Vedení Hájkova Livesportu převezme Pavel Krbec

Krbec přijde z pojišťovací služby Rixo, zkušenosti má také z Novy, Primy či z Home Creditu.

Pavel Krbec. Foto: Emma Capital

Pavel Krbec. Foto: Emma Capital

Livesport, český poskytovatel sportovních výsledků na internetu, změní vedení. Většinový majitel Martin Hájek a také Patrik Dzurenda se z role spoluředitelů posunou do představenstva společnosti a funkci ředitele firmy k 1. lednu převezme Pavel Krbec. Přijde z online pojišťovací služby Rixo, kde od roku 2020 působí jako generální ředitel. Rixo spadá pod investiční skupinu Emma Capital Jiřího Šmejce, který zároveň od poloviny letoška šéfuje skupině PPF. V té Krbec dřív pracoval, od roku 2008 jako ředitel internetové divize televize Nova a od roku 2016 jako ředitel online strategii v Home Creditu. Mezitím ve švédské MTG, které v té době patřila i televize Prima, dělal online ředitele pro oblast střední a východní Evropy.

Sportovně-technologickou firmu Livesport založili Martin Hájek společně s Jiřím Marešem v roce 2006. Nyní v desítkách zemí (globálně pod značkou Flashscore, v Česku Livesport) servírují živé výsledky, statistiky i sportovní zpravodajství z víc než 35 sportů. V oboru jsou světovou jedničkou s víc než 100 miliony uživatelů z celého světa. Dlouhodobý růst firmy se sídlem v Praze podtrhl rok 2021, kdy Livesport zaznamenal rekordní hospodářské výsledky. Tržby a příjmy z dividend loni narostly o 42 % na 2,72 miliardy Kč, čistý zisk skupina zvýšila o 15 % na 1,33 miliardy. Letos po dvou letech ukončila ztrátový projekt agregátoru zpravodajství FlashNews.

„V zájmu dalšího rozvoje firmy nastal čas předat exekutivní funkci a soustředit se na roli akcionáře,“ říká teď Hájek. „Od příštího roku se budu věnovat strategii a rozvoji celé skupiny firem a investic,“ doplnil. Od Krbcova řízení si slibuje „výrazné posílení“ Livesportu a věří, že „naše podnikání získá nové impulzy“.

„Je opravdu málo českých firem, které dokázaly uspět ve světové konkurenci. Navíc Livesport vidím jako magický koktejl technologií, médií a sportu. Tomu jsem odolat nedokázal,“ prohlásil Pavel Krbec. „Současných sto milionů uživatelů, které Livesport má, je ohromující číslo. Prostor pro další růst je ale pořád obrovský. Samotný fotbal má po celém světě tři a půl miliardy fanoušků. I kdybychom pominuli ostatní sporty, tohle definuje potenciál Livesportu,“ nedrží se zpátky.