„Víc než poctivá práce!“ Olympijský spot T-Mobilu získal zlato

Skvěle to běží a pěkně se na to dívá, vyzdvihují reklamní kati novou práci Saatchi & Saatchi.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna za 29. týden 2021

  1. Saatchi & Saatchi: Sportovní léto (64 %)
    značka: T-Mobile, klient: T-Mobile Czech Republic
  2. Havas Prague: Letní cestování (57 %)
    značka, klient: České dráhy
  3. DDB Prague: Poděkování zaměstnancům (56 %)
    značka: McDonald’s, klient: McDonald’s ČR
  4. Triad Advertising: Nový Míša Míšánek (54 %)
    značka: Míša, klient: Unilever
  5. WMC Grey: Auta od lidí, pro lidi (47 %)
    značka, klient: HoppyGo

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.

1. T-Mobile se sportovci pořádá sportovní léto

Mobilní operátor T-Mobile spustil svou kampaň Sportovní léto, ve které připomíná úspěchy českých olympioniků a zároveň vybízí k aktivnímu trávení léta. Koncept kampaně pracuje se sportovním pojetím běžných denních činností a představuje známé tváře českého sportu v nevšedních rolích. Kampaň, která vznikla ve spolupráci s Českým olympijským týmem, připravila agentura Saatchi & Saatchi a běží od začátku července do poloviny srpna v televizi, na sociálních sítích, na venkovních plochách a bude k pohybu vyzývat i samotné zaměstnance T-Mobile. Základem kampaně je šedesátivteřinový spot, který hravou formou rozvíjí myšlenku, že sportovat může kdokoliv a kdykoliv. Hlavními postavami tentokrát nejsou tradiční herci, ale bývalí a současní čeští olympionici a sportovci. V rámci kampaně nabídne T-Mobile zákazníkům balíček neomezených dat. S ním spouští i letní soutěž o ceny s vlastním hashtagem #nesedimdoma, ve které budou známé tváře motivovat k pohybu a nalezení tajných lokalit po celém Česku. Vše zaštítí nově vzniklá microsite, kde budou dostupné informace k letní soutěži a dalším navazujícím aktivitám.

Iva Hadj MoussaSvěží, letní a povedená kampaň, která navodí dobrou náladu. Pěkná práce!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tomáš HrivnákŽe jde o olympioniky, jsem nepochopil, jejich tváře neznám, ale dávám 60 % za fakt, že je v záběru můj hood a Skleňák v Dejvicích.
Tomáš Hrivnák

Jakub HussarCukrkandlová soft verze kultovního Města kaskadérů od Ivana Zachariáše.
Jakub Hussar (Haze)

Ondřej SoučekKlasická běhací reklama, která patří k tomu nejlepšímu, co tady vzniklo. Víc než poctivá práce.
Ondřej Souček

Petr VáclavíkPro všechnu tu akci jsem zapomněl, na co se to vlastně koukám, ale dívá se na to pěkně!
Petr Václavík (Czech Promotion)

Manuel PradaTenhle tejden zlato! Ale ta růžová vlna na konci? Tsunami, prostě brandingovej disaster.
Manuel Prada (Comtech Can)

Filip HumplTakto rozmáchlou exekuci už jsme dlouho neviděli! A je to vtipné a je to srozumitelné. Za mě to běží skvěle!
Filip Humpl (Wunderman Thompson)

Pavel JechortDobře se na to kouká, dost dlouho mi nedocházelo, co mají neomezená data společného s běháním a sportem obecně. Ten oslí můstek je hodně vratký. No ale co už.
Pavel Jechort (Mall Group)

2. Ivan Trojan nasadil dredy a jede reggae

Co by jeden neudělal kvůli slevě? V nové kampani pro mladé od Českých drah to Ivan Trojan řeší svým originálním způsobem. Protože na 75% slevu mají nárok jen děti a studenti do 26 let, zkouší si hrát na mladšího. Kampaňový mediamix s ideou Každý chce být dneska mladší se nese v rytmu jamajského reggae a je vidět na internetu v podobě videospotu a v různých dalších formátech a ke slyšení jako song v rádiích. Produkce se i tentokrát zhostila Total Help Art s režisérem Ondřejem Trojanem a o kreativní část kampaně se opět postarala agentura Havas.

Iva Hadj MoussaZa mě se tento Trojanův otec-trapák se objevil zatím ve své nejlepší roli.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tomáš HrivnákTrojan horse české reklamy.
Tomáš Hrivnák

Jakub HussarTohle se úplně nepovedlo. Trojan má na víc.
Jakub Hussar (Haze)

Ondřej SoučekTelevize a rádio super. Tenhle spot je páradně letně odlehčenej.
Ondřej Souček

Petr VáclavíkNa první pohled není co vytknout, přesto si myslím, že už by České dráhy měly nechat pana Trojana vystoupit.
Petr Václavík (Czech Promotion)

Tomáš Mrkvička (Publicis)Další slušný kousek od Českých drah. Není to k popukání, ale asi každý si odnese zprávu o studentských slevách. Transakční komunikace, u které postrádám dlouhodobou diferencující strategii. Co si České dráhy myslí o světě a co pro mně značka má nad rámec jízdenek a slev?
Tomáš Mrkvička (Publicis Groupe)

Manuel PradaStanice velký špatný. Češi by se měli přestat prezentovat jako někdo, kdo chce všechno očůrat... a kdo klidně vlastní manželku otituluje babičkou. Plus si myslí, že je to vtipný.
Manuel Prada (Comtech Can)

Pavel JechortPovedené, je tam produkt, kreativa na něm sedí a je zábavná.
Pavel Jechort (Mall Group)

3. McDonald’s děkuje svým lidem, že zvládli pandemii

Provozovatel rychlého občerstvení McDonald’s ve svém novém televizním spotu děkuje zaměstnancům za přístup a nasazení v nelehkém období pandemie. Televizní spot je součástí rozsáhlého komunikačního projektu, na němž se podílely všechny agentury, které s McDonald’s spolupracují. Strategickým partnerem pro tento koncept je kreativní agentura DDB, spot režíroval Marek Partyš v produkci Bistro Films. Televizní spot běží na kanálech televize Prima celé léto, objevuje se i v online prostředí. Nákup médií má na starosti agentura OMD, komunikace v regionech jde pak za agenturou MSL. Do komunikace je zapojeno i HR oddělení McDonald’s a interní komunikační kanály firmy.

Iva Hadj MoussaTohle je moc milé. Spot má skvělou atmosféru a především hezký nápad. Tleskám, zahřálo mě to u srdce.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tomáš HrivnákDobrá volba hudby.
Tomáš Hrivnák

Jakub HussarDecentní, úsporné, vkusné. Ale tak nějak nevím, proč to vzniklo.
Jakub Hussar (Haze)

Ondřej SoučekA přidal Mekáč těm chudákům z první linie? Zasloužili by si to víc než televizní spot.
Ondřej Souček

Petr VáclavíkVypadá to, že covidu a děkovacích kampaní se jen tak nezbavíme. Aspoň že je to podané civilně a bez patosu.
Petr Václavík (Czech Promotion)

Tomáš Mrkvička (Publicis)Mouchy bych našel, ale nechci je hledat. Tohle udělal Mekáč dobře a mohu potvrdit, že ani ty malý důkazy pozornosti nejsou zaměstnancům McDonald’s cizí. Za to si poděkování zaslouží.
Tomáš Mrkvička (Publicis Groupe)

Manuel PradaM(o)cProč. Nevím, proč děcka vzadu nosí roušky… nebo proč klukovi s brejličkama nepomůže někdo z rodiny?! Je mi ho spíš líto, než že bych měl ze spotu blaženej hřejivej pocit, kterej se měl asi dostavit.
Manuel Prada (Comtech Can)

Filip HumplÚsměvné a milé, takové by mělo být poděkování. Lajkit!
Filip Humpl (Wunderman Thompson)

Pavel JechortUž bych se na covid, aspoň do další vlny, vykašlal. A děkování kolegům si nechte do interního oběžníku, my stejnak tušíme, že to hrajete na nás.
Pavel Jechort (Mall Group)

4. Unilever s Triadem představují Míšánka

Značka zmrzlin Míša z portfolia producenta rychloobrátkového zboží Unilever letos začíná s novým komunikačním konceptem a zároveň pokračuje ve svém CSR na českém a slovenském trhu. Novinka představená ve fantazijním papírovém světě a sázení stromů jsou hlavními pilíři komunikace značky Míša pro tento rok. V aktuální kampani Unilever představuje nový produkt pro nejmenší Míša Míšánek, zmrzlinovou svačinku z tvarohu, smetany a ovoce. Kampaň běží od května v televizi i v podobě online spotů na YouTube, které doplňuje komunikace na Instagramu a Facebooku. Spoty vznikly v kreativní agentuře Triad Advertising ve spolupráci s produkcí Nice! a režisérem Pavlem Soukupem. O mediální nasazení se postarala Mindshare. Technologický postup stojící za vizuálním uchopením kampaně pracuje s kombinací trojrozměrného papírového světa a dopředu natočených hereckých akcí na greenscreenu a v reálném prostředí. Nová kampaň má za cíl představit Míšu jako alternativu pro zdravou svačinku hlavně rodičům.

