Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

„Vítězem jsou krávy a kraj kravám zaslíbený! Baví“

„Civilně telecí“ spot Tatry se reklamním katům zalíbil víc než dvě další „mléčné“ kampaně.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 43. týden 2020

  1. VCCP Prague: Stěhovavé krávy (64 %)
    značka: Tatra, klient: Mlékárny Hlinsko
  2. Jeden film nestačí (61 %)
    značka, klient: Kino Aero
  3. Hullabaloo: Mléčná rýže (55 %)
    klient: Mlékárna Kunín
  4. WeBetter: Pořádná chlapská challenge (51 %)
    značka: MonPeri, klient: Vamari
  5. Comtech Can: Hustá výzva s Milko Řeckým jogurtem (40 %)
    značka: Milko Řecký jogurt, klient: Polabské mlékárny

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 11 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.

1. České stračeny migrují za Tatrou

Agentura VCCP připravila pro Mlékárnu Hlinsko novou kampaň, jejímž hlavním cílem je odlišit značku Tatra a posílit její image. „Čistá příroda a ideální klima Vysočiny pro chov krav poskytuje to nejlepší možné zázemí. Nekonečné zelené pastviny a starostlivost místních zemědělců jsou pro Tatru zárukou vysoké kvality mléka a mléčných produktů. Nový spot, kterým kampaň zahajuje, proto ukazuje kraj Vysočinu jako místo, kam směřují všechny české stračeny. Hromadnou migraci krav spot zachycuje do nejmenších detailů,“ uvádí agentura. Tatra spustila kampaň 19. října v televizi, následně se objeví i nové vizuály v printu. Spot VCCP realizovala s režisérem Petrem Němečkem a jeho produkcí.

Mlékárna Hlinsko: Stěhovavé krávy (VCCP Prague)

Mlékárna Hlinsko: Stěhovavé krávy (VCCP Prague)

Pavel JechortNěčím mi to hrozně připomíná Slunce, seno, že by ty krávy? V zásadě ale jo, rozumím co chcete říct, nejspíš si to lidi s Tatrou spojují (pokud tam nemají Tatry jako já). Že krávy táhnou na Vysočinu, je celkem úsměvné, i když ta celková produkce nějak nezvoní.
Pavel Jechort

Iva Hadj MoussaJe to milé a takové laskavé. Ovšem pouze za předpokladu, že je to pravda a že 100 % krav, které dojí mléko do produktů Tatra, skutečně po většinu dne pobíhá na rozlehlých, zelených pastvinách Vysočiny. Jinak by to byl samozřejmě obrovský podvod na zákazníkovi.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Stanislav PluháčekVítězem jsou krávy a kraj kravám zaslíbený! A ta zastávka! Po dlouhé době něco, co opravdu baví! Nepotřebuje další komentář.
Stanislav Pluháček (Better)

Jakub HussarJe to takový civilně telecí. Proč ne.
Jakub Hussar (Haze)

Ivan PeterkaTatra otevřela téma migrace a vyhnala krávy na pastvu Vysočiny. Sice honí trochu mnoho krav najednou, ale obvyklá mléčná klišé nabírá na rohy efektně a s vtipem. Jen co na to farmáři v Brandýse nad Labem?
Ivan Peterka (Peppermint)

Štěpán ZálešákKravičky, co se všemi možnými způsoby snaží dostat na Vysočinu, je single-minded & straight-forward nápad. A to je přesně to, co od VCCP chceme a očekáváme.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Michal ŠollerKrávy frčí světem na Vysočinu. Mně se to líbí, má to to správné vemeno.
Michal Šoller (Cognito)

Petr LaštovkaOpravdu milý a kouzelný nápad. Zpracování nádherné. Jen hlas pana spíkra. Inu, slyšel jsem jej od Wobenzymu po Sconto nábytek a taky mi v obchoďáku říká, abych stál dva metry od ostatních. Už mám trochu pocit, že máme jen jeho a Filipa Švarce na všechny dabované postavy.
Petr Laštovka (Geometry)

Vilém RubešAsi to jako nápad znělo skvěle, ale provedení, dotažené důsledně až do nejnudnějšího voiceoveru, slovy i provedením, podpořené typicky vysočinskou country, z toho udělaly utahanou nudu. Navíc Tatra, Tatra, není to pojem odkudsi ze země, jež nám dodala pana (ne)majitele?
Vilém Rubeš

Michaela SýkorováHezké zpracování a stereotypní myšlenka reflektující místní původ mléka. Nemám k tomu víc co dodat.
Michaela Sýkorová (Gen)

Štěpán KleníkTy krávo! Myslím, že na konci ještě mělo být napsáno, že při natáčení nedošlo k žádné újmě na zvířatech. Takovej kraví Forest Gump.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

2. Kino Aero uvedlo dvě nové znělky

Žižkovské kino Aero chtělo změnit tón komunikace skrze filmové znělky a nahradit předchozí spot režiséra Jana Vejnara. Jednalo se o znělku z roku 2013, v níž Godzilla útočí na „brakuvzdorné“ kino. Nové originální znělky mají líp vystihovat současné směřování a dramaturgii kina. Diváci v nich mohou najít několik filmových citací i hrdinů zasazených do prostředí zneklidňující žižkovské a pražské scenérie nočního města. Znělky mají ve zhasnutém sále na velkém plátně navodit během minuty silnou atmosféru fikčního světa. Režisér Vejnar a producentka Kamila Dohnalová spolu s ředitelem a dramaturgem kina Jiřím Flíglem se shodli, že je třeba vytvořit atmosférické spoty, které odkazují k současnému repertoáru Aera i jeho žižkovskému útočišti. Proto tvůrci pojali řešení jako citace ze slavných i méně známých filmových děl, které poznají jen ostřílení cinefilové. Do hlavních rolí byli obsazeni herci typově podobní svým předlohám, ať už z řad slavných herců – Jana PlodkováKlára MelíškováCyril DobrýEliška KřenkováVáclav Neužil, tak i přátelé okolo kina a méně známí herci. Režisér Vejnar ve spolupráci s kameramanem Šimonem Dvořáčkem se rozhodli nasnímat oba spoty na snížený frame rate, který více evokuje dojem náhodného sledu prchavých okamžiků z noční metropole.

Pavel JechortA to je milý, jeden by si hnedka přál být intelektuál a zrovna tak zajít si do kina.
Pavel Jechort

Iva Hadj MoussaJá to moc nechápu, ale je to hezký.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Jakub HussarSlušná artovka, ale mě osobně hrozně vadí ten trhaný framerate. Hudba od Aid Kida ňuňu.
Jakub Hussar (Haze)

Ivan PeterkaJe škoda, že si Aero nevystačilo s jedním motivem jako jeho předchůdce Světozor před čtyřmi lety. Co spot, to tvůrce – Kaurismäki pro severskou kinematografii, Godard pro novou vlnu, Tarantino pro americký film. Aero, které na kampaň zjevně navazuje, prolnulo Vlasy s Půlnočním kovbojem, Nebem nad Berlínem nebo Blade Runnerem (tím originálem, ne jeho odvarem). Atmosféru spoty ale mají a poetiku celé sítě Aerofilms vystihují, cinefil zajásá. Jak říkal Christian Metz: chodit na filmy, mluvit o filmech, milovat filmy.
Ivan Peterka (Peppermint)

Štěpán ZálešákMotion blur a nízky frame rate není vizuální styl, ale jen prostředek, který má zakrýt nedostatky v „production value“. Já vím, že jste do toho dali strašně práce! Nejsem debil, ale ani přes zvýšené úsilí, které jste projektu jistě obětovali, jste se k reminiscencím svých cinefilních ikon nepřiblížili.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Michal ŠollerUmělecká vsuvka, která se do kina hodí, škoda, že ji teď dlouho nikdo neuvidí.
Michal Šoller (Cognito)

Petr LaštovkaTohle muselo ty lidi při natáčení moc bavit. Hlavně ty baseballisty v tunelu! Připomíná mi to trochu obrázky ve stylu najdi Walda. Kolik jste poznali filmů, žejo? No a pak je mi smutno, že máme kina teď zavřený. Moc se to povedlo.
Petr Laštovka (Geometry)

Vilém RubešNastal čas na kruciální otázku: „A co nás to o značce naučí?“ Nic. Zneklidňující žižkovská scenérie zdaleka nezneklidnila tolik jako použití všech možných filmových klišé. Není to NKP, ale NTV (nuda tisíckrát viděná) určitě. Škoda.
Vilém Rubeš

