Přinášíme speciální vydání pravidelného týdenního hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna speciál: prezidentské spoty
- Petr Pavel (61 %)
- Danuše Nerudová (59 %)
- Andrej Babiš (49 %)
- Pavel Fischer (49 %)
- Josef Středula (42 %)
- Tomáš Zima (42 %)
- Marek Hilšer (40 %)
- Karel Diviš (26 %)
- Jaroslav Bašta (25 %)
Jak hodnocení sestavujeme? S nabídkou hodnotit aktuální kampaně pravidelně obesíláme přes 50 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla, zaokrouhlíme. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.
Konkrétně v tomto případě jsme porotcům k hodnocení předložili spoty všech prezidentských kandidátů, které od 28. prosince 2022 do 11. ledna 2023 vysílá Česká televize. Ta je ze zákona povinna poskytnout všem kandidátům na funkci prezidenta republiky, jejichž kandidátní listina byla zaregistrována, v prvním kole nejméně pět hodin vysílacího času, a to v době začínající 16 dnů a končící 48 hodin před zahájením volby. Každý spot má stopáž 30 vteřin.
1. Petr Pavel (61 %)
Ačkoliv nevnímám Českou republiku jako zemi, kde lidé nemají co jíst a v bídě mrznou, chápu, že strategie Petra Pavla je uklidnit rozjitřenou atmosféru ve společnosti, kde má část lidí nějaké obavy a nejistoty z budoucnosti. Řemeslně je to bezchybně odvedená práce.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Profi zpracované. Použita klasická strategie strašení, což já neoceňuji, a konstatování, že je dobré mít strategii, ovšem bez toho, že by byla řečena. Za mě vlastně zklamání.
Tomáš Vacek (Contexto)
S generálem do těžkých časů. Struktura jak z antického dramatu: krize - kolize - katarze. Tým Petra Pavla ví, co dělá. Nejprve identifikuje poptávku („co budeme dělat v těžkých časech?“), aby následně nabídl řešení („hlavně v klidu, to zvládnem“).
Filip Huněk (Actum Digital)
Začíná to slibně, ale první věta, kterou pan kandidát řekne („Hlavně v klidu, to zvládnem‘!“), zní jako onen fiktivní citát Švejkův. Čekal bych víc rozhodnosti, víc ráznosti, víc osobnosti. Jestli to vážně stálo, co tamtamy tlukou, pak nevím nevím!
Vilém Rubeš
Pokud mám hodnotit jen třicetivteřinový recut, tak tady se bohužel dost ztratila dobrá atmosféra, kterou mělo delší video. Po slovech „hlavně v klidu, to zvládnem“ měl navíc přijít trošku údernější finiš, ne jen monotónní voiceover. Abyste to s tím klidem trošku nepřehnal, pane generále.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)
Krátké, poutavé a výstižné sdělení. Dobře reflektuje kandidáta. Líbí se mi to.
Veronika Holzerová (Optimio)
Oproti jiným kandidátům je tu jasně zřetelný vyšší rozpočet na marketing - vizuálně i zvukově dobře zpracovaný klip, který logicky působí na jednu z nejsilnějších lidských emocí, a to je strach.
Michaela Luňáčková (Cognito)
Předchozí spoty fungovaly lépe, tady to možná omezilo 30 vteřin.
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)
A máme tady vítěze. Petr Pavel vytesaný do klipu. Jak říkal Sly ve filmu Cobra: „You’re a disease, and I’m the cure.“ Jak krásná je schopnost najít dobrého markeťáka a odevzdat se mu do rukou. Bohužel, tohle z politiků umí jen málokdo. Prakticky jen Pavel a Babiš, možná Nerudová.
Pavel Jechort (Axa Partners)
2. Danuše Nerudová (59 %)
Špičkově natočený spot. Tvůrci se do něm očividně snažili „nacpat“ co nejvíce cílových skupin, kterým by mohla být paní profesorka sympatická. Bude to stačit?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Je vidět, že Danuše má podobně profesionální marketingový tým jako její hlavní konkurent (AB) a mají ho perfektně načteného, takže výsledkem máme v podstatě stejný koncept spotu. Tak snad to zabere...
