Guerillový marketing bývá využíván jako ojedinělý výstřelek. Pivní značka Bavaria s ním pracuje dlouhodobě. Naposled ji vloni skandál na fotbalovém mistrovství světa v Jižní Africe opět vynesl na přední stránky všech světových médií.
Pár desítek hostesek - modelek tu fandilo v oranžových minišatech. V těch se také ještě před mistrovstvím ukázala v reklamní kampani Bavarie půvabná Sylvie van der Vaart, manželka nizozemského reprezentanta. Navíc celou akci přenesla Bavaria i do příběhu reklamního spotu.
FIFA nebyla nadšená z aktivit Bavarie, která nepatří k oficiálním sponzorům. Zato NIMA, holandská asociace zadavatelů reklamy, nadšená byla a udělila za rok 2010 značce Bavaria titul za „nejlepší marketing“.
O ten se postaral Frenkel Denie, jedna z „hvězd“, které letos potkáte na festivalu PIAF 12. května, kde bude mít přednášku. Nejen o tom, jak poslal hostesky do Afriky, ale o guerilla marketingu obecně.
Jeden z posledních nápadů Bavarie je také zábavný: „Muži jsou z barů, ženy z Venuše“ je parafráze známého titulu a obsah rozhodně snese z mužského pohledu srovnání s originálem.
Pro ty, kdo už zapomněli, malá připomínka akce hostesek Bavaria v Africe: