Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

„Volkswagen podle Kaspenu: retro, a přitom fresh jak grep!“

Naše reklamní katy tentokrát nejvíc zaujala kombinace archivu automobilky a dotočených záběrů v režii Jana Zajíčka. V závěsu následují tři druhy energie Semtexu od WMC Grey.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 29. týden 2019

  1. Kaspen/Jung von Matt: Zas a znovu (54 %)
    značka: Volkswagen, klient: Porsche Česká republika
  2. WMC Grey: Choose Your Energy (51 %)
    značka: Semtex, klient: Kofola
  3. The Element: Port Royal (43 %)
    značka: Captain Morgan, klient: Stock Plzeň-Božkov
  4. Loosers: Zabíjíme chuť na sladké (41 %)
    značka, klient: Madeta
  5. Momentum: Seznamte se při jídle s chutí našich růžových vín (29 %)
    značka: Vína z Moravy, vína z Čech, klient: Vinařský fond

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Kaspen využil archiv Volkswagenu (54 %)

Ke globálnímu představení platformy elektromobility Volkswagen ID. spouští české zastoupení značky vlastní kampaň. Ta si dává za cíl vyvolat zájem a představit Volkswagen jako přirozeného lídra přechodu na elektrický pohon v Evropě. „Kdo jiný by totiž měl přinášet revoluční, ale zároveň kvalitní a praktické elektromobily než značka, která založila celé segmenty aut, která už od 70. let 20. století vyrábí symboly automobilismu v Evropě jako Passat či Golf a která je i dnes největší automobilovou značkou kontinentu?“ ptá se agentura Kaspen/Jung von Matt. Ta vytvořila televizní spot, jenž vznikl jako kombinace archivu koncernu Volkswagen a dotočených záběrů pod režijním vedením Jana Zajíčka. Součástí kampaně je taktéž digitální ID. Hub, který představuje koncepty vozů ID. i celou platformu a plánovanou infrastrukturu.

Jakub HussarTohle nezapadne - je to retro, a přitom fresh jak grep. Palec hore!
Jakub Hussar (Haze)

Vilém RubešJe to něco jako když Topinka s Prchalem pracují pro AB. Zručné, ale chucpe z toho leze jak ostny z ježka Jana Tleskače. Dieselgejtí původce napoprvé ukazuje cestu jiným? Aniprt! A tak ani já aniprt!! Za drzost!!!
Vilém Rubeš

Pavel JechortPotřeba obrátit fakt, že jsme zaspali, ve výhodu. Na pomoc přichází reklama, ještě že máme tunu historických materiálů ke stříhání. Zas a znovu.
Pavel Jechort

Míla Knepr„Zas a znovu“ mě baví. I jako tagline. Je to chytré, nápadité, jednoduché.
Míla Knepr (Silver Pack)

Iva Hadj MoussaVideo má drajv, hra s rozděleným obrazem mě baví. Škoda, že do voiceoveru občas prosákne klišé.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Michal ŠollerMá to spád a hezky to prezentuje flotilu aut, jen to elektro je tam trochu upozaděné, a o tom by to mělo být především. Ale jako majitel GTIčka to musím přesto hodnotit kladně.
Michal Šoller (Cognito)

Štěpán ZálešákChytrá myšlenka, dobře napsaný voicover, pěkný spot – good job!
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

2. Semtex dává vybírat ze tří energií (51 %)

Značka energetických nápojů Semtex přichází s kampaní, ve které představí novou specializovanou řadu tří produktů High, Long a Flow, vytvořených se zřetelem na různé potřeby zákazníků v různých momentech, které potřebují zvládnout. High je pro rychlé a silné nabuzení, Long pro povzbuzení na delší dobu, Flow pro momenty, kdy je potřeba se správně naladit a zachovat chladnou hlavu, jde zároveň o stimulant s nižším obsahem cukru. „Vydali jsme se touto cestou, abychom energy drinky navrátili k jejich původnímu účelu, tedy k dodání správné energie. Dáváme tak spotřebiteli možnost zvolit si energii, kterou právě v daném okamžiku potřebuje,“ říká Aleš Hladil, brand manager Semtexu.