Michaela SýkorováZde nemám co vytknout. Dobře uchopená a zpracovaná myšlenka celé znělky. Spojení filmových scének s žižkovským prostředím a atmosférou, kde se kino nachází, nemá chybu.
Michaela Sýkorová (Gen)

Štěpán KleníkSpot plný aluzí. Ale i tak mi to přijde na nezávislé kino hodně opatrné.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

3. Kunín připomíná mlékaře z Beskyd

Základní myšlenkou nové kampaně Mlékárny Kunín je opět jedinečnost beskydského původu značky, tentokrát zpodobněná přes poslední pravé beskydské mlékaře. „Není jich už mnoho. Jsou formovaní zdejší přírodou a pracují v Mlékárně Kunín už po celé generace. Právě v jejich počínání plném péče, pozornosti k detailu a vášně se odráží skutečný duch Beskyd,“ uvádí agentura Hullabaloo, která je pod kampaní podepsána. Režie reklamního spotu se ujala Alice Nellis, v produkci Boogie Films. „Pracovat na tomto projektu bylo čirým potěšením. Je skvělé, když můžete pro svou práci využívat tak úžasné prostředí, a když jsou navíc i samotné produkty tak dobré, tak se hned pracuje lépe,“ říká kreativní ředitel Hullabaloo Martin Vašíček. „Máme skutečný příběh o původu mléka a všech ingrediencí a o nadšených a vášnivých lidech, kteří to všechno svou prací, do níž dávají srdce, proměňují v něco, na co jsme v Mlékárně Kunín nesmírně hrdí. Cítíme, že tato série filmů náš příběh i snahu přinést zákazníkům vždy to nejlepší, vystihuje naprosto přesně,“ dodal Jan Dietl, marketingový ředitel Mlékárny Kunín.

Pavel JechortHa, tak tady se jde tvrdě na věc. Jednoduše nějaké to lůno, tentokrát Beskydy a tradiční mléčná rýže, ten nejméně tradiční mléčný výrobek hier, k tomu nějaký ten mistr od řemesla, mlékař a stokrát omletá melodie.
Pavel Jechort

Iva Hadj MoussaStandardní, nepřekvapivý spot. Beskydská krajina je fotogenická, o tom žádná. Nechybí ikonický modrobíle kostkovaný ubrus a must-have záběr na matku, která nabere mléčnou rýži z kelímku své dcery a udělá překvapený výraz: „No páni, to jsem tedy nečekala!“ Proč? Proč jen se tento záběr opakuje ve dvou třetinách reklam na mléčné výrobky? Prosím, už to nedělejte. Je to strašné a neuvěřitelné.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Stanislav PluháčekŘemeslně dobře zpracované, ale bohužel zanikne v reklamní šedi. Žádný nápad, žádná inovace.
Stanislav Pluháček (Better)

Jakub HussarO poznání usedlejší. Záběr s „lindtovským“ přesýpáním rýže je totální klišé. Nothing remarkable.
Jakub Hussar (Haze)

Ivan PeterkaA teď kdo s koho. Beskydy, nebo Vysočina? Kde je lepší pastva? Kunín jde se svou porci bílkovin na trh s rozvážným hospodářem, krávy se mu nerozutekly a hospodyňkám vysvětlí asi lépe, proč by měly nakupovat u jeho stánku.
Ivan Peterka (Peppermint)

Štěpán ZálešákDobrá příprava, jasný vizuální koncept (krásný anamorphicky silky flare) skoro ve všech záběrech - prostě profi práce a tu mam rád. Můžem prosím začít psát kameramany do kreditů? Dík.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Michal ŠollerPříroda, poctivě vyrobeno... jako jo, ale je to prostě nuda, když to vidíte skoro u každého výrobku. Migrující krávy mě bavily víc, na ty jen tak nezapomenu.
Michal Šoller (Cognito)

Petr LaštovkaHmmmmm, tak to je taky moc hezký. Hned mám chuť na rejžu, jako mléčnou rýži, ne rejžu, však víte. Sice nevím, jestli náhodou ti beskydští mlékaři mají co dojit, když všechny krávy jsou na Vysočině, ale moc pěkné to je.
Petr Laštovka (Geometry)

Vilém RubešJiné krávy, jiný zapadákov, o dost lepší filmařina než z Tatra Vysočina. Ojedinělost zase nic moc. Ale jestli původních zemitých beskydských mlékařů zbylo tak málo, co budete na trh dodávat za týden?
Vilém Rubeš

