Za prvních sedm měsíců letoška meziročně rostly reklamní útraty v televizi o 6 %, v tisku o 10 % a v rádiu o 5 %. Naopak venkovní reklama zůstává pod loňským výkonem, letos zatím zaznamenává pokles o 10 %.
Ukazuje to pravidelný monitoring reklamních výdajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ten nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Loňský rok poznamenala omezení kvůli koronaviru.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | leden-červenec 2020 | leden-červenec 2021 | změna |
televize | 31,27 | 33,29 | 6 % |
tisk | 8,74 | 9,58 | 10 % |
rádio | 3,87 | 4,07 | 5 % |
venkovní | 2,37 | 2,12 | -10 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Reklamní útraty letos v červenci stouply v televizi o 11 %, v tisku o 18 %, v rádiu o 12 % a na venkovních nosičích o 2 %.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | červenec 2020 | červenec 2021 | změna |
televize | 2,94 | 3,02 | 3 % |
tisk | 1,23 | 1,26 | 2 % |
rádio | 0,53 | 0,56 | 5 % |
venkovní | 0,37 | 0,38 | 2 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Největšími inzerenty v červenci byly řetězec Albert, farmaceutická firma Simply You Pharmaceuticals a řetězec Kaufland.
Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, červenec 2021
pořadí | zadavatel | útrata |
1 | Albert Česká republika | 144 |
2 | Simply You Pharmaceuticals | 144 |
3 | Kaufland Česká republika | 137 |
4 | Sazka | 99 |
5 | Alza.cz | 97 |
6 | Lidl Česká republika | 97 |
7 | Mountfield | 88 |
8 | Plzeňský Prazdroj | 87 |
9 | Henkel ČR | 85 |
10 | T-Mobile Czech Republic | 75 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Inzertně nejviditelnější kategorií v červenci byly řetězce s potravinami, pak ty s elektronikou, za nimi hobbymarkety.
Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, červenec 2021
pořadí | kategorie | útrata |
1 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 461 |
2 | Široký sortiment s převahou elektroniky | 232 |
3 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily | 125 |
4 | Široký sortiment | 121 |
5 | Datové služby, tarify | 120 |
6 | Loterie | 100 |
7 | Nábytek | 91 |
8 | Léčebné masti, oleje, gely | 88 |
9 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou oděvů a módních doplňků | 78 |
10 | Online sázky, herny | 77 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Apolena Rychlíková odchází z Alarmu

Generálním ředitelem ČT zvolen Jan Souček, Petr Dvořák po 12 letech končí

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média

V čele CNN Prima News končí Pavel Štrunc, zpravodajství Primy povede Martin Švehlák
