Vlašimský výrobce balicích strojů Velteko letos v březnu spustí mezinárodní kampaň, která představí výsledky jeho kompletního rebrandingu z posledních dvou let. Kampaň poběží v odborných médiích a na internetu, objeví se v Česku, na Slovensku, v Polsku, v Rusku, ve Spojených státech, v Turecku a v zemích Beneluxu.
Podpoří ji také nový firemní web ve čtyřech jazykových mutacích (v češtině, polštině, angličtině a ruštině), který má být spuštěn rovněž v první polovině března. Rebranding, kampaň i web firmy dostala na starost agentura Insidea Marka Říhy a Tomáše Tržila.
Tým od Moravy po Louisianu
Velteko je česká firma z Vlašimi, vyrábějící hi-tech balicí stroje a linky. Celý rebranding včetně nového vizuálního stylu a loga společnosti měl zdůraznit individuální a flexibilní řešení v oblasti balení a to, že se z lokální firmy stala mezinárodní společnost. „Velteko je rodinná firma založená roku 1991, od té doby vyrostla v nadnárodní organizaci. S ohledem na světovou expanzi jsme potřebovali novou jednotnou vizuální identitu,“ řekl Médiáři marketingový manažer Velteka David Chvojka.
„Celý proces rebrandingu je vždy náročný a musí být proveden citlivě, řada změn je velmi emotivních,“ říká Marek Říha, spolumajitel a kreativní ředitel zmíněné agentury Insidea. Ta za tím účelem sestavila mezinárodní tým. „Byl složený z lidí od Moravy až po Louisianu,“ dodává.
Firma i agentura prošly v rámci rebrandingu procesem, který obnášel řadu analýz identifikujících silné a slabé stránky a příležitosti i hrozby směrem ke společnosti, k produktům i službám. „Museli jsme nejen redefinovat firemní poslání, najít aktuální unikátní prodejní výhody, ale správně nastavit positioning na trhu,“ tvrdí kreativní ředitel.
Příkladem emotivně přijímaného kroku byla ze začátku hlavně proměna loga společnosti, které vzniklo v 90. letech při jejím zrodu. „Spolu s klientem jsme ušli dlouhou cestu k jeho výsledné podobě, přes řadu různých verzí se symboly, 3D verze, moderní styly. Relativně konzervativní klient na poměrně hodně konzervativním trhu potřeboval s logem srůst a dostat je pod kůži. Logo vykrystalizovalo v robustnější, čistě typografickou verzi s lehce extendovanými tvary liter,“ popisuje kreativní ředitel.
„V úvodním V je zašifrovaná vertikalita balicích strojů. Zachovali jsme původní strojírenskou modrou barvu. Identitu jsme osvěžili přidáním blankytné modré, svěží zelené a tlumeným odstínem šedobéžové. Vznikl rozsáhlý manuál vizuálního stylu, který definuje použití loga a styl,“ popisuje Říha.
S vertikalitou souvisel také první mezinárodní slogan, který uvedení nového vizuálního stylu provázel a který zněl Think vertically.
O logu a nové identitě bylo potřeba dát vědět distributorům v zahraničí. První teaser, microsite a direct mailing cílený na významné partnery se představily o Vánocích 2013, další vlna představení a osvěty přišla na veletrhu Interpack v roce 2014 se stánkem firmy.
Marketingové aktivity vyvrcholí připravovanou mezinárodní kampaní, která cílí na globální i lokální výrobce a značky, balící různé typy komodit od potravin, instantních produktů až po balení stavebních hmot. „Chceme jim prezentovat versatilitu řešení Velteko s důrazem na individualitu, výkon, spolehlivost a flexibilitu, aby společnost i budovaná značka byly vnímány jako moderní a progresívní v segmentu obalové techniky,“ uvedl Říha.
Komunikaci realizuje Insidea ve spolupráci s Davidem Gorem, který je jejím marketingovým specialistou pro globální trhy, s marketingovým oddělením firmy Velteko v Česku, a následně s pobočkami v daných zemích nebo s lokálními distributory.
Morf má vizualizovat sílu a dynamiku
„Ne vždy se podaří všechny nápady prosadit. Nicméně i tak se nám podařilo prosadit našeho morfa. To je stvoření, které nás napadlo, když jsme dumali nad tím, jak jednoduše, názorně a hlavně originálně prezentovat filozofii značky zhmotněnou v jejích strojích plných technologií, s přidanou hodnotou ve formě služeb. Dokonalá svalnatá mužská postava ve stříbrném trikotu zbavená individuálních rysů, tak vznikla čistá vizualizace síly, dynamiky, drajvu. Morfem jsme byli nadšení, ale jeho potenciál nebyl doposud plně využit,“ říká kreativní ředitel.
„Morf vznikl během tvorby vizuálního stylu při práci na klíčových vizuálech, které jsme potřebovali pro zdůraznění a zjednodušení klíčových benefitů jednotlivých strojových řad. Postava morfa tak svými pohyby prezentuje jinak velmi techické parametry a charakteristiky. Protože bylo důležité koncentrovat pozornost jen na pohybové vyjádření, vyjadřující klíčovou vlastnost stroje, použili jsme speciální oblek, který přišel do Evropy z Japonska. V castingu jsme pak vybrali jednoho z nejlepších artistů u nás Jindřicha Panského, vystupujícího například s vystoupením The Loser(s). Dokázal vytvořit neuvěřitelné pozice, které vyfotografoval Karel Vojkovský,“ popisuje Říha.
Výsledný set fotografií čítá osm až deset pozic, které firma používá ve všech vizuálech určených pro komunikaci strojů. Agentura v současnosti připravuje také speciální show, která bude prezentována na příštím veletrhu Interpack.
Balí všechno, co je drobné
Spolumajiteli firmy Velteko jsou Petr Hrdina, František Šmída a Pavel Chvojka. Firma vyrábí balicí stroje jednak pro většinu potravinářských komodit (cukr a sůl, těstoviny, kusové koření, mleté koření, instantní potraviny a nápoje, suché plody sušené ovoce, cereálie, cukrovinky, mražená zelenina a další), jednak pro další komodity prodávané v práškovém a tekutém stavu (prací prášky, stavební chemie), popřípadě jako granuláty (krmivo pro zvířata) nebo drobné kusové zboží (bižuterie, skleněné korálky, šrouby).