Jakub HussarTy ledkové ksichtíky mají styl, kamera je skvělá, drží to tempo. Dobrý.
Jakub Hussar (Haze)

Vilém RubešReklama s brožurkou. Kdo tu neprostuduje, prd pochopí. Jinak mi usnuly nohy. NKP - ale však vy víte, co to znamená!
Vilém Rubeš

Pavel JechortTak s tímhle si po setmění hrát fakt nebudu.
Pavel Jechort

Míla KneprFluoreskující masky jako hlavní vizuální element jsou OK. Je to předpokládatelně energizující. Škoda polopatických vtípků - zadýchaný jouda na schodech a „prasečí“ nápis na boku kamionu. Bez těch bych se obešel.
Míla Knepr (Silver Pack)

Iva Hadj MoussaNejhorší, co se podle mě může jakékoliv značce stát, je komunikovat stejně jako ty ostatní. Bohužel mám občas pocit, že někteří klienti se dost drží při zemi a pro sichr by kampaň nejraději udělali podobně, jako měli tihle nebo tamti, to přece fungovalo. Líbí se mi, že agentura a klient se v tomto případě nebáli vykročit novým, odvážným směrem, myšlenkovým i vizuálním. Pecka.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Michal ŠollerLíbí se mi provedení i temnější atmoška, jen tu hlavní myšlenku jsem ve spotu chvíli hledal. Ale stejně je to cool a o to jde především.
Michal Šoller (Cognito)

Štěpán ZálešákNápad, hudba, atmosférá, masky – skvělý! Nad storytellingem ale už tolik nejásám. Příběh, který jsem se dočetl v článku, ve spotu prostě nevidím. Director’s cut je na tom lépe než oficiální třicítka, ale jen v tom smyslu, že je v něm líp odvyprávěná základní expozice – fanoušci ovládli bar, Semtex parta se rozhodla je vyhnat tím, že jim vypne telku. Jak ale dosáhli toho, že fanoušci vběhli do dobytčáku, mi chybí. Jasně, Flow na chvilku zhasne masku, aby ji fanoušci přeběhli, ale to mi přijde málo. Asi bych chtěl vidět, že Long běží s chlapama kolem bloku domu, tím získá Flow čas, aby přistavila náklaďák na nějaké rafinované místo a High nasadí těžkou rampu mezi náklaďák a vyvýšený chodník. Nicméně, v každém případě je to vítěz týdne. Nápad, hudba a tak dále – skvělý!
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

3. Captain Morgan má festivalovou loď (43 %)

Agentura The Element dostala od klienta Stock Plzeň-Božkov zadání posunout prezentaci značky Captain Morgan na festivalech a víc se přiblížit aktuálním trendům. Agenturní tým proto postavil mobilní bar s kapacitou až osmi barmanských postů, tekoucí teplou vodou a výdejem do dvou stran, a to jako nástavby teréního nákladního vozidla Tatra 815-2 8x8. Na něm tak vznikla loď, která má po rozložení 14 metrů na výšku, 17 metrů na délku a sedm na šířku. Plánování a výroba lodě zabralo pět měsíců. „Teleskopické stožáry umožňují jednoduchou instalaci kasatelných projekčních plachet, které díky nočním projekcím dál zvyšují vizibilitu objektu na akcích. Využití horní paluby je variabilní, zahrnuje vyhlídku, vyhlídku s pultem pro DJs nebo přímo stage. Mobiliář promo zóny je doplněn o bistro stolky na míru, vymezovače prostoru a poutač ve tvaru záchraného člunu,“ popisuje agentura.