Tomáš Vacek (Contexto)
Video s mluvícími hlavami prostých lidí bohužel nijak nevybočuje z průměru, což bych zrovna u progresivní kandidátky a jejího mladého, kreativního týmu očekával. Na druhou stranu video neurazí mladé a je dost srozumitelné i pro starší, takže pokrývá širší voličskou základnu. Nějaká ta jiskra nebo vtip by se však u jedné z hlavních favoritek vysloveně nabízely.
Filip Huněk (Actum Digital)
Je hezké, že ukazujeme tzv. obyčejné lidi, ale máme-li „nastartovat Česko“, bylo by dobré, kdyby to jedinec z lidu byl schopen vyartikulovat. Jinak jsem si - nevím proč! - vzpomněl na reklamy z kupónové privatizace. NKP.
Vilém Rubeš
Skoro to vypadá, že paní Nerudová a pan Babiš si najali stejnou agenturu. Tým paní Nerudové ten spot ale zvládl o hodně líp. Má to šmrnc, je to uvěřitelné, pozitivní a jasně to předává zprávu o výhodách kandidátky. Navíc to příjemně vystupuje ze všech těch patetických upovídaných spotů o tom, jak se tady máme blbě. Za mě vítězka Katovny.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)
Moderní, postavené na emocích, skrytě i faktech. Když nepočítám obličej kandidátky na plakátu v prvním záběru, samotné Danuši spot věnuje pouhé tři sekundy. A přesto to funguje velice dobře, to ve mně rezonuje.
Veronika Holzerová (Optimio)
Vyšší budget dělá prostě své. Zpracování je profesionální... místo strachu se zde hraje na druhou důležitou emoci, a tou je radost ze života. Správný tah na obyčejné lidi (ač je toto označení velmi nešťastné). A současně je spot promyšlený do každého detailu.
Michaela Luňáčková (Cognito)
Danuši se podařilo to samé, co Tomášovi Zimovi. Tentokrát to ale říkají lidé jako my, takže jim spíše uvěříme, že?
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)
Ajaj, mluvící hlavy. Všichni něco chtějí, samozřejmě na většinu nemá prezident žádný vliv, ale co už. Danuše je bohužel až v packshotu, klidně bychom tam mohli plácnout jinou ženu a pořád by to hrálo. A přesně tohle nemám rád. Produkt má být v centru dění a ne mrknout na konci.
Pavel Jechort (Axa Partners)
3. Andrej Babiš (49 %)
Zkusím teď popřít veškeré své antipatie k Andreji Babišovi. Vychází mi z toho, že jeho spot je skvěle řemeslně zpracovaný. Kdybychom Babiše neznali, asi bychom si řekli – ten člověk je celkem frajer a myslí to s námi fakt dobře. Tvůrcům se tedy podařilo téměř nemožné: vytvořit z Andreje Babiše celkem sympatickou osobu takřka s aurou spojovatele společnosti a vlídného strýčka. Myslím si, že se Babišův tým poučil z chyb kampaně parlamentních a vlastně i senátních voleb, kdy Babiš jen plival kolem sebe a hrozil nám, že nám migranti seberou chalupy, nebo osočoval své protivníky neférovými a lživými výlevy. Tak snad většině lidí ještě slouží paměť.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Je vidět profi tým za přípravou, který si je vědom silných i slabých stránek svého klienta a dle toho je spot zpracován. Profesně je to v pořádku.
Tomáš Vacek (Contexto)
Na to, kolik prostředků má tým Andreje Babiše k dispozici, je vlastně klip překvapivě slabý. Černobílý formát je na první pohled docela nepochopitelný, až nezajímavý, ale na druhou si takto kampaně jistě všimnete tím, že vizuálně vystupuje ze skupiny klipů ostatních kandidátů. Nebudu tu dělat dělat vtípky o tom, že obviněný expremiér reprezentuje černobílou minulost, o které jsme si mysleli, že už je dávno pryč. Nemohu se ale zároveň zbavit dojmu, že se jméno Babiš čím dál víc mění ve sloveso. Tak si vyber: Babiš, nebo nebabiš?
