ALO diamonds

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 5 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každo u z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Milka postavila vánoční svět (29 %)

Vánoční kampaň čokolády Milka, spadající do portfolia společnosti Mondelez Czech Republic, nese po roce znovu titul Kouzlo Vánoc každý den. V Praze a Bratislavě se objeví velký adventní kalendář, který hraje v letošní kampani stěžejní roli. Kampaň cílí na všechny, kteří slaví Vánoce. Tato široká cílová skupina prostupuje napříč generacemi, proto běží v onlinu i offlinu, aktivace probíhá prostřednictvím eventů.

PR komunikace kampaně v online médiích je postavena na konceptu vánočních DIY videí. Diváci v nich najdou jednoduché návody, jak vyrobit adventní věnce, recepty na cukroví či tipy na originální balení dárků. Autorkou videí je v Česku vlogerka Mámou s přehledem, na Slovensku pak blogerka Fresshion. Obě influencerky videa podpoří během adventu i na svých digitálních kanálech. I letos využije značka animované spoty reprezentující vybrané předvánoční zvyky a čas strávený s nejbližšími. Ty nazpívali Kamil Střihavka a Mária Čírová. Všechny písničky jsou k dispozici na YouTube kanále Milky

PR komunikaci, produkci eventů a spolupráci s influencery zajišťuje agentura PR.Konektor. Digitální část kampaně má na starosti Dark Side, nákup médií je v režii agentury Carat.

Tohle asi nebudu hodnotit, když jsou ty Vánoce…
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Vánočnější už Milka být snad ani nemůže. V této kampani je snad všechno, co k Vánocům patří. A je to sladké tak akorát. V pořádku!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tak si to rozdělíme. TVC supr, cestování časem mě vždycky bralo. Z DIY videí nemam touhu udělat tradiční věnec, ale udělat něco sobě. Vánoční městečko budiž, ale adventní kalendář měla Milka už minulej rok, jsem nedávno četl někde na Facebooku.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Přál jsem si, aby se mi to líbilo. Začíná to hezky, pak nevím co se stane. Režisér se zbláznil? Klient? Asi klient. Přestává to dávat smysl. A prej je to už druhý rok co používají Stroj Času. Doufám, že poprvé to bylo lepší. DIY videa mají dohromady méně než 500 shlédnutí na YouTube, takže komentář snad ani není potřeba.
Will Rust

V nádherně kýčovitém, až rakousky kýčovitém, obraze Vánoc chybí dvě věci. Silnější nosná idea a out of box nápad. Protože jsou Vánoce, vyhrávají všichni, ale Milka o trochu víc.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

2. Plzeň dělá štědrovečerní tabuli (23 %)

Plzeňský Prazdroj v aktuální vánoční kampani značky Pilsner Urquell upozorňuje na pravé hodnoty Vánoc. V rámci kampaně vznikly dva online spoty, které mají připomenout, že Vánoce nejsou o velkolepých gestech, ale o příjemných chvílích strávených s blízkými. Spoty prezentují pivo Pilsner Urquell jakou součást vánočních tradic v českých domácnostech.

Kampaň poběží až do konce vánočních svátků. Součástí letošní kampaně bude mimo nově vzniklých spotů od agentury Triad také ten loňský, podobně laděný od MUW Saatchi & Saatchi. Reklamy budou k vidění v televizi, online, na sociálních sítích i v místech prodeje.

Ten pár, co si otevře ke zdobení stromku poslední láhev plzničky a nezvládne se o ni férově podělit, to jsou ryzí Vánoce jako o nich sníme! Když všechny emoce spotu dává hudba, je něco blbě.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Sakryš, ten děda ve spotu Vánoční přípitek vypadá jak Mirek Topolánek za patnáct let! Nic ve zlém, ale všechna videa na mě působí nevesele. Ta tklivá hudba, posmutnělé či rezignované výrazy v obličeji… to nejsou Vánoce pro mě. A pivo na smutek nepiju.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Loňskej spot je super, ty letošní nejenže nejsou stejná liga, to není ani stejnej sport. Hlavně teda pán, kterej potřebuje papír na proslov před vlastní rodinou. To mi přijde smutný.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Spot č.1: Tati, vys** se na to, dáme pivko. Spot č.2: Vezmi si ten větší. Kouzlo Vánoc.
Will Rust

Viděli jste v Plzni Lásku nebeskou? Předpokládám, že ano. V tom případě nechápu, jak jste schopní natočit něco tak patetickýho a přitom úplně nijakýho jako tyhle spoty.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

3. Mall pokračuje v jízdě s Marešem (21 %)

Mall.cz pokračuje ve spolupráci s moderátorem Leošem Marešem a spolu s ním opět zapojuje do kampaně i své fanoušky. Na interaktivní kampaň k Black Friday navazuje vánoční kampaň s mottem Úsměvy nás sbližují. Mareš se tentokrát vžil do role strojvedoucího ve vlaku Leo Express.

Cestující na trase Praha-Bohumín nastoupili do vyzdobeného vlaku s vánočními motivy Mall.cz, kde je Mareš jako strojvedoucí postupně obdaroval vánočními dárky. Na přípravě akce se podílel realizační tým 50 lidí a přeměna vlaku zabrala téměř 9 hodin. Marešovi se podařilo obdarovat přes 120 cestujících.

