Pozor: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí, ve 12.

Výběr PIAF: Velmi pomalé pití piva Carlton Draught

Zpomalené záběry hospodských scén za doprovodu „coververze“ árie Nessun Dorma z posledního aktu Pucciniho opery Turandot ukazují, co s lidmi ve skutečnosti dělá pivo.

Dělat pivní reklamu v Austrálii znamená pro nejednoho kreativce zakázku snů. Tamní reklamy mají poněkud jiný náboj než většína českých – o tom svědčí i spot na pivo Carlton Draught od agentury Clemenger BBDO Melbourne.

Jsou tu sice klasické partičky přátel, ale přeci má něco navíc. Byl zvolen jako nejlepší reklamní spot loňského roku na asijském Spikes Asia, východním klonu Cannes Lions, kde získal Grand Prix v kategorii TV/Cinema. Zpomalené záběry hospodských scén za doprovodu „coververze“ árie Nessun Dorma z posledního aktu Pucciniho opery Turandot ukazují, co s lidmi ve skutečnosti dělá pivo.

Text písně hovoří za vše:

Slow motion.
Men in slow motion.
Men look much better in slow motion.
It makes me want to sing quite loud.
Now, now, I want a Carlton Draught, chips and lasagne.
Men in slow mo…
In slow mo…
Slow motion.
Blah blah blah…
Slow motion.

Kampaň je součástí dlouhodobého konceptu značky “Made from Beer”, tedy vytvořeno z piva. Zpomalený záznam sice není nic převratně nového, koneckonců inspirací byl pro tvůrce poetický spot Schweppes Burst.

Nicméně se nenechali svést k líbivým záběrům a naopak ukazují různé méně pěkné momenty, které by při normální rychlosti spíše zanikly.

O nasnímání velmi pomalého dění v několika hospodách v Sydney se postarala vysokorychlostní kamera Photron při 500 až 9000 rámečcích za sekundu oproti běžných 25.

Podobné ultra pomalé snímání využívají i jiné společnosti, včetně třeba výrobce psího žrádla Pedigree.