Vydavatel Blesku a Reflexu otevírá Akademii žurnalistiky a nových médií

Integrovaný newsroom Blesku a Aha!, uprostřed šéf Reflexu Pavel Šafr

Integrovaný newsroom Blesku a Aha! (uprostřed šéf Reflexu Pavel Šafr) bude místem povinné praxe studentů

Vydavatelství Ringier Axel Springer vedené Libuší Šmuclerovou ve spolupráci s firmou PB - Vyšší odborná škola a Střední škola managementu Dany ČapkovéVáclava Červenky otevře letos v září první ročník Akademie žurnalistiky a nových médií, tříletého vzdělávacího programu, s možností získat titul DiS. (diplomovaný specialista).

Do ročníku se nabere až 80 lidí. Přijímací řízení není z nejtěžších - probíhá formou motivačního pohovoru, podmínkou je maturita. Školné činí 25.000 Kč za rok. Dvě hodiny týdně musejí studenti povinně trávit na praxi v Ringieru. Výukový plán zahruje předměty Etika a etiketa, Bulvární žurnalistika, Lifestylová žurnalistika či Tvorba marketingových eventů.

„Naším primárním záměrem je vychovávat v České republice novináře, kteří milují svou profesi a jdou do života s výbavou nejen teoretickou, ale pupeční šňůrou spřaženou s praxí, kteří při vstupu kombinují řemeslo, talent, znalost spektra médií do šířky i hloubky, a to se všemi technologickými souvislostmi a vývojovými trendy,“ prohlásila ředitelka Šmuclerová, která v minulosti vedla televizi Nova a později učila o televizním managementu na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy.

Tvůrci trendů předají zkušenosti. Repro: akaz.cz

Tvůrci trendů předají zkušenosti. Repro: akaz.cz

V nové akademii kromě Šmuclerové mají přednášet její podřízení Pavel Šafr (šéf Reflexu), Radek Lain (šéf Blesku), Lukáš Tomek (šéf deníku Sport), Monika Mužíková (šéfka časopisů pod značkou Blesk), Zbyšek Pechr (šéf týdeníku Svět motorů) či Jan Šibík, fotoreportér Reflexu.