Za prvních osm měsíců letoška meziročně rostly reklamní útraty v televizi o 6 %, v tisku o 10 % a v rádiu o 5 %. Naopak venkovní reklama zůstává pod loňským výkonem, letos zatím zaznamenává pokles o 8 %.
Ukazuje to pravidelný monitoring reklamních výdajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ten nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Loňský rok poznamenala omezení kvůli koronaviru.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | leden-srpen 2020 | leden-srpen 2021 | změna |
televize | 35,07 | 37,25 | 6 % |
tisk | 10,10 | 11,07 | 10 % |
rádio | 4,46 | 4,69 | 5 % |
venkovní | 2,72 | 2,51 | -8 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Reklamní útraty letos v srpnu meziročně stouply v televizi o 4 %, v tisku o 9 %, v rádiu o 5 % a na venkovních nosičích o 12 %.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | srpen 2020 | srpen 2021 | změna |
televize | 3,80 | 3,96 | 4 % |
tisk | 1,36 | 1,49 | 9 % |
rádio | 0,59 | 0,62 | 5 % |
venkovní | 0,35 | 0,39 | 12 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Největšími inzerenty v srpnu byly maloobchodní řetězec Kaufland, farmaceutická firma Simply You Pharmaceuticals a řetězec Lidl. Do první desítky se vklínil polský prodejce obuvi CCC.
Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, srpen 2021
pořadí | zadavatel | útrata |
1 | Kaufland Česká republika | 152 |
2 | Simply You Pharmaceuticals | 137 |
3 | Lidl Česká republika | 134 |
4 | Sazka | 122 |
5 | Ferrero Česká | 117 |
6 | Henkel ČR | 116 |
7 | Alza.cz | 112 |
8 | Mountfield | 109 |
9 | Albert Česká republika | 95 |
10 | CCC Czech | 95 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Inzertně nejviditelnější kategorií v srpnu byly řetězce s potravinami a ty s elektronikou.
Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, srpen 2021
pořadí | kategorie | útrata |
1 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 443 |
2 | Široký sortiment s převahou elektroniky | 320 |
3 | Široký sortiment | 198 |
4 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily | 133 |
5 | Nábytek | 132 |
6 | Loterie | 121 |
7 | Pojištění | 118 |
8 | Běžné, spořicí účty | 106 |
9 | Elektřina, plyn, teplo a klimatizovaný vzduch | 105 |
10 | Léčebné masti, oleje, gely | 102 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Vznikla agentura BF Company, založili ji bývalí manažeři Zootu

Livesport začne oficiálně měřit návštěvnost, reklamu bude prodávat Arbomedia

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
