Agenturu VMLY&R, která v největší globální komunikační skupině WPP vznikla loni spojením tradiční kreativní agentury Young & Rubicam a digitální agentur VML, v Česku povede Daniel Živica. Přijde ze sesterské, mediální agentury Wavemaker téže skupiny WPP a funkce generálního ředitele VMLY&R pro Česko se ujme k 15. lednu 2020. Bude přímo odpovědný Andrewu Dimitriouovi, šéfovi VMLY&R pro region EMEA.
„V nové funkci bude Živicovým hlavním úkolem růst VMLY&R a koordinace projektů v oblasti rozvoje značek a zákaznické zkušenosti na českém trhu se zvláštním zřetelem na nové možnosti propojení značek do každodenního života spotřebitelů prostřednictvím integrovaných kreativních a digitálních řešení,“ oznámila agentura. „Budeme velmi dbát na rozvoj celého týmu, jeho schopností a firemní kultury,“ slíbil Živica jako nový ředitel.
Šéfem Wavemakeru po Živicovi bude Ondřej Šimůnek. K 1. lednu obsadí nově zřízenou pozici generální ředitele (CEO), která nahradí dosavadní pozice managing director a chairman pro Česko a Slovensko. Živica jako chairman a Šimůnek jako managing director řídili Wavemaker poslední čtyři roky, od léta 2015. „Budeme dál rozvíjet naši strategii, která se opírá o silné datové zázemí a rozsáhlé znalosti zákaznického chování,“ podotkl Šimůnek.
Svěráková a Dvořák založí vlastní agenturu
Agenturu VMLY&R dosud vedl tandem Tereza Svěráková a Tomáš Dvořák. Ten bude se síťovou kreativní agenturou dál spolupracovat na klientech Česká spořitelna a Pilsner Urquell, ale manažerské pozice se rozhodli opustit a hlásí otevření vlastní agentury. Ve VMLY&R mají působit do konce ledna, od února se pak plánují věnovat vlastní novince.
„Uvažovala jsem o tom dlouho, ale chyběla mi odvaha. Asi jsem se potřebovala dostat do věku, kdy je jasné, že pokud chci, musím teď. Pro mě je to jen další krok na cestě za mým ideálem,“ prohlásila Tereza Svěráková. „Před nějakou dobou jsem se rozhodla, že se zaměřím na hledání příležitostí, které pomohou budovat hodnotu značek skrze propojení se s tématy, které jim dají přesah. Věřím, že to je trend, kterým by se měl náš obor ubírat, a který dává naší práci smysl. Zároveň je to nejlepší způsob, jak vytvořit opravdový a dlouhodobý vztah mezi značkami a spotřebitelem. Na to bychom se rádi s Tomášem soustředili. Chceme to dělat provokativně, kreativně, ale relevantně. A na to potřebujeme čas, každodenní kontakt s prací, prostor pro to aktivně se podílet na vytváření obsahu. Tak je nám to nejbližší.“
„A já se těším na to, že ty odvážné věci prosadíme, uvedeme v život a dotáhneme do konce. To je role, kterou jsem vzal na sebe a kterou mám rád. Podařilo se nám s Terezou a týmem takhle ‚vykopat‘ ze země i projekty, které byly na hranici nemožného. Každý rok jsme si spolu dali nějaký cíl a za tím šli. Možná, že i díky našim tvrdohlavým povahám a sportovnímu nastavení to většinou vyšlo. I k byznysu je dnes potřeba přistupovat kreativně a otevřeně. To se nám už mnohokrát osvědčilo,