
Ocenění za Albert převzal mluvčí jeho české pobočky Jiří Mareček. Vzadu zleva Karel Havlíček, Andrej Babiš, Richard Brabec
Česká vláda historicky poprvé ocenila zahraniční firmy, které podporují aktivity neziskového charakteru a zasazují se o mimořádný investiční přínos pro Česko. Jedno z ocenění si odnesly i obchody Albert, a to za podporu rozvoje venkova. Nizozemský obchodní řetězec se tak ocitl mezi dalšími oceněnými, jimiž jsou Škoda Auto, Innogy a Vodafone.
Trofej Odpovědný zahraniční investor oceňuje společnosti za jejich aktivity v oblasti společenské odpovědnosti, zlepšování životního prostředí a podporu regionů a dobrovolnictví. Albert podle oficiální zprávy zaujal porotu svým širokým spektrem aktivit v oblasti společenské odpovědnosti, počínaje spoluprací s lokálními dodavateli a podporou českých farmářů, přes spolupráci a podporu středních škol a učilišť, až po aktivity Nadačního fondu Albert.
„Celkové investice obchodních řetězců od jejich vstupu na český trh dávno přesáhly 300 miliard Kč, a to bez jediné koruny dotací či investičních pobídek. Ročně navíc investují stovky milionů do společensky odpovědných aktivit, podpory lokálních dodavatelů i regionů, ve kterých podnikají,“ komentoval ocenění Albertu Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.
Řetězce neziskový sektor podporují čím dál víc

Sbírková akce s Bertíky pomáhá dětem z dětských domovů
Podpora neziskového sektoru ze strany obchodní řetězců přitom nabývá v posledních letech na síle. Nadační fond Albert funguje už 10 let a zaměřuje se na podporu dětí, které nemají silné sociální zázemí. Kromě sbírkové akce takzvaných Bertíků pořádá program Do Alberta na praxi nebo Obchůdky s Albertem. Dalším programem Nadačního fondu je Zdravá 5. Ten učí děti hravou formou ve školkách, školách i dětských domovech, jak se správně stravovat. Letos na podzim přerozdělil nadační fond na projekty dětských domovů 4 miliony Kč. Mezi projekty společenské zodpovědnosti patří i pravidelná účast v Národní potravinové sbírce a podpora potravinových bank.
Největší tuzemský obchodník Kaufland si letos poprvé vyzkoušel spolupráci s organizací Loono zasazující se o prevenci proti onkologickým a kardiovaskulárním onemocněním. V pozici hlavního partnera akce #prsakoule a #zijessrdcem přispěl přes 700.000 Kč. Hlavní charitativní aktivitou jsou ale vánoční sbírky. V té loňské se od zákazníků podařilo vybrat 4,7 milionu Kč, za něž letos řetězec pořídil 48 trenažérů pro lidi na vozíčku.

Kaufland je hlavním partnerem kampaní #prsakoule a #zijessrdcem
Podobnou částku, jakou Kaufland podpořil handicapované, věnoval letos na malé společensky prospěšné projekty řetězec Globus. Bezmála 4 miliony Kč ze třetího ročníku programu Globus Lepší svět zamířily k dětem, handicapovaným a seniorům.
Vůbec nejvíc pak mezi širokosortimentními řetězci dokáže vybrat Lidl. V loňské předvánoční sbírce Srdce dětem se s jeho příspěvkem podařilo shromáždit 30 milionů Kč. Sbírka pomáhá vážně nemocným dětem získat finanční prostředky na úhradu jejich léčby, zdravotních pomůcek nebo přístrojů.
Své charitativní projekty mají i některé specializované obchody. Například drogistický řetězec Rossmann v rámci dlouhodobé spolupráce s Nadací Naše dítě letos poslal k moři 250 chudých dětí. Přispět nadaci mohli zákazníci letos v květnu tím, že nakoupili vybrané produkty. Na rozdíl od jiných projektů, kdy na charitu putuje pouze zlomek z ceny výrobku, v tomto případě zamířila na konto nadace celá částka (bez DPH).