Michaela SýkorováHezky zpracovaná reklama, po které mám chuť si dát pravý poctivý jogurt od Kunína. I když není úplně nápaditá či originální, účel splnila.
Michaela Sýkorová (Gen)

Štěpán KleníkHezká kamera. Příjemná nálada. Jen nevím, v čem je beskydský mlékař lepší než beskydský lékař...
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

4. Přebalit dítě jako největší výzva

„Trh s plenkami mají pevně v rukou velké globální korporace. Aby na takovém bojišti uspěla česká značka, potřebuje mít dobrý produkt, myšlenku a jít do toho srdcem. I to byl jeden z důvodů, proč jsme pro ně nechtěli vytvořit tuctovou kampaň, plnou matek usmívajících se nad použitou plenou a poslušných dětí,“ přibližuje agentura WeBetter svou aktuální práci pro výrobce plenek MonPeri, v překladu moje víla. Spot, který napsal a režíroval Petr Vízdal, běží na sociálních sítích. „Díky hodinám rozhovorů s mladými maminkami i rozmluvami v našem týmu jsme získali následující insight: mladé rodiče rozčiluje, jak naivně je vyobrazována péče o dítě v reklamách. Ve skutečnosti první roky rodičovství často cítí lítý boj plný spánkového deficitu a pronikavého dětského pláče. Takové pojetí kampaně nám ale z marketingového hlediska nepřišlo optimální. Rozhodli jsme se tedy postavit do hlavní role muže-tvrďáka, který na to půjde po svém. Běžně raději chodí na tréninky thai boxu, jezdí na motorce. Teď ho čeká ale ta největší challenge. Přebalit svoje dítě,“ uvádí tým kreativního ředitele Martina Jirase.

Pavel JechortEeeeeh, ne. Na začátku jsem měl pocit, že skočím z okna. Ale nakonec to překvapivě nebylo až tak špatné, ale pořád ne. Proč bych ty pleny měl koupit? Ani jako chlap netuším, proč ty vaše jsou lepší než ostatní. A od toho reklamy přece jsou, nebo ne?
Pavel Jechort

Iva Hadj MoussaAle jo. Snaha vystoupit z davu se cení. Jen ten úvod s „kérováním“ a thajským boxem nebyl podle mého názoru nutný. Víme, že jsi tvrďák, kámo.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Stanislav PluháčekJá pořád přemýšlím, proč se mi to nelíbí. Vypadá to, že by voiceover mohl být fajn, kreativa fajn, produkce fajn, ale fajn to prostě není.
Stanislav Pluháček (Better)

Jakub HussarDlouhý, toporný. Cením chlapa v konotaci s plenami, ale to je asi tak všechno.
Jakub Hussar (Haze)

Ivan PeterkaPokud to byl pokus o genderovou vyváženost, pak nevyšel. Než tento chlapák, pro kterého je přebalení dítěte „challenge“, to snad radši ty stereotypy. Matky, na scénu!
Ivan Peterka (Peppermint)

Štěpán ZálešákJasně že přebalit dítě je výzva! Insight je správně a kdyby byla režie svěřena někomu, kdo už sám má děti (ne snad kvůli tomu, že musí umět přebalovat, spíš mi jde o zkušenosti), výsledkem by nebylo tak dlouhé a popisné video.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Michal ŠollerJsem rád, že postopadesáté nevidím furt to samé. Je vidět, že i plenky můžou mít koule.
Michal Šoller (Cognito)

Petr LaštovkaKolikrát jsem se snažil svoje klienty ze stejného segmentu přesvědčit, že mají tohle zkusit? Mockrát, přátelé. Takže dávám body za nápad a hlavně odvahu realizovat. A tahle kategorie má najednou zase chvilku mou pozornost. Děkuju.
Petr Laštovka (Geometry)

Vilém RubešSpousty věcí mě na tom štvou - chtěnost i machismus naruby (moderní macho se tváří, že je borec, protože zvládá pomoct s domácností - to je výzva, přebalit dítě, to jsem chlapák - a co ty vysmívané maminky, ty to mají povinné?), ale spousty detailů je zase milých - a hlavně, diferencuje to oproti stádní konkurenci.
Vilém Rubeš

Michaela SýkorováSuper! Konečně něco, co nezapadne ve všech těch reklamách na plenky, prací prášky, čistící prostředky a podobné produkty. A vlastně stačilo tak málo - změnit cílovku „maminky“.
Michaela Sýkorová (Gen)

