Karel Vizinger, který donedávna řídil divizi internetové reklamy mediálního domu Mafra, začala pracovat pro startup MonkeyData, který vyvíjí analytickou platformu pro e-shopy. Vizinger obsadil pozici viceprezidenta pro obchod. V Mafře dělal celkem 12 let, v čele obchodu pro online stál poslední dva roky.
MonkeyData pod vedením Jana Laštůvky teď zahajuje expanzi na zahraniční trhy. Vydává se do Evropy, USA a Asie.
Ostravskou firmu MonkeyData založil před dvěma lety tým kolem Laštůvky (ten aktuálně drží 49,98 % firmy), spoluzakladateli jsou Luboš Malík (16,66 %), Tomáš Turoň (16,66 %) a Václav Liška (1,7 %). Zbylých 15 % drží firma Solotron bývalého manažera ČEZ Vladimíra Schmalze. Ta je od loňska investorem startupu.
Solotron loni jako investor vstoupil i do projektu Natočvideo.