Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Vydavatel Forbesu přivede do Česka i Newsweek

Americký časopis Newsweek se nedávno vrátil z internetu zpět na papír. V Česku má začít vycházet od listopadu.

  • ČTK
  • 19. 05. 2015 18:15
Českému Newsweeku bude šéfovat Jiří Nádoba. Foto: MediaRey

Českému Newsweeku bude šéfovat Jiří Nádoba. Foto: MediaRey

Americký zpravodajský časopis Newsweek bude od listopadu vycházet v češtině. Vlastník časopisu IBT Media uzavřel licenční dohodu se společností Business Consulting & Media, která kromě Česka působí na slovenském, maďarském či rakouském trhu. Vydavatelem týdeníku bude její dceřiná firma MediaRey, která v češtině několik let vydává magazín Forbes. Vydavatelé to dnes oznámili ve společném prohlášení.

„Český mediální trh je hladový po kvalitním obsahu založeném na nezávislé novinařině a globálních zkušenostech. Nepochybujeme, že Newsweek je pro tuto misi správnou volbou,“ prohlásil spoluzakladatel Business Consulting & Media Erik Conrad.

Tuzemská mutace Newsweeku má obsahovat překlady článků původní verze spolu s materiály psanými českou redakcí. Šéfredaktorem titulu bude Jiří Nádoba, který kromě českého Forbesu prošel rovněž Hospodářskými novinami nebo Mladou frontou Dnes.

Pod novým majitelem zpět k papíru

Česká verze je devátou mezinárodní mutací Newsweeku. Zpravodajský titul, který vyšel poprvé v únoru 1933, je dostupný také v Japonsku, Jižní Koreji, Latinské Americe, Černé Hoře, Polsku, Srbsku, Británii nebo na Blízkém východě. Vrchol zažíval na začátku devadesátých let, kdy měl 3,3 milionu čtenářů. Kvůli klesajícímu nákladu v roce 2013 vycházel pouze na internetu. Začátkem roku 2014 se pod novým vlastníkem vrátil k tištěné podobě.

Produkce Newsweeku nebude v češtině poprvé – s texty z amerického vydání začínal předloni tabletový týdeník Dotyk.

V Česku letos vycházel jiný licencovaný časopis Bloomberg Businessweek Česko, nevydržel ale ani půl roku.