Vodafone hledá „oldfluencera“, podmínkou je důchodový věk

V castingu na tvůrce obsahu pro ty nad 65 let operátor slibuje kontrakt na roční spolupráci.

Telekomunikační operátor Vodafone vyhlašuje casting na vůbec prvního českého „oldfluencera“, tedy seniorskou obdobu takzvaných influencerů, mladých lidí vlivných na sociálních sítích. S vítězem konkurzu se chce dohodnout na tvorbě propagačního obsahu určeného primárně pro lidi nad 65 let. V rámci dlouhodobé podpory digitálního vzdělávání seniorů, které realizuje prostřednictvím Nadace Vodafone, by měl pomoci starším lidem se rychleji, srozumitelněji a zábavněji zorientovat v technologiích.

„Jednou z bariér pro seniory při přijímání nových technologií je absence obsahu vytvořeného přímo pro ně. Mladí se snadno učí s technologiemi nejen proto, že s nimi mají díky každodennímu využití více zkušeností, ale taky proto, že si mohou vybrat z obrovského množství obsahu, které pro ně vytvářejí mimo jiné právě influenceři. Seniorům v tomto ohledu naopak často nezbývá než orientovat se podle řetězových e-mailů,” podotýká Zuzana Holá, ředitelka Nadace Vodafone Česká republika a šéfka korporátní komunikace Vodafonu.

Hledání je součástí aktuální vánoční kampaně Vodafonu od agentury McCann Prague, v níž je téma pozitivního vztahu seniorů k technologiím jednou z nosných příběhových linek televizních spotů s hercem Martinem Hofmannem. Právě důchodový věk je – kromě schopnosti dlouhodobě tvořit kvalitní obsah – hlavním kritériem výběru. Výzva poběží v prosinci na sociálních sítích Vodafonu a v prodejnách Vodafonu po celém Česku. Výherce castingu by měl být znám po 6. lednu, s obsahem tvořeným s ním se v komunikačních plánech Vodafonu počítá celý příští rok.

„Několik oldfluencerů už ve světě najdeme. Někteří se živí jako modelové, jiní jen ukazují svůj běžný život. Ale jsou to pouhé jednotky účtů, což je obrovská škoda – sleduje je totiž i spousta mladých, kteří tak získávají zase jiný pohled na svět,” doplňuje Michael Barták, který má ve Vodafonu na starosti sociální sítě a digitální marketing.

Podle čerstvých dat ČSÚ používá internet aspoň jednou týdně 52 % seniorů ve věku 65 až 74 let a 20 % seniorů ve věku 75 let a více, v obou případech ale tento podíl každoročně roste. Ze seniorů, kteří překonají bariéru a obavy z technologií, se dokonce stávají aktivní uživatelé, připojující se několikrát denně a používající sociální sítě a hrající hry.