Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Vladimír Železný: publikum chceme rozšířit o ženy středního věku

Generální ředitel televize Barrandov Vladimír Železný nasazuje programové schéma, které má během března až dubna přinést 5% podíl na tuzemském publiku. Programové novinky kvůli tomu zacílil na ženy od 35 let výš. Loni měl Barrandov průměrný podíl 4,4 %, letos v lednu pak 4,6 %.

Vladimír Železný na dnešní tiskové konferenci Barrandova. Foto: TV Barrandov

Vladimír Železný na dnešní tiskové konferenci Barrandova. Za ním nahoře noví moderátoři inovovaných večerních zpráv, vlevo dole čtvero moderátorek odpolední talk show pro ženy Babinec. Tisková konference se odehrávala právě v kulisách Babince. Kliknutím zvětšíte. Foto: TV Barrandov

Vladimír Železný a Markéta Zahradníková, programová ředitelka Barrandova. Foto: TV Barrandov

Vladimír Železný a Markéta Zahradníková, programová ředitelka Barrandova. Foto: TV Barrandov

Kolik nové programové schéma bude stát? Navýšil jste investice do programu?

S výjimkou amerického seriálu o hasičích Chicago Fire, což není levný akviziční počin, se všechno ostatní v podstatě vejde do úprav, které vzniknou tím, že některý pořad zanikne a za tytéž peníze vyrábíme pořad jiný. Náklady nejsou investičně nijak dramaticky navýšeny, kromě právě nákladů na akvizice.

Jak jste přišli na tento seriál? Uvažovali jste hlavně nad tím, že byl levný, anebo jste posuzovali hlavně obsah?

Primárně jsme o tom uvažovali z hlediska cílové skupiny. Sledujete-li televizi Barrandov, tuto cílovou skupinu [na níž míří seriál Chicago Fire] jsme vůbec neobhospodařovali. Proto jsme sáhli po „Stodvanáctce“, proto jsme zakoupili Chicago Fire. Navíc je to velký seriál amerického typu, ten jsme také neměli, proto úvaha vedla i tímto směrem.

Chicago Fire jde ve středu po deváté večer, navazuje na něj záchranářský týdeník Miroslava Vaňury 112. Kterou diváckou skupinu chcete tímto středečním akčním večerem postihnout?

Akční večer má výhodu, že překvapivě je schopen nabalit ženy, bez problémů, a současně se na něj dívají i muži. Půjde o významné rozšíření naší cílové skupiny.

Zaujalo mě, že odpoledne stavíte hlavně pro ženy – od talk show Babinec, přes vaření Kašpárku, vař!, zprávy až k vztahovému tureckému seriálu Velkolepé století. Rezervoár, kde můžete brát nové diváky, je tedy skupina žen?

Přesně tak. Celý koncept vychází z práce s cílovými skupinami, to je myslím to, co Barrandovu dosud poněkud chybělo. Tady se kupovalo spíše podle toho, jestli se nám líbí či zda si myslíme, že se na něj bude někdo dívat, než podle toho, zda vůbec je kýžená cílová skupina k dispozici.

Loni v listopadu jste mi říkal, že ideálně byste rád cílil místo Husákových dětí na Husákovy pravnuky, toto mi spíš evokuje program pro Husákovy dcery. Je vaším cílem hledat širší publikum právě mezi staršími ženami?

Třeba Babinec bude koncipovaný jako uvolněný, živý, nevidím to nezbytně na ženy starší. Vidím to na střední věk. Samozřejmě nemůžeme udělat ten bláznivý krok a skočit do cílové skupiny 20+. Důvodem je to, že tato skupina dnes sleduje relativně málo, výjimečně a spíše pracuje s internetem. Teprve 35+, to je začátek, tam bychom rádi viděli svou cílovou skupinu.

Jarním programem se hodláte dostat na 5% podíl na tuzemském publiku. Skok k 10 %, který plánujete pak na podzim do konce roku, ten půjde zařídit také dalšími vytěžním zmíněné cílové skupiny žen středního věku?

Ne, tam bude nutné pracovat s dalšími cílovými skupinami.

Víte, televize Barrandov je v kruté konkurenční nevýhodě. Pokud bychom se jeden den nebo jeden večer zaměřili na určitou cílovou skupinu, konkurenční televize vás může ignorovat, protože proti vám vyšle svou satelitní [míněno menší, tematickou] stanici, která je specialistou právě na onu cílovou skupinu, na níž zrovna míříte vy. A sama si [na hlavním kanálu] dělá, co chce. Ten malý pejsek vás kouše do nohy, neustále vás obtěžuje a vy proto nemáte možnost konfrontace s hlavní, plnoformátovou stanicí konkurence. To je obrovská nevýhoda.

Náklady na šíření jsou zatím restriktivní v tom, že televize, která má na našem území pod 10 % podílu na publiku, si nemůže budovat kolem sebe okolí nikových televizí. Kdybychom takové měli, dá se kolem sebe pracovat úplně jinak. Pustili bychom proti sobě dvě nikové televize, a zároveň bychom se mohli starat o základní diváckou hmotu, základní cílovou skupinu.

V té situaci nejsme, ale myslím, že do 10 % se to dá za pomoci investice se to bude dát dotáhnout.

Stručně řečeno, růst v druhé fázi mají tedy zařídit investice do programu.

Tak.

Než jste se ujal funkce ředitele Barrandova a než jste oživil svůj sobotní kontaktní pořad, sliboval jste v něm komunikaci s diváky prostřednictvím Skypu. Ještě jsem ho tam neviděl.

Ještě není, pracujeme na tom.

Proč?

Upřímně, zatím jde o zkoumání právních a jiných souvislostí, které by mohly nastat.

To znamená, aby vám nevolal někdo…

… kdo tam bude stát nahý, před desátou hodinou.

Jak moc nový program provážete s novou formou inzerce – s product placementem, umístěním výrobků? Nebo se hodláte dál spoléhat jen na tradiční reklamu?

Zatím to bude skutečně hlavně klasická spotová reklama. Product placement asi také ano, ale pořád to bude hlavně standardní reklama.

Napadá mě ještě, proč u vína, jehož lahev ukazujete ve Volejte Železnému, skrýváte původní vinětu, proč ji neukážete. Zákon už to – právě formou product placementu – dovoluje.

Protože ta společnost nic neplatí televizi Barrandov. Samozřejmě jistě by to šlo udělat barterově nebo za korunu. Ale zatím to děláme takto.