Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Vodafone pohltí UPC, Evropská komise není proti

V čele UPC v Česku končí Martin Miller, finanční ředitel Petr Procházka má zajistit integraci.

Nové vedení Vodafonu

Nové vedení Vodafonu

První srpnový den mobilní operátor Vodafone v Česku oficiálně odstartoval integraci poskytovatele kabelové televize a internetu přes pevnou linku UPC. Síť UPC v Česku postupně změní název na Vodafone. Zatímco Vodafone má 3,9 milionu zákazníků, UPC momentálně využívá 1,5 milionu domácností, přičemž 0,5 milionu zákazníků si předplácí internetové připojení, 0,54 milionu kabelovou televizi a 0,2 milionu využívá pevnou telefonní linku. „Vodafone se stává významným hráčem na poli konvergovaných služeb, který nabídne mobilní, pevné a televizní služby a posílí také své aktivity skrz celou republiku,“ uvedla firma.

Převzetí UPC Vodafonem v Česku je součástí širší akvizice evropských aktiv americké skupiny Liberty Global britskou grupou. Loni na jaře oznámené převzetí se týká sítí Liberty Global v Česku, kde z něj byly vyňaty satelitní služby UPC pod značkou Direct Home, v Německu, Maďarsku a Rumunsku. Letos v červenci transakci posvětila Evropská komise.

Změny se dotknou i vedení. Z čela místní pobočky UPC odchází dosavadní generální ředitel Martin Miller. Generálním ředitelem Vodafonu zůstává Petr Dvořák. Nově zřízenou pozici viceprezidenta pro strategii a integraci bude od srpna zastávat Petr Procházka, který přes 10 let pracoval jako finanční ředitel UPC v Česku a od roku 2016 byl zodpovědný rovněž za finanční řízení a strategii slovenské pobočky UPC. Česko a Slovensko se následně integrovaly do jedné provozní jednotky.

Vodafone pohltí značku UPC

Vodafone pohltí značku UPC, ta v Česku přestane existovat

„Ke sjednocení značky bude docházet postupně. Okamžik spojení ještě neznamená přímé změny pro zákazníky. Brzy však Vodafone nabídne konvergované balíčky kombinující mobilní služby, pevný internet a kabelovou televizi a zákazníci UPC budou moci využívat také prodejny Vodafonu,“ přibližuje firma. „Firemní klienti, kteří jsou zákazníky jak u UPC, tak Vodafonu, budou zpočátku řešit své služby od Vodafonu prostřednictvím obchodního zástupce Vodafonu a otázky týkající se služeb UPC u svých obchodníků UPC. Tento postup se brzy zjednoduší a Vodafone bude nabízet společné řešení pod jednou smlouvou a jedním obchodním zástupcem.“