Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Většina reklamy z České televize přešla na Primu, Nova oslabuje i v hlavním vysílacím čase

Na ukončení reklamy na kanálech ČT1 a ČT24 veřejnoprávní České televize, které přišlo loni v říjnu, vydělala hlavně televize Prima. Lídr trhu Nova naopak nedokázala přetáhnout víc inzerentů a její podíl na penězích investovaných do televizní reklamy v Česku oslabil.

Ukazují to čísla ze středeční prezentace společnosti CME, majitele Novy, pro investory [viz PDF]. Zatímco ČT v prvním čtvrtletí meziročně oslabila o 5 procentních bodů, Prima o 5 procentních bodů posílila a o 2 procentní body v souhrnu rostly také menší stanice. Nova tratila 2 procentní body.

PODÍL NA TRHU TELEVIZNÍ REKLAMY
skupiny 1. kvartál 2011 celý rok 2011 1. kvartál 2012
ČT 7 % 5 % 2 %
Nova 68 % 67 % 66 %
Prima 22 % 24 % 27 %
ostatní 3 % 4 % 5 %
Zdroj: CME. Podíl na trhu televizní reklamy v tomto případě znamená podíl na čistých výnosech ze spotů, sponzoringu a minimálně v případě skupiny Nova product placementu.

Nova podle dat svého majitele také meziročně ztratila na síle v hlavním vysílacím čase. Ve skupině diváků ve věku 15 až 54 let, na které Nově kvůli inzerentům nejvíc záleží, měla v první letošním kvartálu podíl 40 % oproti loňským 42 %. Naopak posílily Prima (z 21 % na 24 %) a ČT (z 22 % na 23 %), oslabily menší stanice (z 15 % na 13 %).

Konkrétně pak Nova oproti loňsku ztrácí pozice v pondělí, v úterý a v pátek po půl jedenácté večer – to ve prospěch Primy. V pátek večer mezi osmou a devátou ji poráží Česká televize (seriálem Vyprávěj). Ta Nově zvládá čím dál líp konkurovat taky v sobotu a v neděli přes den.

Sledovanost jednotlivých období dne. Čí je barva, ten je v daném čase nejsledovanější.

Sledovanost jednotlivých období dne. Čí je barva, ten je v daném čase nejsledovanější. Platí pro diváckou skupinu 15 až 54 let. Zdroj: CME