Filip Huněk (Actum Digital)
Ten protobabiš se za kupónovou privatizaci taky nedostal. Umění se dostavilo s černobílou, emoce s nevyřčenou pozicí „chceme mocnáře přísného, léč lidového“. Na ty zdroje a pooly osobností nic moc.
Vilém Rubeš
Stejný styl jako u Danuše Nerudové, ale přizpůsobený cílovce. Andrej Babiš staví na dlouhodobé komunikaci a i v tomhle spotu slyšíme ta hesla, která mu prostě fungují. Je to dobrá práce.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)
Silná motivační hudba, hlas jiných, krátká úderná sdělení, černobílý filtr... Po marketingové stránce tohle vlastně funguje. Dát ale ve spotu - i v jiných reklamních formátech - slib je hodně odvážné, nebo spíš – nerozvážné.
Veronika Holzerová (Optimio)
Profi práce od profi týmu, který ví, co dělá. Od použití černobílého spotu, který se vyjímá, až po jednoduché zapamatovatelné heslo na konci. Nicméně obsahem jede na jedné z dvou vln letošních voleb, která v tomto případě není přepis životopisu, ale sázka na lidi ve videu.
Michaela Luňáčková (Cognito)
Ne 2023.
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)
Co se jobu týká, tak odvedeno dobře. Je tam přesně, co bych čekal. Pracovitost, kontakty v zahraničí, zkušenost, zájem o lidi. Co na tom, že ve všech bodech výrazně ohýbá realitu. Lidi to buď ví a je jim to jedno, nebo neví a jsou s konstatováním spokojeni. Jen pořád nechápu ty pohřební monochromatické barvy. Ano, prorazí cluster, ale celkově to vypadá jak kampaň posledního soudu, což ale v podstatě je.
Pavel Jechort (Axa Partners)
4. Pavel Fischer (49 %)
Přiznám se bez mučení – nejvíce mě zaujal bernský salašnický pes, který s důvěrou a láskou vzhlíží ke svému pánovi. Také mě překvapilo, že Pavel Fischer hraje na housle. Jinak jsem viděla klasickou směs potřásání rukama, kladení květin a divoké gestikulace. Hudební složka dělá, co může, aby podpořila emoce. Není to špatný spot, ale (kromě toho psa) se do paměti nezaryje.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Nic revolučního, nicméně v principu je to připravené správně. Dobře vypíchnut hlavní benefit pana Fischera.
Tomáš Vacek (Contexto)
Kampaň se sice snaží obsáhnout co nejširší voličskou skupinu, avšak tak jako tak nabízí primárně medailonek kandidáta než důvody, proč by jej měli volit. Přesvědčené utvrdí, ale nové voliče nejspíš nezíská.
Filip Huněk (Actum Digital)
„Velebný pane, ještě vydržej‘, támhle už je kostelíček, tam si vodpočinou!“ Táhne se to jako procesí, všechno je to správně, jen mi u toho cestou usnuly nohy.
Vilém Rubeš
Pan Fischer mluví hezky, ale problém těchhle já-reklam je, že jsou totálně zaměnitelné. Stejně jako spoty Marka Hilšera a Tomáše Zimy, je to prostě soubor obrázků a úspěchů kandidáta, ale na konci dne nepoznáte, kdo vlastně říká co.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)
To důležité dali hned na začátek spotu, rozumné. Plusové body dávám za přirozenost, žádné naškrobené obleky a gesta, ale průřez životem člověka v různých událostech. Chybí mi však alespoň mírná gradace, něco, co by ve mně vznítilo alespoň maličkou jiskru.
Veronika Holzerová (Optimio)
Transformace nemastného neslaného zpracovaného životopisu (kterých chodí do firem desítky a nikdo si je nezapamatuje) do třicetivteřinového videa, kde se emoce vytratily už u psaní scénáře. Hudba výrazně přebíjí mluvené slovo ‚a kromě emocí se tím pádem to spotu pořádně nedostalo ani to poselství.
Michaela Luňáčková (Cognito)
Fischerův spot bych označil jako základ. Minimálně takhle má vypadat spot kohokoliv, kdo se uchází o Hrad. Ale nenašel jsem v něm nic navíc, co by mě zaujalo.
