Ve čtvrtek 24. září se na pultech objeví nový tištěný časopis pro mladé. Půjde o měsíčník o 84 stranách, stát bude 49 Kč, napoprvé se ho tiskne 60.000 kusů a ponese název 360° a podtitul Časopis pro ty, kteří to chtějí roztočit. „Třistašedesátka je flip, což je základní trik, na skateboardu, citybiku nebo snowboardu. No a ten flip je vlastně všudypřítomný. Je to otočka modelky na konci mola, dokola se točí filmový pás na promítačce i deska na gramofonu,” vysvětluje šéfredaktor titulu Pavel Kučera, převážně hudební publicista, který dřív působil třeba v podobně zaměřeném časopisu Filter. Šéfkou vydavatelství je Lenka Maureryová, firma patří majiteli Astron Group Tomáši Novákovi.
„Třistašedesátka“ cílí na lidi ve věku od 18 do 30 let, jimž chce „útržkovité informace a rychlou zábavu“ z webu a sociálních sítích nabízet “ v širším a nečekaném kontextu“. Vychází přitom z loňského průzkumu v USA, kde téměř všichni respondenti pod 35 let věku uvádějí, že tištěné časopisy pravidelně čtou. Česká 360° se tematicky zaměřuje na sport, vztahy, filmy či moderní technologie. První číslo kromě titulní story o Miley Cyrus přináší rozhovor s rapperem Patrikem Vrbovským alias Rytmusem či texty o městských kolech, skateparcích a youtuberech.
Nový titul na trh uvádí vydavatelství Mediaforce. Skupina Astron, respektive Mediaforce produkuje tištěné magazíny od roku 1997. V současnosti vydává motoristické časopisy (Motohouse, Motohouse Scooter Style, Katalog motocyklů a čtyřkolek), časopisy o luxusním zboží (Watch It!, Pařížská Street) a řadu firemních magazínu pro značky Audi, Mazda či Mercedes-Benz. Další novým titulem od Mediaforce má být Drink. Mediaforce navíc nově nabízí inzertní balíčky svých časopisů, společně s dalším vydavatelem firemních magazínů Boomerang Publishing.
Boomerang a Mediaforce tvoří inzertní pool
Moderátoři z Evropy 2 píší
Svou mediální silou podpoří nový titul rádio Evropa 2, druhá nejposlouchanější tuzemská stanice aktuálně s 910.000 posluchačů denně, zároveň lídr trhu ve skupině posluchačů mezi 15 a 49 lety. Evropa 2 by ráda dostala tištěný produkt k cílové skupině lidí mezi 20 a 29 roky, na níž se zaměřuje především. Poskytne proto propagační kampaň v rozsahu 70 třicetivteřinových spotů v celonárodním vysílání a časopis podpoří i přímo v programu. Někteří její moderátoři jako Petr Cerha řečený Nasty nebo Pavel Cejnar dokonce do magazínu píší - v prvním čísle Cerha zkouší street workout, Cejnar komentuje hudební novinky.
„Můžeme aktivně vstupovat i do obsahu časopisu, díky tomu se přímo nabízí podpora našich moderátorů a osobností, které v rádiu vystupují,“ uvádí Jitka Fürst, ředitelka Evropy 2. Rádio tak vedle éteru, webu a hudebních večírků rozšiřuje svůj záběr i na tisk. Na webu se opírá o své silné profily na sociálních sítích. S nástupem nového šéfa online aktivit Jiřího Sládka se pak chce na internetu víc opřít do tvorby videa.