Vltava-Labe-Press dokupuje AdActive

Mediální dům Penty získal ke svým 30 % v prodejci online reklamy zbylých 70 %.

Vydavatelství Vltava-Labe-Press, které loni v listopadu převzala skupina Penta, dokoupilo jednu z dceřiných firem, internetové mediazastupitelství AdActive. V něm Vltava-Labe-Press drželo 30 %, po 30 % měli Jan Vobecký, Petr Ott a 10 % Tereza Kosíková. Celkem 70% podíl od tohoto tria zakladatelů a původních manažerů přebírá mediální firma Penty.

„AdActive zůstává dál samostatnou společností. Bývalí majitelé budou i nadále působit ve společnosti a podílet se na dalším rozvoji firmy,“ uvádí Vltava-Labe-Press. „Všechny vztahy se zastupovanými médii, inzertními klienty a mediálními agenturami zůstávají v platnosti,“ ujišťuje Jan Vobecký, jednatel AdActive.

Ovládnutí prodejce internetové reklamy bylo po loňské akvizici Penty logickým krokem. Penta podobně už na sklonku loňska dokoupila 49% podíl v časopisové firmě Astrosat Mediavšechny mediální součásti firmy hodlá letos zfúzovat.

Aktuální transakce souvisí i s plánem Vltava-Labe-Press dohnat deficit v oblasti přítomnosti na internetu. „Do budoucna hodláme rozvíjet jak pozici AdActivu na trhu mediazastupitelů, tak vlastní online aktivity Vltava-Labe-Press,“ podotkl šéf online divize vydavatelství Petr Bednář.

AdActive zastupuje přes osmdesát webů, jejich celková měsíční návštěvnost překračuje 4,1 milionu uživatelů (NetMonitor, květen 2016). AdActive tak v celkových číslech drží třetí pozici za Seznamem a Mafrou.