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)
Není to špatné, jsem v podstatě takový Havel, ale jmenuji se Pavel Fischer. Je tam vše, co lidem s nostalgií po VH může znít jako známá melodie. Jen se obávám, že tenhle vlak už jel. Navíc to na mě celé působí tak, že největším fandou Pavla Fischera je Pavel Fischer, že se má prostě rád a je to cítit.
Pavel Jechort (Axa Partners)
5. Josef Středula (42 %)
Profesionálně natočený spot. Středula v něm působí přesvědčivě. Pravděpodobně nezamýšleně ve spotu také propaguje vládní Deštník proti drahotě... Protože tolik deštníků pohromadě jsem asi ještě neviděla! V každém případě jde o kampań, která má nějaké zapamatovatelné prvky.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Zde pokus o jakousi kreativní linku, což cením. Jinak jasná propozice, dobře zpracované.
Tomáš Vacek (Contexto)
Můžeme mít výhrady k hereckému výkonu Josefa Středuly, nicméně za mě je tenhle volební spot režisérsky nejnápaditější a technicky asi nejlépe zvládnutý. Na druhou stranu se domnívám, že není zaměřen na správnou cílovou skupinu. Luxusní oblečení a pozadí z pražskými scenériemi se úplně míjejí s voličskou základnou, na kterou by měl odborový předák cílit primárně.
Filip Huněk (Actum Digital)
Socha T.G.M. podruhé, průvod deštníkářů. Jediný spot, kde je aspoň nějaký mass movement, i když mu nějak u Hradčanského platzu dojde dech.
Vilém Rubeš
Ty červené, modré a bílé deštníky jsou příjemným osvěžením. Za mě spot na úrovni, který dobře jde za svou cílovou skupinou. Jasně, pan Středula není žádný extra spíkr, ale stydět se nemusí.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)
Scénář tohoto spotu napsali až moc pečlivě a taky se ho drželi. Postrádám jakoukoliv přirozenost i insight opravdové osobnosti kandidáta. Co ale rozhodně upoutalo mou pozornost (avšak ne tak, jak bych si přála), jsou „strhující“ blesky nad Hradem a „pravý“ déšť – jak asi vypadá zařízení, ze kterého stříká ta voda? Připomíná mi to proud máminy kropičky, kterou zalévá zahradu.
Veronika Holzerová (Optimio)
Když pomineme místy až ustřelené provedení (dramatická bouře a slejvák - což je ve výsledku jeden z mála záběrů, který mi ze všech devíti spotů utkvěl v hlavě), plusové body zde jsou na místě za to, že spot vznikl na základě nějakého promyšleného konceptu. Bohužel voiceover a hudba jsou špatně mixnutý, že mu není ani rozumět, což je u „jelit“ na konci spotu docela škoda.
Michaela Luňáčková (Cognito)
Blesk nad Pražským hradem mě rozesmál. Zbytek jsem kvůli tomu nevnímal.
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)
A tohle mne mrzí, protože Josef Středula má rozhodně na víc než na vyprázdněný spot. Mělo tam být, že jezdí po Praze metrem (sám jsem ho tam potkal), že je odborář a tlačí na vyšší platy zlé kapitalisty, že je mladý sociální demokrat toho moderního střihu (což je, kdyby ČSSD něco znamenala)... a místo toho tam je sice pěškobus, ale to je asi tak všechno. Škoda.
Pavel Jechort (Axa Partners)
6. Tomáš Zima (42 %)
Mám poměrně silnou averzi ke spojení „zdravý rozum“, kterým se pan Zima ohání. Jinak jde o velmi běžný, průměrný mix záběrů, z nichž vám toho moc neuvízne. Ale i tak je to celkem důstojná práce. Jak se říká: neurazí, nenadchne. Ale to rozhodně nestačí.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Takový průměrný volební spot.
Tomáš Vacek (Contexto)
Marketingově všechno v pořádku a je patrné, že volební tým zná dobře svou cílovou skupinu. Diverzita, otevřenost, srozumitelnost, nové technologie. Navíc velmi kvalitní kamera, hudba. Osobně by mě ale třeba zajímalo, v čem ta země bez extrémů vlastně spočívá.
