Českobudějovický pivovar Samson přichází s kompletním redesignem svého portfolia. Lahve z pivovaru Samson ponesou zjednodušené etikety s bílým pozadím. Vodoznaky na nich vyobrazují jeden z atributů piva – chmel. Úpravami prošlo i logo Samson. Zároveň je na zadních etiketách umístěna tabulka s informacemi o pivu, jako je alkohol, hořkost a barva.
Celkově je design zjednodušen pro lepší identifikaci značky mezi konkurenčními lahvemi v prodejní síti. „Nový koncept etiket odráží tradici a slávu budějovických právovárečných měšťanů a jejich piva. Nové etikety mají pomoct v lepší orientaci našim zákazníkům,“ uvedl ke změně Daniel Dřevikovský, generální ředitel pivovaru Samson.
Jediným větším letošním obalovým redesignem na pivním trhu byla proměna etiket značky pivních mixů Cool Pivovarů Staropramen. Cílem květnové změny bylo lepší odlišení alkoholické a nealko verze, což ještě umocnila navazující kampaň. I v případě Staropramene vedly změny k vizuálnímu zjednodušení, posílení bílé barvy nebo využití kresby chmele.
Pivovar Samson vlastní posledních pět let americká společnosti AB InBev (Anheuser-Busch), největší pivní koncern na světě. Vstup do jednoho ze dvou budějovických pivovarů bývá přitom někdy označování za trojského koně v boji proti Budějovickému Budvaru, neboť americký koncern vede po desítky let desítky sporů o značku Budweiser potažmo Bud. Toto pivo, jehož je výrobcem, patří k nejsilnějším značkám amerického trhu.