Vodafone našel svého „oldfluencera“

Propagovat značku směrem k seniorům má po dobu roku pětašedesátiletý Václav Ježek.

Zuzana Holá a Václav Ježek

Šéfka komunikace Zuzana Holá a Václav Ježek uzavírají roční dohodu na propagaci Vodafonu

Telekomunikační operátor Vodafone představil v Česku svého prvního „oldfluencera“, jehož začal hledat koncem loňského roku. Stal se jím pětašedesátiletý Václav Ježek. Ten teď s Vodafonem podepsal roční smlouvu na dodávání původního obsahu na sociální sítě, aby pomáhal seniorům naplno využívat potenciál technologií. Využije k tomu FacebookInstagram. „Senioři jsou na internetu v posledních letech stále aktivnější, ale poměrně často potřebují srozumitelnou radu. Jinak mnohdy čerpají informace z nedůvěryhodných zdrojů i řetězových mailů,“ vysvětluje Vodafone, proč hledal někoho nad 65 let, kdo by za značku informačně působil na své vrstevníky.

„Na sociálních sítích jsem dříve moc nebyl. Používal jsem WhatsApp, a to jen v takovém rodinném kruhu. Ale myslím si, že je potřeba se toho nebát, proto jsem do spolupráce šel. Chci inspirovat ostatní k tomu, že používat technologie je v moderním digitálním světě skoro nutnost. A že třeba lidé, kteří mohou být osamocení, se díky moderním technologiím krásně propojí,“ přeje si Václav Ježek.

Podle Alžběty Štádlíkové, která má ve Vodafonu na starosti sociální sítě a digitální marketing, působí Ježkova videa „jako balzám na duši i pro ostatní generace, je to taková slow TV mezi influencery“. „Chceme experimentovat s nejmladším publikem třeba na TikToku, kde vidíme několik úspěšných influencerů-seniorů v zahraničí. Obě generace si mají navzájem určitě co předat,“ dodává David Bárta, šéf pro oblast sociálních sítí agentury McCann Prague, která projekt pro Vodafone zajišťuje.

Právě propojení generací je dalším důležitým cílem projektu. Většina obsahu má být primárně zaměřena na to, aby se senioři naučili používat další funkce svých chytrých zařízení, získali povědomí o bezpečném chování nebo uměli posoudit důvěryhodnost informací. Část pak bude směřovat i na mladou generaci, která je podle výzkumů často největším pomocníkem svých prarodičů při zvládání digitálních zařízení a online prostředí. Oldfluencer bude zapojený i do produktových kampaní, kterým bude ve svém obsahu dodávat úhel pohledu aktivních seniorů.

V komunikaci Vodafonu seniory už několik kampaní zastupuje „sousedka Zoltánová“, ve skutečnosti herečka Věra Janků. Ta vystupuje v reklamních spotech Vodafonu vedle Martina Hoffmana. Byla také tváří castingové výzvy na oldfluencera.