Filip Huněk (Actum Digital)
Předabovat to, byl by to dobrý náborový klip na regionální medicínskou školu ve Státech. Usnuly nejen nohy.
Vilém Rubeš
Celé to vypadá jak z fotobanky.
Veronika Holzerová (Optimio)
Ač hudbu pravděpodobně čerpal ze stejného hrníčku jako zbytek kandidátů, z mého pohledu se jedná o spot s živějším nábojem. Cílovkou jasně vybočuje z řady. A za diverzitu 10/10. Nicméně poselstvím je to na stejný brdo.
Michaela Luňáčková (Cognito)
Má to všechno, co bych od prezidentského spotu čekal. Dosavadní úspěchy, názor, jak má prezident fungovat a trochu vlastnoručně natočeného Shutterstocku.
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)
Dobře, tady to tedy bereme rychlým obchvatem od medicíny, tedy konstatování „všechny jsem vás měl na stole, nebo ještě můžu mít“, ke schopnosti se dohodnout, manažerským schopnostem a práci s mládeží. Až se mi zatočila hlava z omnichannelu. A to je tak výsledný pocit. Je tam toho hodně, na CV pana Zimy cajk, ale jako důvod k rozhodnutí málo.
Pavel Jechort (Axa Partners)
7. Marek Hilšer (40 %)
Bohužel. Spot jsem si pustila několikrát a v hlavě mi neutkvělo vůbec nic. Kandidát říká, že neutrácí miliony za reklamu. To skutečně není nutné, když máte dobrý nápad. Ten ale postrádám.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Pan Hilšer je konzistentní, což je dobře. Ale taky neutrácí za reklamu a nevěnuje se příliš marketingu, což o něm v kontextu dnešní doby říká, že je kapku Marťan. Jeho čas možná někdy v budoucnu přijde, ale zřejmě bude ještě muset projít vývojem a získat více zkušeností.
Tomáš Vacek (Contexto)
Vůbec to není špatný klip a sympatického kandidáta si nejspíš zapamatujete, i když se třeba rozhodnete pro někoho jiného. Kampaň ale přece jen působí spíše jako teaser k budoucí kampani Marka Hilšera pro volby do Senátu, než jako plnokrevná prezidentská kampaň nastiňující témata, které u voličů aktuálně rezonují.
Filip Huněk (Actum Digital)
Když začnete voiceover větou „žít ve svobodné zemi není samozřejmostí...“, už se z dutohlavého patosu nevyhrabete. Pak už samozřejmě skončíte „postavím se za vás“ (ať si za mě nestoupá, mě to znervózňuje), a je to. NKP.
Vilém Rubeš
Marek Hilšer má výhodu, že vypadá a mluví jako „sympaťák z vedlejší ulice“. Spot je sice pořád dokola to samé, ale přijde mi, že nepůsobí tak strojeně, jako ostatní.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)
Zase dávám laik za přirozenost záběrů. Škoda toto škrobeného postavení před plakátem Prahy na konci spotu.
Veronika Holzerová (Optimio)
Vítěz soutěže o nejhezčí výhled na Pražský hrad... a teď srandy bokem. Je to jednoduchý, stručný, osobní se zapojením vlastní rodiny. Všechno je v podstatě splněný, jak má být. Ale poselstvím stejně jako dalších osm spotů. Bude to splývat.
Michaela Luňáčková (Cognito)
Takové nemastné, neslané.
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)
Marek Hilšer přišel s konceptem nezávislého kandidáta, který není spojen s žádnou stranou a žádnou „partou“. Pro prezidentskou funkci by to od doby Masaryka měla být redefinice „produktu“. Prezident je tady vždy strana sama o sobě. Za mě velmi zajímavá věc, na kterou ale očividně nejsou peníze. Právě proto, že je Marek Hilšer sám. A to je v dnešní době absolutně neprůchozí cesta Dona Quijota. Bohužel.
