Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Vydavatelé tisku společně lákají inzerenty od televize k sobě

Jaromír Skopalík a Petr Marek argumentují proti televizi

Jaromír Skopalík a Petr Marek argumentují proti televizi. Kliknutím zvětšíte

Klesající příjmy z inzerce přiměly vydavatele noviny a časopisů ke společné propagační akci. Právě spouštěná aktivita Chytrá kampaň, pod hlavičkou oborové Unie vydavatelů, má inzerenty přesvědčit, že místo televizního vysílání mají zveřejňovat svou reklamu do tištěných médií.

V denících se kampaň objevuje ode dneška 23. dubna, později přijde v týdenících, měsíčníky ji dají do květnových vydání. Potrvá minimálně dva měsíce. Její argumenty, včetně výzkumů efektivity tiskových kampaní a prvních čísel z „tiskových peoplemetrů“, jsou přitom soustředěny na webu www.chytrakampan.cz. Na televizní obrazovce se kampaň neobjeví.

„Print je jediným mediatypem, za který se platí, jsou tedy kolem něj zajímavější cílové skupiny,“ prohlásil dnes v pražském hotelu Moods Petr Marek, člen představenstva vydavatelství Mafra. „Dochází k poklesu ratingu nejsledovanějších pořadů,“ vyjmenovával díle Jaromír Skopalík, jednatel časopisového Bauer Media, s odkazem na pokles sledovanosti Televizních novin na Nově. Argumentoval také tím, že televizní trh se dále rozdrobil spuštěním kanálů Smíchov, Telka či Zoom televizí Nova, respektive Prima.

Na kampani a její realizace se podílela Libuše Šmuclerová a účastnit se jí budou tituly české pobočky vydavatelství Ringier Axel Springer, kterou vede.

Inzertní investice do tisku loni meziročně klesly o 10 %, zatímco televize mírně rostla o 3 %.

Hodnota ceníkového prostoru v jednotlivých mediatypech.

Hodnota ceníkového prostoru v mediatypech. Zdroj: Admosphere, s.r.o. (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, a.s., ceny TV dle sledovanosti: ATO-Mediaresearch,a.s.). Bez vlastní inzerce. * Internet zahrnuje pouze display reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. Údaj zahrnující další formy on-line reklamy bude znám v průběhu února po skončení každoročního výzkumu SPIRu zaměřeného na odhad inzertního výkonu internetu. ** Rádio nezahrnuje regionální kampaně