Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Vesmírní lidé v kampani českého Volkswagenu

Werich, Landa a Šeran v dalším z metamorfujících sloupků.

Tenhle týden nejedeme bomby. Je tu odlehčený zážitek, který svou nektuálností tvoří kontrast k dnešní uspěchané době. Omluvte stokrát provařený reklamní žargon. Ono je to jedno. Stejně po těchhle klucích, co hrozili všem, jednou se slehne, slehne zem.

Onehdá jsme se trochu vyřvali s pár čtenáři v diskusi na téma fenomén. Šlo o Daniela Landu, entitu, která provokuje spoustu lidí, kteří jej léta povrchně sledují zejména optikou českých médií, a jsou připraveni bez hlubší úvahy kdykoliv vypálit, že „Landa je nácek“, řeči o Landovi jsou tedy toxické a vůbec, slušný člověk by o něm neměl hovořit, protože jinak je vystavován vnitřnímu konfliktu. Obhajovat Landu nelze. V jednu chvíli se dostanete na bazální úroveň, a musíte kapitulovat, jinak jste pro přihlížející stejný jako on sám - měníte se totiž v aktivistu. Landu jsem si vybral právě kvůli tomuto aspektu a čekal jsem, kdo a jak se ozve. Kdo je Landa, ví jen Landa sám. A podle mne je fenoménem, tedy mimořádným jevem.

No nic, pojďme dál. Sedíme takhle v agentuře DDB a vymýšlíme, jak přilákat co největší množství lidí na projekci do vodní stěny, kterou agentura vymyslela pro globální kampaň Volkswagenu Think Blue. Kampaň ukazuje Volkswagen jako moudrou firmu, která šetří životní prostředí. Projekce do vodní stěny, i když agentura Quix jich už hezkých pár udělala, je stále pro většinu lidí jen nepochopitelný shluk slov. A dostaňte spoustu lidí na něco, co neznají. V projekci se vyskytují delfíni. Fajn.

Takřka okamžitě mě napadlo, že oživíme skoro zapomenutý fenomén českých devadesátých let. Byli jste někdy na stránkách (mají jich stovky) Vesmírných lidí? V roce 1998 jsem dokonce měl skoro celý jejich web vytištěný a hltal jsem ho. Web má senzační příběh. Naši přátelé ze souhvězdí Plejád komunikují formou automatického psaní s námi lidmi. Web přetéká sděleními, vizuály vesmírných lodí a samozřejmě entitou Aštar Šeran, který je velitelem flotily. Jedná se o politickou iniciativu, která popisuje globální vývoj lidstva - lidstvo se řítí do pekel, kam jej ženou politici. Jediná možnost spásy je odletět s Plejáďany jednou z jejich úchvatných lodí.

Co mě na tomhle webu fascinuje, je, že přetéká informacemi. Na počátku se proklikáte spoustou moodových vizuálů a pak jste najednou v nervovém centru lidí, kteří komunikují s přáteli mimozemšťany. Jeden obrázek za všechny:

Vlastně kecám, je jich třeba vidět mnohem víc.

Na posledním vizuálu vidíte portrét velitele flotily, Aštara Šerana.

A hned jsme to měli: 3D delfíni budou prvním skutečným poselstvím od Plejáďanů. Stačí zaplavit Prahu podomácku vyrobenými letáky s textem První sdělení Aštara Šerana obyvatelům Prahy. Koupíte si za mobil se simkou, jejíž číslo napíšete na letáky jako telefon kontaktní osoby a média vám urvou ruce. Na akci bude plno. Po skončení akce soupravu zahodíte.

Tak to je celý. Pak to sice dopadlo jinak, ale chtěl jsem sem otisknout ten chvilkový zážitek vtipného nápadu. Ostatně, jedna z mých prvních otázek u klienta je vždy „Jak moc velká sranda to má bejt?“ Jako by se skrze mne ptal pan Werich.