Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Vltava zavádí druhou část programových změn

Kulturní stanice Českého rozhlasu přidává série Akcent, Sedmé nebe a Četba s hvězdičkou.

Nové programové schéma Českého rozhlasu Vltava

Nové programové schéma Českého rozhlasu Vltava. Kliknutím zvětšíte

Stanice Český rozhlas Vltava zařadila v týdnu 31. srpna do svého vysílání druhou část plánovaných programových změn. Změny z první vlny, která od letošního dubna přinesla víc živého vysílání, nedělní hry z archivu i nový zvukový obal, doplní od podzimu tři výrazné pořady z kulturní, hudební a literární oblasti.

Hlubší pohled na kulturu a aktuální dění ve všech jejích odvětvích přinese publicistická půlhodina Akcent, kterou budou moci posluchači naladit od pondělí do pátku vždy od 16.30. „Jednu vybranou událost hýbající kulturním světem podrobí editorka Petra Kultová a její tým pohledu z několika stran. Pořad zabrousí do oblastí kulturní politiky, umění ve veřejném prostoru, divadla, filmu, literatury nebo výtvarného umění,“ upřesňuje šéfredaktorka stanice Český rozhlas Vltava Jaroslava Haladová.

Hudební nabídku Vltavy doplní rozšířený pořad Sedmé nebe, vysílaný živě každý den od 19.00. Hudbu podle svého vkusu nabídnou posluchačům výrazné tváře tuzemské scény – třeba hudebnice Never Sol, publicista Pavel Klusák nebo Milan Cais ze skupiny Tata Bojs.

Třetí výrazná novinka čeká na posluchače ve večerním programu, ve kterém se od 23. hodiny objeví nová řada Četby s hvězdičkou. Ve výběru tematicky i jazykově odvážných titulů se objeví například povídky Charlese Bukowskiho nebo román Michela Houellebecqa Elementární částice. Řadu zahájí četba ze životopisné prózy současného maďarského autora Tamáse Jónáse, knihou Tatitatitati, lyrizovanou vzpomínkou na složitý vztah autora a jeho otce. Pro Vltavu ji načetl herec Václav Neužil.

Drobné změny se objeví také ve víkendovém programu, který doplní týdeník o filmové hudbě a magazín o aktuálním dění v Symfonickém orchestru Českého rozhlasu, jehož koncerty stanice Vltava tradičně vysílá každé pondělí.

Nová je i vizuální identita Vltavy

Vltava má můj hlas: Sára Vondrášková

Vltava má můj hlas: Sára Vondrášková

Vltava má můj hlas: Jana Plodková

Vltava má můj hlas: Jana Plodková

Vltava má můj hlas: Monika Načeva

Vltava má můj hlas: Monika Načeva

Vltava má můj hlas: Vladimír Franz

Vltava má můj hlas: Vladimír Franz

Programové změny začátku září komunikuje rozsáhlá marketingová kampaň postavená na nové vizuální identitě stanice. Námět i realizace pochází z grafického studia Českého rozhlasu. Autory jsou Michaela Doležalová a František Novotný. Osobnosti vyfotil Vojtěch Havlík, hudební dramaturg Českého rozhlasu. Online grafiku připravil Vladimír Staněk, grafik Nových médií Českého rozhlasu. Komunikaci značky zajišťuje Marika Mazáková, brand manažerka Vltavy.

„Jednotlivé vizuální prvky ‚nové‛ Vltavy budou aplikované v marketingovém mixu zahrnujícím outdoor, online, print i on-air komunikační aktivity v průběhu celé kampaně, a to až do konce roku 2020. Vizuály staví na detailních portrétech osobností Vltavy – Jany Plodkové, herečky, která je zároveň hlasem stanice, nebo Vladimíra Franze, hudebního skladatele, výtvarníka a moderátora pořadu Sedmé nebe,“ uvedl ředitel komunikace, marketingu a obchodu Českého rozhlasu Jiří Hošna. Dalšími tvářemi kampaně jsou divadelnice a zpěváčka Monika Načeva a zpěvačka Sára Vondrášková alias Never Sol. Obě také moderují a zaznívají v autorském hudebním pořadu Sedmé nebe.