Venkovní reklama zůstává 10 % pod úrovní loňska

Outdoor jako jediný inzertní mediatyp stále nedorovnal rok 2020 poznamenaný covidem.

Za prvních sedm měsíců letoška meziročně rostly reklamní útraty v televizi o 6 %, v tisku o 10 % a v rádiu o 5 %. Naopak venkovní reklama zůstává pod loňským výkonem, letos zatím zaznamenává pokles o 10 %.

Ukazuje to pravidelný monitoring reklamních výdajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ten nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Loňský rok poznamenala omezení kvůli koronaviru. 

Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč

mediatyp leden-červenec 2020 leden-červenec 2021 změna
televize 31,27 33,29 6 %
tisk 8,74 9,58 10 %
rádio 3,87 4,07 5 %
venkovní 2,37 2,12 -10 %

Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Reklamní útraty letos v červenci stouply v televizi o 11 %, v tisku o 18 %, v rádiu o 12 % a na venkovních nosičích o 2 %.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč

mediatyp červenec 2020 červenec 2021 změna
televize 2,94 3,02 3 %
tisk 1,23 1,26 2 %
rádio 0,53 0,56 5 %
venkovní 0,37 0,38 2 %

Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Největšími inzerenty v červenci byly řetězec Albert, farmaceutická firma Simply You Pharmaceuticals a řetězec Kaufland.

Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, červenec 2021

pořadí zadavatel útrata
Albert Česká republika 144
Simply You Pharmaceuticals 144
Kaufland Česká republika 137
Sazka 99
Alza.cz 97
Lidl Česká republika 97
Mountfield 88
Plzeňský Prazdroj 87
Henkel ČR 85
10  T-Mobile Czech Republic 75

V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Inzertně nejviditelnější kategorií v červenci byly řetězce s potravinami, pak ty s elektronikou, za nimi hobbymarkety.

Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, červenec 2021

pořadí kategorie útrata 
1 Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin 461
Široký sortiment s převahou elektroniky 232
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily 125
Široký sortiment 121
Datové služby, tarify 120
Loterie 100
Nábytek 91
Léčebné masti, oleje, gely 88
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou oděvů a módních doplňků 78
10  Online sázky, herny 77

V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere