Aktivační divize Momentum Czech Republic agentury McCann Prague obhájila v tendru spolupráci na strategii a komunikaci státního Vinařského fondu. Nová smlouva se týká přípravy kampaní pro období 2019 až 2021. Ve výběrovém řízení vyhlášeném v polovině loňska vyhrálo Momentum z celkem pěti zájemců. Pro fond pracovalo v letech 2016 až 2018.
„Zadání bylo ze strany klienta poměrně precizní, a to včetně požadavku na přípravu vzorové kampaně. Naše strategie vycházela ze zkušeností, které jsme získali prací pro klienta v minulosti, a dál z detailní znalosti především retailového segmentu. Strategie jako taková má za cíl zvyšovat vnímanou hodnotu našich vín,“ říká k tendru Alexandr Stojčev, business and communication director Momentum Czech Republic.
Připravované kampaně se tak nově nebudou věnovat pouze obecné komunikaci podle „barvy“ vína, ale zaměří se na jednotlivé odrůdy. Větší pozornosti se pak dostane i párování vína s jídlem. Agentura Momentum si mimo jiné klade za cíl vnést do komunikace nové prvky a akcentovat technologické možnosti dnešní doby. Bude se jednat o kompletní integrovanou komunikaci, první kampaň by měla být spuštěna ještě v první polovině letoška.
Vinařský fond byl zřízen zákonem o vinohradnictví a vinařství v roce 2002. Vzorem byly obdobné instituce v sousedních vinařských zemích - v Německu a Rakousku. Hlavní náplní jeho činnosti do vstupu Česka do Evropské unie byla podpora výsadby vinic. Od roku 2004 pak fond podle zákona podporuje marketing vína, rozvoj vinařské turistiky a informuje veřejnost o vinohradnictví a vinařství.