Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Výdaje na webovou reklamu loni stouply o 17,5 procenta na 4,2 miliardy korun

Přes tři čtvrtiny reklamních investic do internetu berou Seznam.cz, Centrum Holdings a Mafra.

  • ČTK
  • 07. 02. 2011 15:48

Výdaje zadavatelů internetové reklamy v hrubých cenách loni v České republice meziročně stouply o 17,5 procenta na 4,24 miliardy korun. ČTK to sdělilo Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Údaje jsou v ceníkových cenách, neberou tak v úvahu množstevní ani jiné slevy a barterové smlouvy.

V samotném prosinci zadavatelé objednali internetovou reklamu za 360 milionů Kč, což představuje meziměsíční pokles o 26 %. V meziročním srovnání ale výdaje na reklamu rostly o 4 %.

U největších provozovatelů serverů, tedy Seznam.cz, Centrum Holdings a Mafra, skončilo 77 % reklamních investic.

Nejnižší byl loni objem inzerce v lednu, kdy zadavatelé zaplatili 221 milionů korun. Nejvyšší byl naopak v listopadu, kdy se útrata vyšplhala na téměř 486 milionů korun.

Celková návštěvnost tuzemských internetových serverů se loni zvýšila o téměř devět procent na prosincových 7,59 milionu lidí. Počet uživatelů z Česka meziročně stoupl o šest procent na 5,85 milionu.