Vítězem Zlatého pera je Rodina od T-Mobile

Český Creative Copywriters Club rozdával svoje výroční ocenění za nejlepší textařinu.

Zlaté pero

Porota Zlatého pera. Stojící zleva: Ivan Manolov (Česká spořitelna), Petr Voborský (freelancer), Martina Vacíková (BeSocial), Bára Novotná (Woman), Markéta Uchytilová (JWT), Filip Humpl (Wunderman), Pavel Wilhelm Přibyl (WMC Grey) a Richard Stiebitz (Wunderman)

V pohostinných smíchovských prostorách agentury Nydrle zasedla na konci června porota Creative Copywriters Clubu, aby vystavila vysvědčení třiceti textařským počinům, které byly přihlášeny do šestého ročníku soutěže Zlaté pero 2016. Na shortlist se s poměrně přesvědčivým náskokem dostaly tři práce – televizní spot Rodina pro T-Mobile, animované spoty KFL pro Kofoli a tisková kampaň Cointreau pro stejnojmennou značku. Prvně jmenovaná práce agentury Saatchi & Saatchi se stala vítězem letošního ročníku.

„Letos poprvé mohla veřejnost přihlašovat kandidáty na Zlaté pero nejen mailem, ale i na novém webu klubu ccclub.cz. O nejlepší komerční text roku soutěžilo 30 prací, což je o 15 % víc, než v minulém ročníku. Kdyby tento trend pokračoval, budeme rádi. Pero je jediná soutěž, která se zabývá výhradně textařskou kreativitou a snem každé poroty, je vybírat z co nejvíce skvělých prací. To se myslím letos povedlo,“ podotkl Petr Vlasák, prezident CCC, z agentury Comtech.

„Myslím, že práce pro T-Mobile byly dlouhodobě neprávem přehlíženy,“ přidává viceprezidentka klubu Bára Novotná. Další viceprezident Petr Voborský říká: „Série spotů T-Mobile je dlouhodobě přehlídkou dobré textařiny a bezmála dva miliony zhlédnutí u oceněného spotu na YouTube dokazují, že se lidem líbí. Při celkové kvalitě všech zúčastněných řemesel a aktérů je právě copywriting nosnou součástí celého díla, a proto jsme ho po zásluze ocenili.“

Soutěž Zlaté pero je vlastní projekt Creative Copywriters Clubu, kterým se tento profesní klub sdružující převážně české reklamní textaře snaží vyzdvihnout práce s vysokou přidanou hodnotou psaného slova. Nemusí jít o klasickou reklamu, podmínkou je pouze, aby měl autor snahu přesvědčit nebo jakkoli ovlivnit postoje veřejnosti českým textem. Přestože není zakázáno přihlásit práce vlastní, na rozdíl od tradičních kreativních soutěží zde v naprosté většině nejsou přihlašovatelé autory prací, ale oslovenou cílovou skupinou. Práce může přihlásit nejen člen CCC, ale v podstatě kdokoli, kdo se cítí nějakým originálním textem zasažen.

Mezi oceněné práce z minulých ročníků patří například claim café V lese, texty Bageterie Boulevard, předěly televize Prima Cool, mosty Kooperativa nebo v loňském roce oceněný cider Somersby.