Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Vary 2015: happening značek v ulicích i na sítích

Partneři 50. ročníku filmového festivalu v Karlových Varech posilují nejvíc svou přímou komunikaci s návštěvníky města. Mediální kampaně volí jen v omezeném rozsahu.

MFF Karlovy Vary

Festivalový život se nezastaví ani v noci. Komerční značky chystají desítky akcí

Kulaté padesáté výročí Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary přinese také rozšíření marketingových aktivit firem, které akci podporují. Partneři festivalu se soustředí na dvě věci: jednak na přímou komunikaci s návštěvníky festivalu prostřednictvím open air akcí, vlastních osvěžoven a center zábavy v ulicích Karlových Varů, jednak na komunikaci v sociálních sítích a obecně v digitálních médiích. Festival by se tak měl – jako tradičně – proměnit v celotýdenní happening komerčních značek.

ČEZ: koncerty, aplikace, fun zóna

Tón tomuto trendu udává generální partner festivalu, Skupina ČEZ, připravující prakticky na každý den nějaký veřejný pouliční projekt. Během zahájení festivalu tak 3. července zahrají na pódiu u hotelu Thermal kapely Lucie a Portless. Další den bude na témže místě následovat charitativní akce Pomáhej pohybem, kterou organizuje Nadace ČEZ. Jde o využití mobilní aplikace EPP pro Android a iOS, zaznamenávající pohyb uživatele (chůzi, běh, jízdu na kole a podobně). Aplikace kromě běžných údajů o rychlosti, čase či vzdálenosti generuje body, jež může uživatel věnovat na neziskové účely. K pohybu bude sloužit právě pódium u hotelu Thermal, kde budou moci návštěvníci v sobotu 4. července „vyčerpat“ jednu minutu a přispět tak na dobročinný účel podle vlastního výběru.

Aplikaci představuje také reklamní kampaň, kterou ČEZ spustil před dvěma týdny. Ta se kromě karlovarského filmového svátku vztahuje také k hudebnímu festivalu Colours of Ostrava, poběží během celého festivalu a bude ukončena týden po skončení Colours of Ostrava. Kampaň, využívající klasického mediamixu (televize, tisk, rádio, online, sociální média) vytvořila agentura Jandl Praha.

Po celou dobu festivalu pak bude fungovat ČEZ Fun zóna se soutěžemi, workshopy a autogramiádami sportovních hvězd. 

RWE slaví deset let partnerství s filmem

Další energetická společnost, RWE, si coby hlavní partner festivalu připomene v Karlových Varech výročí hned tři. Kromě jubilea samotného festivalu jde o deset let projektu RWE – energie českému filmu a o dvacáté výročí podpory festivalu. „Naše aktivity se tedy snažíme realizovat v rozšířené formě a s akcentem tohoto výročí. Rozdíl oproti standardním letům je především v rozsahu aktivit,“ uvedl pro Médiář mluvčí skupiny RWE Martin Chalupský. Firma se podle něj letos poprvé zapojí do „openingového“ programu, který bude probíhat i ve venkovních prostorách, a chystá také venkovní promítání dokumentu z historie festivalu.

Návštěvníkům Karlových Varů se navíc připomene různými formami venkovní prezentace přímo ve městě nebo na příjezdových trasách. Jde o billboardy a reklamní bannery umístěné v centru na místech s největším výskytem veřejnosti, včetně speciálních ploch, jako jsou hypercubes nebo pohyblivé reklamní prvky (velotrixy).

RWE se přímo v Karlových Varech připomíná různými reklamními formáty

RWE se přímo v Karlových Varech připomíná různými reklamními formáty

Mezi další prvky propagace se zařadí například distribuce speciální barevně laděné zmrzliny a další. Ani RWE nevynechává vlastní „zábavnou zónu“. „Pro veřejnost otevřeme v pátek 3. července tradiční stánek, ale s netradičním programem. S ohledem na výjimečný ročník festivalu jsme jej doplnili o nové digitální audiovizuální efekty a možností interaktivního zapojení veřejnosti (například klíčování návštěvníků festivalu do děje českých filmů s možností uchování výsledného díla jako unikátní suvenýr),“ uvedl pro Médiář Chalupský. Na realizaci této prezentace spolupracuje firma s agenturou Nova-Art a Media4Future. V pátek 3. července přesně v půlnoci navíc RWE uvede u Mlýnské kolonády projekci snímku Miroslava Janka Filmová lázeň. Plánuje také využít speciální nafukovací plátno.

Z hlediska mediální reklamy počítá firma pouze s omezeným rozsahem prezentace na billboardech a na webových portálech (Novinky.cz, iDnes.cz). Grafickou podobu připravilo studio Arte 73.