Iva Hadj MoussaMoc se mi líbí výtvarné zpracování, které, aspoň v mém případě, však přebíjí celkovou myšlenku.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tomáš HrivnákTo celé bude trvat tři roky? Prosím, ne!
Tomáš Hrivnák

Jakub HussarVelmi oceňuji art direction, moc hezká stylizace.
Jakub Hussar (Haze)

Ondřej SoučekPěkný. Já si myslim, že tohle by se dětem mělo líbit. Rád bych je donutil, aby se jim to líbilo. Určitě se to líbí mně i matkám. Jestli se to líbí dětem, to se v době tiktoků a youtuberů neodvažuju tvrdit.
Ondřej Souček

Petr VáclavíkNemohl jsem si nevšimnout, že v Triadu rádi skládají origami (Plzeň, Míša) a jde jim to moc dobře!
Petr Václavík (Czech Promotion)

Tomáš Mrkvička (Publicis)Radši bych na svačinku vyrazil na expedici? To jako fakt? Celé je to poskládané jak oblečení strašáka do zelí.
Tomáš Mrkvička (Publicis Groupe)

Manuel PradaFakt hezký! Podařená animace a pěknej výlet do dětský imaginace.
Manuel Prada (Comtech Can)

Filip HumplFantazijní papírový svět a tvarohový Míša - to mi k sobě chuťově ladí!
Filip Humpl (Wunderman Thompson)

Pavel JechortHezká grafika, voiceover taky ujde, produkt se objeví. Konec mi ale zkazil přechod do rádoby reality. Packshoty nám prostě nejdou. Ten kouzelný pan zmrzlinář mohl zůstat namalovaný a udělal by větší parádu.
Pavel Jechort (Mall Group)

5. Půjčovna aut HoppyGo uvádí svou Hoppy Family

Online platforma pro půjčování aut HoppyGo kampaní pro letošní hlavní letní sezónu představuje klíčové výhody zápůjčky aut přes HoppyGo a chce dále rozšířit povědomí o peer-to-peer carsharingu na všech trzích, kde působí. Rozsáhlá digitální kampaň s přesahem do offline od agentury WMC Grey je určena především pro online a sociální sítě a běží od poloviny června do poloviny září, a to v Česku, na Slovensku a v Polsku. Cílovou skupinou jsou především mladší zákazníci, kteří jsou aktivnější ve využívání inovativních služeb, zejména prostřednictvím mobilní aplikace s výzvou na vyzkoušení HoppyGo. Digitální kampaň stojí na online videospotu, který reaguje na rostoucí trend trávit letní dovolenou na čtyřech kolech a přizpůsobit si ji svým potřebám. Protagonistou je herec Kryštof Krhovjak, který v trojroli ztvárnil rodinku potýkající se s typickými problémy na cestách. „Snažili jsme se diváka zaujmout odlehčenou formou, jakou mohou znát z online komediálních seriálů. Věřím, že naše ‚Hoppy Family‘ spotřebitele bude bavit natolik, že se s ní nesetkáme naposledy,“ říká kreativní ředitel WMC Grey David Suda.

Iva Hadj MoussaVidíme tu často parodovanou rodinnou situaci: matka semetrika, uťáplý a neustále šikanovaný otec, přemoudřelé dítě. Tím, že do role matky tvůrci obsadili muže, se podařilo hrany klišoidnosti poněkud otupit.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tomáš HrivnákNevim. Ušetřili na hercích asi.
Tomáš Hrivnák

Jakub HussarIritující herectví, adekvátní messaging. Výsledek se zasekl někde mezi.
Jakub Hussar (Haze)

Ondřej SoučekOtevřeně teplá reklama. Návrat do starejch časů, kdy se dělaly fóry z homosexuálů, invalidů a černochů naprosto beztrestně. Super. Jo a znáte tenhle? V letadle spolu letí černoch, invalida a homosexuál a soutěží v tom, kdo se nechá nejrychlejc vysát otevřenejma dveřma...
Ondřej Souček

Petr VáclavíkRodinka trochu afektovaná, ale spot je celkově hoppy.
Petr Václavík (Czech Promotion)

Tomáš Mrkvička (Publicis)Čekal jsem, až na řadu přijde pizza. Low cost reklama na low cost auta. Hodně šroubované, ale závity to nestrhlo. Na poměry české reklamy velká míra nadsázky, až místy bizár. Obávám se, že tahle výrazová odlišnost je v nepřímé úměře s důvěryhodností. Good luck!
Tomáš Mrkvička (Publicis Groupe)

Manuel PradaMnohočetná porucha osobnosti v reklamní praxi... Btw a kam se do cabria vešly všechny ty nafukovátka?
Manuel Prada (Comtech Can)

Pavel JechortTady mi drhne jen ten humor, který je trochu na sílu. Opět tam ale je vysvětlený produkt, apka, takže cajk.
Pavel Jechort (Mall Group)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, vyplňte rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odešlete na ondrej@aust.cz.