Jakub HussarMaking of dobrej, hudba má koule. Ta kýčovitá loď s mořskou (matějskou?) pannou už tolik nezaujme. Je smutné, když forma přesáhne obsah.
Jakub Hussar (Haze)

Vilém RubešTo je kampaň! Caprain Morgan má loď. Pivovary mají hasičská, historická, cisternová i jiná auta, nejpodivnější bar, co jsem kdy dělal, byl z ledu, a nejpitomější byl pro výrobce výbušnin. No fajn, a co jako s tím? NKP - ale však vy víte, co to znamená!
Vilém Rubeš

Pavel JechortHehe, já myslel, vzhledem k muzice a výrazům chlapíku s bruskama, že staví multifunkční bojové vozidlo pěchoty a on z toho vypadl strašidelný zámek z Disneylandu. Tak příště prosím aspoň záběry, kde je ta věc obsypaná lidma, a ne, že kolem bude korzovat pět dvojic, jakoby narychlo sehnaných.
Pavel Jechort

Míla KneprOk. Skládací loď na kamionu. Obdivuhodný musel být rozpočet na postavení takového pojízdného stánku.
Míla Knepr (Silver Pack)

Iva Hadj MoussaLoď je pěkná, ale osobně neshledávám jediný důvod, proč bych si měla pouštět video o tom, jak se loď staví. Možná to bude tím, že nejsem technický typ. Marketingově je to však nejspíš dobrý tah.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Michal ŠollerMuselo to dát hromadu práce, ale vypadá to dobře. Na akcích to musí zaujmout a přilákat mnohé námořníky a mořské panny.
Michal Šoller (Cognito)

Štěpán ZálešákStudoval jsem scénografii a mám rád Tatry, takže projekt skládací lodí na podvozku 8x8 s projekcí na plachtách se mi vážně líbí. Ještě bych k tomu dodělal crosspromo film. Jsme na open air festivalu. Kapely hrajou, návštěvníci se baví, když v tom se strhne bouře. Déšť, blesky, vítr rozmetá stany i pódium. Festivalová louka se promění v bahenní pole. Všechna auta jsou znehybněná ve vrstvě bahna. Jedna z návštěvnic je zraněná a nutně potřebuje do nemocnice. Co teď? Ale to už vidíme startovat Tatru Captain Morgan. Zraněná dívka je v kabině. Tatra se dává do pohybu, aby všem ukázala, co dokáže osm hnaných kol připevněných na páteřní trubce. Loď Captain Morgan díky Tatře doslova pluje v moři bahna...
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

4. Madeta zabíjí chuť na sladké (41 %)

Madeta: Zabijte chuť na sladké (Loosers)

Madeta: Zabijte chuť na sladké (Loosers)

Madeta: Zabijte chuť na sladké (Loosers)

Madeta: Zabijte chuť na sladké (Loosers)

Kreativní agentura Loosers připravila pro mlékárnu Madeta taktickou outdoorovou kampaň na produkt Tvaroh s jogurtem. Koncept vychází z klasického hřešení s nezdravými sladkostmi a následnými, pro cílovou skupinu žen 20 až 50 let typickými, výčitkami svědomí z obrovského přísunu tuků, cukrů a prázdných kalorií. Tvaroh s jogurtem představuje hrdinu, který chuť na tyto sladkosti zabíjí, z čehož vychází i hlavní claim kampaně Zabijte chuť na sladké. Ten na vizuálu doplňuje produkt, který svou výživností drtí tradiční nezdravé sladkosti – nanuk a koblihu. „Tvaroh s jogurtem totiž skvěle chutná, zároveň ale obsahuje vysoký podíl bílkovin - je plný energie a můžeme si ho dopřát bez větších výčitek,“ zdůrazňuje agentura. Kampaň bude k vidění v červnu na venkovních nosičích a bude doplněna videem v digitálním prostředím.