Pavel Jechort (Axa Partners)
8. Karel Diviš (26 %)
Karel Diviš se dívá na sochu Masaryka. Karel Diviš se dívá na Karlův most. Karel Diviš se usmívá, Karel Diviš stojí, Karel Diviš se upřeně kouká do kamery. To je asi tak všechno. Jo a ten epický hudební podkres... na tom se snad všichni kandidáti letos domluvili?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Tady nám pan Diviš pouze řekl, že kandiduje, a že to tedy prošlo... jooo a taky, že ho můžeme mít rádi. Nevím tedy proč, ale on by to asi potřeboval. Za mě velké zklamání jak z profesního provedení, tak celkově z kandidáta.
Tomáš Vacek (Contexto)
Z klipu si beru hlavně příběh o slavném navrácení kandidáta do prezidentského klání. Ale proč bych měl Karla Diviše volit, to jsem se z klipu jaksi nedozvěděl. Řemeslně kvalitní, obsahově prázdné.
Filip Huněk (Actum Digital)
Zase došlo na sochu T.G.M. a dav mlčenlivých na platzu před Hradem. Kandidát tak nijaký, že musí vysvětlovat, jak se tam (po peripetiích) ocitl. Usnuly i boty.
Vilém Rubeš
Má to spoustu krásných obrázků pana kandidáta, ale krom toho, že nejdřív vypadl a pak se vrátil, neuslyšíme žádnou message. Navíc mám podezření, že finální voiceover nahráli v Google Překladači.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)
Hm, že by stejný scenárista jako u volebního spotu pana Středuly? To poukazování na sochy a sousoší významných českých osobností vidím už poněkolikáté a je to vážně klišé.
Veronika Holzerová (Optimio)
Jedno z nejslabších zpracování založených na myšlence „je to o chlup, ale tady mě máte“. A uff, už takhle ke konci hodnocení mě už nebaví ani ty stejné záběry Prahy.
Michaela Luňáčková (Cognito)
Nemyslím si, že hrát si na toho, kdo prošel s odřenýma ušima, ve volbách pomůže.
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)
Doufal jsem, že konečně pochopím, jak se přihodil Karel Diviš. Tak nic. Naprostá mlha kolem důvodů, proč se kandiduje, kdo je, proč bychom ho měli volit. Karel to nejspíš nevyhraje a trochu se bojím, že si ho ani nezapamatujeme pro příležitostnou volbu krále plesu v opeře, protože nemáme proč.
Pavel Jechort (Axa Partners)
9. Jaroslav Bašta (25 %)
Pana Bašty je mi tak nějak líto. Připadá mi, že je smutný a zoufalý, a že vlastně kandiduje jenom z jakéhosi donucení. A poněkud zoufalý a smutný je i jeho spot.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Sdělení jasné, provedení velmi podprůměrné.
Tomáš Vacek (Contexto)
Vizuálně: první socha T.G.M (podle čísel, jak je vylosovala volební komise), zamával svatému Václavovi a nedokonale zahajlíčkoval. NKP. Ani směšný už to neni. Kdybych neposlouchal, co slibuje, bylo by mi ho jen líto.
Vilém Rubeš
Existují charismatičtí politici, kteří by měli mluvit ve svých klipech. Pan Bašta měl ale jít spíš cestou kolegů, kteří za sebe nechali mluvit někoho jiného. Na voličskou skupinu SPD to asi zabrat může, ale jinak nevím nevím.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)
Animace na konci videa trochu zaspaly dobu. Asi na ně nebyl budget. Strašně se nudím.
Veronika Holzerová (Optimio)
Obsahově v podstatě stejně plytké jako ostatní kandidáti, ale zpracování je velmi velmi podprůměrné.
Michaela Luňáčková (Cognito)
Je to hřebíček uhozený na hlavičku. Sdělením i kvalitou. Vzhledem k cílovce.
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)
Tady bych celou dramaturgickou myšlenku shrnul do snahy předstírat, že čerstvý kandidát je přece jen o trochu živější, než ten končící. A moc to nejde, i když dynamické zamávání rukama ve druhé půli člověku rozbuší srdce. Co se USP a brand promise týká, tam jsme samozřejmě plně na poli cílové skupiny, která je nenáročná a reason to believe nepotřebuje. V tomto ohledu v pořádku.
Pavel Jechort (Axa Partners)