Panelovou diskusí v pondělí ve 13 hodin začal 2. ročník Týdnů mediálního vzdělávání. Potrvá šest týdnů a proběhne na víc než stovce základních a středních škol po celém Česku. Zapojí se do něj 45 novinářů a mediálních odborníků. Pořádá ho Člověk v tísni v programu Jeden svět na školách.

Vogue bude i v Česku, odstartuje zářijovým číslem

Přední světový módní časopis do Česka přivádějí Michaela Seewald a Fabrice Biundo.

Michaela Seewald a Fabrice Biundo

Michaela Seewald a Fabrice Biundo, ředitelka a generální ředitel V24 Media

Populární módní časopis Vogue dostane edici pro Česko a Slovensko. Na základě licence od amerického vydavatele Condé Nast ho sem přivádí firma V24 Media, v níž figurují Michaela Seewald a Fabrice Biundo, před časem činný v Hachette Filipacchi 2000 jako ředitel inzerce, mimo jiné pro tuzemskou edici časopisu Elle. První tištěné vydání v češtině se chystá na srpen, půjde o zářijové číslo, tradičně nejvýznamnější vydání roku. Spolu s tištěným měsíčníkem odstartuje i web. Informuje o tom Business of Fashion. Oficiálním vlastníkem V24 Media je Animal Cracker Media Holding se sídlem v Nizozemsku. “Společnost V24 Media je spoluvlastněna Michaelou Seewald a Fabricem Biundo. Michaela Seewald je většinový vlastník,” sdělilo na dotaz Médiáře vydavatelství.

Magazín v češtině bude určen pro obě země, pro Česko i Slovensko. Většinu příjmů hodlá tuzemský vydavatel mít z tištěného vydání, “silným zdrojem” mají být také eventy, cituje Business of Fashion jednu z manažerek Condé Nast. Letos jde o druhou licenci Vogue, kterou americké vydavatelství uvolnilo pro střední a východní Evropu – březnovým číslem teď Vogue startuje v Polsku. Condé Nast považuje ekonomiku regionu za stabilní a v Česku a na Slovensku vidí “obrovský apetit po luxusním zboží”.

“Mou vizí pro Vogue Česko a Slovensko je poskytnout platformu pro lokální módní návrháře a umělce, aby mohli prezentovat svůj unikátní styl a přístup, jako odraz současné české a slovenské kultury,” cituje Business of Fashion ředitelku firmy V24 Media Michaelu Seewald. Ta působí především jako advokátka, mediální entitu V24 založila koncem loňska.

“Módní bible” Vogue se na českém trhu bude utkávat s lokálními edicemi podobných známých časopisů – od roku 1994 zde vychází Elle (vydává Burda Praha), v roce 1996 přišel Harper’s Bazaar (vydává Bauer Media). Zatímco druhý jmenovaný se opírá o dlouholetou šéfredaktorku Barbaru Nesvadbovou, Elle momentálně hledá do svého čela nástupce či nástupkyni po Andree Běhounkové, která nedávno skončila.

Že přejde do Vogue, vydavatel nevylučuje. Nicméně dává zatím jen vágní prohlášení: “Co se týče Andrey Běhounkové, je nám jasné, že se vyrojila řada spekulací, ale v tuto chvíli se k tomu nebudeme vyjadřovat. Jméno šéfredaktora – nebo šéfredaktorky – Vogue Česká republika a Slovensko, stejně jako obsazení dalších důležitých redakčních postů, společnost V24 Media oznámí v blízké budoucnosti. Můžeme ale prozradit, že jsme nadšeni z velmi talentovaných lidí z oblasti médií i technologií, se kterými v současné době jednáme, a jsme si jisti, že sestavíme skutečně kvalitní tým kreativních a inovativních profesionálů.”