Společnosti Vincentka dosáhla v loni tržeb ve výši 90,6 milionů korun, to je o 6 milionů více, než v roce 2014. „Rok 2014 byl netypický, protože jsme měnili distributora pro český trh. Novým distributorem se stala společnost Kofola a smlouvy s některými řetězci se uzavíraly až na jaře 2014, což se projevilo v drobném výpadku,“ komentoval 7% nárůst oproti předloni ředitel společnosti Vincentka Jan Šumšal.
Společnost loni téměř dohnala nejúspěšnější rok 2013, kdy vydělala 91 miliónů korun. Od dosažení této mety je dělila stagnace prodejů v Číně, snížení prodejů v Rusku a na Ukrajině. Naopak růst tržeb zaznamenala Vincentka skrze prodej pastilek, sirupů, sprejů, krémů nebo zubních past. Tento doplňkový sortiment se na celkových tržbách podílel 36 % procenty. Nejznámějšího výrobku, vody Vincentka v 0,7 l lahvích, se ročně prodá na čtyři miliony, 10 % tržeb tvoří export. Slibným trhem odbytu je zejména Slovensko, ročně se zvyšuje o 10 %, a proto je spolu s domácím trhem pro společnost prioritou.
Extenze do dalších konzumačně přitažlivějších produktů (pastilky namísto minerání vody) jsou určitě přínosem- pro obrat i pro ty spotřebitele, kteří si nechtějí užívat pitnou lázeňskou kůru. Na druhou stranu značka Vincentka je pro mě spíše spojená s léčením chrapotu a hlasivek, a to formou vnitřního požití. Na nohy bych si raději mazala Alpa francovku…ale třeba to někdo má opačně.
Barbora Krásná (Blue events)
Palec nahoru: novátorské myšlení a odvaha jsou stejně důležité jako úcta ke značce, kterou pozvedli z popela. Vždycky mám radost, když se zlatým českým značkám daří.
Jana Kubištová (Budvar)