Nevěřil bych tomu, ale za mě to je to tenhle týden nejlepší. Jasný, Mareš. Jasný, celý je to kapku cheesy, ale aspoň to má jasnou myšlenku, začátek a konec. Jen u toho videa mohl ten konec přijít o 3 minuty dřív.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Uf. Dokoukat tento epický spot až do konce vyžadovalo pevnou vůli. Je tu spousta světýlek, Leoš Mareš je rozněžnělý až na půdu, herci hrají, co jim síly stačí. A já tomu nevěřím. A výraz poLEOární Expresx mi rve uši. Sorry.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

‘PoLEOarni Express s Leošem Marešem’ 4:43. Zastřelte mě radši hned.

Will Rust

Prosím vás, vždyť sami moc dobře musíte vědět, že ta čísla, která uvádíte, už dneska vůbec nic neznamenají. Co ale něco pořád něco znamená, je nápad. A Mareš nápad není.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

4. Vánoce s modrými Pepsi elfy (19 %)

Výrobce nealkoholických nápojů a potravin PepsiCo představil vánoční kampaň, která poběží od listopadu do prosince. Značka Pepsi navazuje na svou letní porovnávací kampaň kolových nápojů, kterou nově aplikovala na elfy jako hlavní symbol vánoční atmosféry. Kampaň s mottem Pro lepší chuť Vánoc! se realizuje v BTL a ATL komunikaci. S vánočními elfy se lidé mohou potkat v ulicích měst a nákupních centrech, na sociálních sítích i v televizi. Televizní spot běží na televizních kanálech skupiny Prima. 

Vánoční kampaň značky Pepsi odstartovala aktivitou “Ulov elfa”, ve které se mohli lidé ve vybraných českých městech potkat a vyfotit s některým ze čtyřiceti vánočních elfů. Během prosince budou v Obchodním centru Letňany a na pražském hlavním nádraží vystavené vánoční saně, které k postavám elfů patří. Podobná aktivace, avšak v menším a mobilnějším rozsahu, se uskuteční i na dalších místech Česka. Elfové dostanou na starost sampling Pepsi a budou vybízet lidi, aby na originální kartičky napsali přání pro někoho ze svých blízkých, ta následně splní.

Celou kampaní se prolíná i její digitální část. Na sociálních sítích elfové formou videí ukazují, jak například vypadá jejich příprava vánočních tradic a zvyků. Za digitální částí kampaně stojí Etnetera Motion. Kreativu má na starosti Mark BBDO, produkci Ritual.

Pepsi roky říká lidem, že jim chutná víc, než Coca-Cola. Je to holt takový to dítě, co nemá kamarády a tak stojí a vykřikuje: ‘ale vždyť mám dobré známky’. Nezafunguje to, protože to prostě nikoho nezajímá.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Modří Elfové mi zamotali hlavu. Podobné chlapíky z tradičních českých Vánoc neznám. Závěje umělého sněhu a osvětélkovaný dům jak ze Sám doma na mě obyčejně fungují, ale tentokrát zůstávám podivně indiferentní.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Já měl doteď pocit, že elfové jsou vymyšlený. Jenže když je tam ta legal lajna, tak se jich teda evidentně ptali, takže teda evidentně existujou a vůbec to teda celý nesráží kredibilitu týhle kampaně.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

‘Dokonce i my Elfové jsme se rozhodli pro Pepsi’ Já to asi líp okomentovat neumím.
Will Rust

To je jak Hyundai vs Škoda. Korejec působí jako puberťák, který se na sebe snaží strhnout pozornost spolužaček tím, že si před nimi zapálí své pšoukance. Pepsi je na tom obdobně. A ty elfové u nás ještě k tomu vůbec nedávaj smysl. Obecně bych se stavěl za to jít vlastní cestou a konkurenci nechat být.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

5. Kvitová podává diamanty (14 %)

České klenotnictví ALO diamonds startuje od prosince novou kampaň Podané s vášní, jejíž tváří je tenistka Petra Kvitová. Spoty s Petrou Kvitovou poběží na televizi Nova a Nova Cinema od 1. prosince. Imageová inzerce bude k vidění v online i tištěných médiích.

Stejná kampaň poběží i na Slovensku, kde se její hlavní tváří stala slovenská tenisová jednička Dominika Cibulková. Celou kampaň navrhla slovenská pobočka agentury MUW Saatchi & Saatchi.

Bez vtipu postaveného na homonymii by česká reklama nebyla sama sebou. Opravdu by Kvitová nemohla být za dámu? Respektive, to by ji bez rakety nikdo nepoznal?
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Nejradši bych tuto kampaň shrnula jedním slovem – bizár. Ale asi bych k tomu ještě měla něco dodat. Ale co? Snad jen, že použít diamantový prsten místo tenisového míčku je… bizár.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ale… tohle… proč? To přece nefunguje! Klenoty se nepodávaj. Když teda náhodou nespadnou do kanálu.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Nemůžu se rozhodnout, který spot se mi íibil víc. Jestli česká nebo slovenská verze.
Will Rust

Mohli byste nám spíš ukázat, jak vaše šperky skončí, když je Petra s vášní pěkně trefí? Bylo by to rozhodně zajímavější než tyto spoty, které jako by přilétly z roku 1999.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.