Štěpán KleníkCílovku „kickboxera motorkáře“ a jeho ženu to pobaví. Předpokládám, že konkurují hlavně cenou.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

5. Hustá výzva přišla pošesté

Teaser Husté výzvy

Teaser Husté výzvy

Odstartovala v pořadí šestá Hustá výzva s Milko Řeckým jogurtem. Jejím prostřednictvím chce společnost Polabské mlékárny motivovat a vyzvat Čechy k posilování imunity. Mediální kampaň, která je zároveň historicky nejsilnější mediální kampaní společnosti, začala 1. října, samotná Hustá výzva pak vypukne 9. října a poběží 21 dní. Šestá Hustá výzva oproti předchozím otevírá širší téma – posílení imunity, které zastřešuje a rozšiřuje předešlé aktivity. „Chceme, aby každá naše Hustá výzva s Milko Řeckým jogurtem byla něčím jiná, aby motivovala a byla pro veřejnost přínosná. V té aktuální jsme se proto zaměřili na imunitu a na to, jak ji posílit přirozeným pohybem, vyváženým jídelníčkem a také, jak k lepší imunitě mohou díky svému složení přispívat jogurty Milko. Chybět pak nebudou ani další tipy spojené se zdravým životním stylem,“ uvádí Zdeněk Vybíral, manažer obchodu a marketingu Polabských mlékáren. Plán na 21 dní bude dostupný na webu hustavyzva.cz, kde se každý den objeví tipy na jednoduché cviky a jídelníček s recepty včetně takzvaného imunotipu, v kterém budou zdůrazněny benefity daných surovin a jejich význam pro imunitní systém. Plán cviků a jídelníček sestavil fitness trenér a výživový poradce David Huf. Kampaň bude prostupovat napříč komunikačními kanály. Autorem kreativy je agentura Comtech Can, na mediálním nákupu se podílí agentura Knowlimits. Tváří kampaně nadále zůstává Barbora Mottlová, která je součástí Husté výzvy od jejího počátku. Po dobu 21 dní bude vařit a cvičit podle Husté výzvy, bude komunikovat s uživateli na sociálních sítích.

Pavel JechortMě to nebaví. Jogurty jsou buď na mikroflóru, nebo na sport. Pořád stejné klišé, pořád stejná nezáživná kreativa. Jak práce ve šroubárně.
Pavel Jechort

Iva Hadj MoussaBarbora Mottlová je velmi sympatická a přirozená, a jen díky ní spot nesklouzává k podprůměrné provinční práci. Ale je to na hraně.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Stanislav PluháčekDělat účelově trapné reklamy se může vyplatit, v minulosti se to i Milku vyplatilo. Nicméně tohle se nepovedlo.
Stanislav Pluháček (Better)

Jakub HussarProč mi řidička autobusu podává řecký jogurt?
Jakub Hussar (Haze)

Ivan PeterkaKde se dva perou, třetí… nevyhrává. Milko si naložilo až moc hustě, ztrácí dech a v mléčném klání dobíhá poslední. Nezvládl vtipné zatáčky ani styl a zůstává daleko i za svými oddílovými kolegy z předchozích hustých výzev.
Ivan Peterka (Peppermint)

Štěpán ZálešákK husté výzvě by byla dobrá hustá exekuce. Tahle je trochu odstředěná.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Michal ŠollerPoprvé mě to celkem bavilo, ale teď už to mám okoukané, ale jestli to stále funguje, tak proč ne.
Michal Šoller (Cognito)

Petr LaštovkaTenhle sportovní spot mám od Milka nejradši. Působí na mě uvěřitelně, i když pořád přemýšlím, proč toho pána honí letuška, nebo je to dáma na kolejích?
Petr Laštovka (Geometry)

Vilém RubešTam jsou všechna klišátka světa. Milá, neuspěchaná NKP.
Vilém Rubeš

Michaela SýkorováReklama ve mně nevzbudila emoce, o které se snažila. Vlastně to ve mně nevzbudilo žádné emoce. Bohužel mi to celé přijde bez nápadu.
Michaela Sýkorová (Gen)

Štěpán KleníkNerozumím spotu. Nerozumím husté výzvě. Nevím proč bych měl jíst oxymóron „řecký jogurt bez tuku“.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, vyplňte rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odešlete na ondrej@aust.cz.