RWE se přímo v Karlových Varech připomíná různými reklamními formáty

RWE se přímo v Karlových Varech připomíná různými reklamními formáty

V rámci projektu RWE – energie českého filmu koprodukovala firma během deseti let 46 celovečerních snímků, z nichž se jeden (film Kobry a užovky) účastní letošní hlavní soutěže festivalu. Tento film a další soutěžní snímek Domácí péče navíc vznikly podle scénáře, který ocenila Filmová nadace ČT, Barrandov Studio a právě RWE.

Vodafone bude letos mít pláž s majákem

Další hlavní partner Vodafone odstartuje svou letošní účast ve Varech takzvanou Vodafone Star Party, která začne v pátek ve 22.30 na Vřídelní kolonádě v režii francouzského DJ Uppermost a zástupců českého Radia Wave. Vstupenkou bude červená rtěnka na rtech nebo motýlek na krku, což jsou letošní oficiální festivalové doplňky.

Vodafone opět láká na svou "pláž"

Vodafone opět láká na svou „pláž“

Operátor také otevře Vodafone pláž s bezplatnou 4G LTE wifi sítí. Navštěvníkům navíc nabídne také aplikaci Vodafone KVIFF Guide 2015 s programem a možností rezervace lístků. Aplikace bude ke stažení ještě před zahájením festivalu na speciální microsite, a to pro Android, iOS a letos poprvé i pro Windows Phone.

Centrem pláže bude maják, kde bude možné půjčit si telefony a tablety s LTE. Mezi další aktivity Vodafonu patří červené velotrixy zajišťující dopravu po Karlových Varech, a dále takzvaná chill out zóna v „Café del Vodafone“, sloužící pro občerstvení a pro představení technologie bezdrátového internetu.

Centrem pláže Vodafonu u Vřídla je letos maják. Foto: Vodafone

Centrem pláže Vodafonu u Vřídla je letos maják. Foto: Vodafone

Přes platformu Periscope bude Vodafone streamovat živé videoreportáže, záběry ze svých akcí, rozhovory s celebritami či soutěže (na Twitteru je Vodafone jako @VodafoneVary, na Periscopu jako @Vodafone_CZ). Aktivity na Periscopu, Twitteru a taky na Instagramu pro Vodafone chystá digitální agentura TL5 Digital spolu s agenturou McCann Prague, která je hlavní agenturou operátora pro nadlinku, podlinku i digital.

Lobkowicz tvoří ze svých piv filmové hrdiny

Motýlky a namalované rty se stanou vstupenkou také na takzvanou Šlechtickou oslavu, kterou ve Varech pořádají coby festivalový partner Pivovary Lobkowicz. Jde o to, že hostesky rozdají první festivalový den všem takto vyzdobeným návštěvníkům 1.000 vychlazených plechovek piva Lobkowicz Premium Ležák. 

Hlavní stan, kde se budou odehrávat všechny aktivity kolem piva Lobkowicz, je před hotelem Thermal, otevírá dopoledne v devět hodin a zavírá v pět ráno. Kromě ležáku a jeho nealkoholické verze se v něm budou denně od 18 hodin čepovat další čtyři nové druhy piv. Jde o značky Lobkowicz Premium Ale, Lobkowicz Premium Kvasnicový, Lobkowicz Premium Pšeničný a Lobkowicz Premium Černý. „Všechna nová piva představíme od neděle 4. července formou takzvaných Festivalových premiér. Jednotlivá piva vystupují jako hlavní hrdinové a jejich prezentace je laděna do filmových plakátů v retro stylu,“ přiblížila Médiáři manažerka vnější komunikace Pivovarů Lobkowicz Renata Melíšková.

Prémiové pivo Lobkowicz coby filmový hrdina

Prémiové pivo Lobkowicz coby filmový hrdina

 

Prémiové pivo Lobkowicz coby filmový hrdina

Prémiové pivo Lobkowicz coby filmový hrdina

 

Prémiové pivo Lobkowicz coby filmový hrdina

Prémiové pivo Lobkowicz coby filmový hrdina

 

Prémiové pivo Lobkowicz coby filmový hrdina

Prémiové pivo Lobkowicz coby filmový hrdina

 

Prémiové pivo Lobkowicz coby filmový hrdina

Prémiové pivo Lobkowicz coby filmový hrdina

Každou noc od jedné do dvou bude ve stanu pivovarů probíhat takzvané happy hours, kdy mohou návštěvníci obdržet k jednomu pivu druhé zdarma. Před stanem bude k dispozici i fotostěna s plakáty Festivalových premiér propojená se soutěží na sociálních sítích. Před festivalem a po dobu jeho konání běží videosponzoring na iDnes.cz a pivo Lobkowicz Premium je též sponzorem Festivalových vteřin Marka Ebena, které vysílá Česká televize.

