Velikonoce jsou pro pivovary příležitostí představit pivní speciály. Letos je uvedou pivovary Starobrno a Plzeňský Prazdroj. Velikonoce patří také k hlavním sezónám maloobchodu, kdy můžeme pozorovat zvýšené výdaje domácností za rychloobrátkové zboží. Během velikonočního týdne si Češi dopřejí o pětinu víc než během průměrného týdne v roce. Uvádí to studie GfK.
Na Zelený čtvrtek 13. dubna připravil pivovar Starobrno velikonoční speciál Zelené pivo. To je součástí velikonočních tradic především v Brně a je výjimečné tím, že se do něj přidává bylinný výluh. Celkem je letos pro celé Česko k dispozici 4.700 hektolitrů, přičemž 350 hektolitrů z uvedeného množství půjde na export na Slovensko.
Plzeňský Prazdroj uvádí speciál Master Zlatá 13. Ten odkazuje na středověkou tradici pití silnějších piv v klášterech během předvelikonočního půstu. V průběhu dubna bude ho bude možné ochutnat ve vybraných podnicích po celém Česku.
Během Velikonoc mají Češi často možnost nakoupit zboží v akci. To se týká i sezónních sladkostí. V březnu 2016 připadly na akční nákupy velikonočních sladkostí zhruba dvě pětiny výdajů a cukrovinky si zakoupily více než tři pětiny českých domácností. Každý kupující za ně v průměru utratil přes 140 Kč. V dubnu se podíl akčních výdajů za sladkosti vyšplhal až k 80 %. Nejvíc se nakupuje v hypemarketech a největší podíl výdajů jde na maso, prostředky na pečení, džemy a sladké pomazánky, máslo, margaríny, vejce, destiláty a pivo.