Jakub Hussar„Zabijte chuť“ dobrý, ale ráchat plastovej kelímek v blivajzech mi nešmakuje. Nechci si kupovat něco, co před minutou znásilňovalo koblihu! Ale snad je to jen můj autismus.
Jakub Hussar (Haze)

Vilém RubešUkázat nějakou patlaninu a napsat k ní Zabijte chuť na sladké? Vot kreativita! NKP - ale však vy víte, co to znamená!
Vilém Rubeš

Pavel JechortÚplně vidím, jak mě před patnácti lety škrtí CEO nejmenované potravinářské firmy hned poté, co jsem mu ukázal vizuál na papáníčko s textem začínajícím „zabij chuť“.
Pavel Jechort

Míla KneprJá si tak nějak pořád myslím, že reklama na jídlo by měla být appetizing. A tahle není. A navíc by to mohlo budit dojem, že pan Teplý má něco proti panu Babišovi.
Míla Knepr (Silver Pack)

Iva Hadj Moussa„Můžeme si ho dopřát bez větších výčitek,“ říká o produktu agentura. Takže nějaké výčitky tam přece jsou! Ale ke kampani - podle mého názoru je výrazná a rozhodně zaujme. Mnohem víc se mi líbí exekuce s koblihou, klidně bych nechala jenom tu, a nejsem si jista ani videem, které je zvláštní kombinací case study, flashmobu a klasické reklamy. Ale zpátky k vizuálu s koblihou – jestli míněno antibabišovsky, nebo ne, to už se můžeme jen domýšlet...
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Michal ŠollerSuper myšlenka i provedení. Oceňuji tu sice vraždu, ale fakt musím.
Michal Šoller (Cognito)

Štěpán ZálešákTohle je insightful! Chuť na sladký bych potřeboval zabít jednou provždy. Printy fungují lépe než televizní spoty. Mrtvá kobliha bude pravděpodobně nejoblíbenější exekuce.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

5. Momentum láká na růžová vína (29 %)

Kampaň Vinařského fondu opět vytvořila Momentum Czech Republic

Kampaň Vinařského fondu opět vytvořila Momentum Czech Republic

Státem zřízený Vinařský fond, který ze zákona podporuje marketing vína, rozvoj vinařské turistiky a informuje veřejnost o vinohradnictví a vinařství, startuje novou kampaň. V ní se zaměřuje na zviditelnění růžového vína na českém trhu a na jeho párování se sezónními potravinami. Kampaň vytvořila tradičně agentura Momentum Czech Republic ze sítě McCann Prague, se kterou fond dlouhodobě spolupracuje. „Moravská a česká růžová vína se svým hravým projevem trochu vymykají tradičním kategoriím vín. Ne všichni v nich ale tuto jejich odvázanější stránku už objevili, a proto jsme se v kampani rozhodli nabídnout je k experimentování a představit je jako nevšední doplněk letní gastronomie, ale i jako skvělého společníka pro trávení volného času,“ říká Alexandr Stojčev, business & communication director Momentum Czech Republic.

Jakub HussarTen styl! Takhle se točily jednoťácké reklamy v osmdesátých letech - probublávání replik a chichotání mimo obraz... uvolněte místo pro vejc... ehm, generický spot na vašem stole!
Jakub Hussar (Haze)

Vilém RubešVíc šišlavý spot už asi letos neuvidíme - a neuslyšíme. Zapomněl jsem to dřív, než to milosrdně přestalo. NKP - ale však vy víte, co to znamená!
Vilém Rubeš

Pavel JechortAu. Tenhle kreativec je buď státní úředník zodpovědný za reklamu, nebo žije s matkou.
Pavel Jechort

Míla Knepr Řemeslo, v tom dobrém slova smyslu. Voiceover dam s předvídatelně dvojsmyslným vyzněním není žádná třeskutá kreativa, ale zaplaťpánbůh za to řemeslo.
Míla Knepr (Silver Pack)

Iva Hadj MoussaPřiznejte se - že jste neměli peníze na to, abyste mohli ukazovat celé herečky, tak jste použili jenom ruce? Na druhou stranu, i s nízkým budgetem se dá zahrát velké divadlo. Tvůrcum se podařilo vytvořit lehkou, bezstarostnou, růžovou, sladce melounovou atmosféru. A o to, myslím, šlo.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Michal ŠollerTrošku nemastné a nemokré, ale v letních parnech by to mohlo přilákat pozornost i tak. Nebál bych se tomu příště dat větší osobitost, teď už si nepamatuji, jaký nápoj se propagoval.
Michal Šoller (Cognito)

Štěpán ZálešákExekuce by si zasloužila víc péče.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.