„Připravujeme fotosoutěž na Instagramu, ve které mohou soutěžící vyhrát exkurzi do jednoho z našich pivovarů, lístky do kina nebo piva zdarma v našem festivalovém stanu. Soutěž o ceny je i na facebookovém profilu Lobkowicz Premium,“ dodala Melíšková.

Unipetrol představí fast food Stop Cafe

Pop-up v designu benzínové stanice bude nabízet na Divadelním náměstí občerstvení

Pop-up v designu benzínové stanice bude nabízet na Divadelním náměstí občerstvení

Společnost Unipetrol využije partnerství s letošním ročníkem jednak k uspořádání společenské akce pro obchodní partnery, jednak zde odprezentuje koncept rychlého občerstvení Stop Cafe, zaváděného v síti čerpacích stanic Benzina.

Společenská akce připomene účastníkům všechny oceněné české a polské filmy v historii festivalu (vlastníkem Unipetrolu je totiž polská společnost PKN Orlen). „Součástí filmové retrospektivy bude i diskuse s režisérkou Agnieszkou Holland,“ sdělil Médiáři mluvčí Unipetrolu Mikuláš Duda.

Koncept Benzina Stop Cafe znázorní stejnojmenný pop-up v tradičním designu těchto prodejen, který bude během festivalu k dispozici mezi 10. a 22. hodinou na Divadelním náměstí a bude nabízet kávu a párky v rohlíku v šesti variantách. Na obou projektech Unipetrol spolupracuje s agenturou Next Level.

Nespresso podpoří charitu

Kampaň spojila značku v červeným festivalovým kobercem

Kampaň kávy spojila značku v červeným festivalovým kobercem

Oficiální káva 50. ročníku festivalu, značka Nespresso, se během festivalu výrazně zapojí do podpory Aliance žen s rakovinou prsu, jež je letošní partnerskou neziskovou organizací. Nespresso bude k dostání v kavárně, kterou tato aliance ve Varech během festivalu provozuje, a podpoří ji i v rámci charitativního dne v úterý 7. července, kdy kávu v jeho vlastním hlavním stanu, nazvaném Nespresso Café, budou připravovat a servírovat známé osobnosti. Nespresso Café najdou návštěvníci ve Dvořákových sadech, během slavnostního večerního zahájení festivalu v pátek 3. července bude otevřeno do pozdních nočních hodin. Nespresso ale bude k dostání i ve stanu Finlandia u Thermalu (značka Finlandia je oficiální drink 50. ročníku), kde budou mít baristé k dispozici kávovar Aguila.

Coby pozvánku na festival spustilo Nespresso před několika měsíci speciální webovou stránku, která slouží i jako zpravodajská platforma o dění na festivalu. Na její realizaci spolupracuje s agenturou Digital Brain. Ta připravila spolu s mediální agenturou ZenithOptimedia také reklamní kampaň, která proběhla během června tiskovými a digitálními médii.

„Pro letošní rok jsme připravili celou škálu nových aktivit. Chceme oslovit členy Nespresso Clubu a víc využít potenciál setkávání se s významnými hosty festivalu. V pátek 3. července otevřeme mimo jiné Nespresso VIP Lounge, kde budou po celou dobu festivalu probíhat degustační semináře a hosté se budou moci setkat s experty nejen na kávu, ale i na víno, champagne a podobně,“ říká Veronika Mašková, specialistka akcí značky Nespresso.

LG vystaví voskového Clooneyho

Výrobce elektroniky LG obsadí část hotelu Thermal. Foto: LG

Výrobce elektroniky LG obsadí část hotelu Thermal. Foto: LG

Druhým rokem podporuje akci ve Varech podnik LG Electronics jako oficiální dodavatel spotřební elektroniky pro festival. V prostorách hotelu Thermal si zabral část jednoho se spodních pater a bude tam představovat své produktové novinky, včetně zahnutých mobilů LG Flex či panoramatického televizoru s uhlopříčkou 105 palců (266 centimetrů). V zóně LG v Thermalu bude k vidění i vosková figurína George Clooneyho z pražského muzea voskových figurín Musée Grévin, a to v úterý 7. července (od 13 do 20 hodin) a ve středu 8. července (od 10 do 20 hodin).

Výrobce elektroniky LG obsadí část hotelu Thermal. Foto: LG

Výrobce elektroniky LG obsadí část hotelu Thermal. Foto: LG

Od 4. do 8. července proběhne v zóně LG soutěž o telefon LG G4. Návštěvníci si budou moci po dobu tří hodin tento mobil zapůjčit a během svého pohybu po festivalu vyzkoušet a pořizovat snímky. Do soutěže pak může každý účastník přihlásit tři své nejlepší fotografie na téma Pociťte výjimečnost ve Varech. Akci organizuje agentura Nydrle z komunikační skupiny Kindred, podobnou připravila i loni. Výpujčky probíhají na webu LGnaKVIFF.cz. Patnáct nejlepších fotografů si pak telefon LG G4 použitý při soutěži odnese.

LG bude vidět i na pláži Vodafonu a jako ceny v golfovém turnaji festivalu.

KKCG „dostává marketingové plnění“

Poněkud tajemně o své prezentaci hovoří investiční skupina KKCG Karla Komárka, která opět patří rovněž k festivalovým partnerům. „Skupina KKCG jako oficiální partner Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary dostává od pořadatelů festivalu marketingové plnění odpovídající úrovni partnerství. Nad rámec této prezentace skupina KKCG pořádá v průběhu festivalu několik prestižních akcí určených pro obchodní partnery a další hosty,“ sdělila Médiáři lakonicky mluvčí KKCG Dana Dvořáková.

Co přichystali mediální partneři

Hlavními mediálními partnery letošního ročníku jsou Česká televize, Český rozhlas, deník Právo a jeho web Novinky.cz a časopis Reflex. Řadovými partnery pak JCDecaux, časopisy TV star, InStyle, Radio 1 a tabletový Dotyk.

ČT: dům na Divadelním, čaje o třetí, večer hudba

Česká televize jako největší podporovatel kromě vysílání tradičních Festivalových minut bude ve Varech přítomná svým přechodným „domem“ na Divadelním náměstí. Představí tam filmy, které se festivalu účastní, jako je Domácí péče nebo Kobry a užovky, snímky chystané, ale i nové televizní projekty (Doktor Martin, Ganster Ka). Chystají se debatní čaje o třetí s manažery ČT odpolední i večerní hodinová hudební vystoupení od 19.30 (v sobotu 4. července Portless, v neděli 5. července Olats Otesoc, pak Lenka Dusilová, Michal Hrůza, Eggnoise, Voila! a Ghost of You).

Radio 1: vysílání, chill out, večírek

Radio 1 slibuje vysílat zpravodajství z festivalu od 4. července denně, a to vždy v 11 hodin v premiéře a v 16 hodin v repríze. Zahrne novinky z festivalového dění, krátké rozhovory s hosty festivalu, pozvánky na jednotlivé filmové sekce a informace o dalších akcích v rámci doprovodných programů. Pořady bude přímo z místa konání připravovat moderátor Pierre Urban. V hotelu Thermal bude mít stanice opět přichystaný prostor Radio 1 Lounge, který bude k dispozici účastníkům festivalu. Tato oddechová zóna s přístupem k internetu v 1. patře hotelu Thermal bude otevřená každý den od 10 do 22 hodin. Bude možné si tu odpočinout ve fatboyích či zahrát společenské hry od Piatnika. Ve středu 8. července bude mít Radio 1 večírek v klubu Aeroport, jenž bude tentokrát umístěn v industriálním prostoru bývalé stáčírny minerálních vod v centru Karlových Varů.

Reflex: příloha, články na webu, klobouky

Časopis Reflex je mediálním partnerem karlovarské přehlídky šestým rokem, od roku 2010. „Prezentace Reflexu na festivalu byla za ty roky různorodá. Od živé výstavy titulních stran v ulicích Karlových Varů, kavárny, diskusní scény i velkolepého Reflex Pointu, který se nazýval Vosí hnízdo, přes focení selfie s filmovými hvězdami, je základem spolupráce Reflexu s festivalem vždy vidět hlavně na stránkách časopisu a na webu Reflex.cz. Tímto způsobem bude velkolepě podán čtenářům Reflexu i letošní jubilejní ročník festivalu. Redakce Reflexu připravuje velkou filmovou přílohu, ve které čtenáři dostanou naservírovaných 60 filmových tipů. Chybět nebude ani aktuální zpravodajství přímo z festivalu na Reflex.cz,“ přiblížila Médiáři brand manažerka Reflexu Eva Královcová. Pro 5.000 návštěvníků bude mít vydavatel mít klobouky s brandem Reflexu zdarma (podobné v minulosti rozdával Vodafone). Do propagace značka investuje zhruba tolik, co v minulých letech.

Klobouk Reflexu