Ve čtvrtek proběhla v sídle Microsoftu konference Content marketing 2017. Kromě Johna Wilperse zaujal Jakub Mařík z Bsnapu, svou typologií vlivných českých postav na Instagramu.

Vydra i Cristovao v nové kampani AAA Auto

Autobazar spouští kampaň pro čtyři trhy naráz. Ukáže v ní až patnáct populárních tváří.

Kampaň AAA Auto využije i letáky se známými lidmi

Kampaň AAA Auto využije i letáky se známými lidmi

Skupina autobazarů AAA Auto startuje na přelomu září a října reklamní kampaň, kterou poprvé plánuje společně pro čtyři trhy, a sice Česko, Slovensko, Polsko a Maďarsko. Kampaň by měla zahrnovat komplexní 360° komunikaci, tedy televizi, rádia, tisk, letáky, direct mail i online. Podle marketingového ředitele AAA Auto Jana Dobiáše se kampaň poprvé zaměří na úplnou nabídku služeb autobazarů AAA Auto.

Kampaň AAA Auto využije i letáky se známými lidmi

Kampaň AAA Auto využije i letáky se známými lidmi

Jako ambasadory využívá skupina deset až patnáct tváří známých osobností, které se liší podle jednotlivých cílových skupin. Mezi ty, kteří cílí na střední generaci se životními zkušenostmi, se řadí Václav Vydra a Mahulena Bočanová. Pro mladší lidi aktivní zejména v oblasti internetových sociálních sítí AAA Auto využila modelku Lucii Křížkovou, bývalou akrobatickou lyžařku Nikolu Sudovou nebo zpěváka Bena Cristovao, v rozhlasové reklamě zase vsadila na známé hlasy Jitky Asterové a Jany Paulové. Koncept celé kampaně vychází přímo z marketingu AAA Auto, na nákupu českých médií spolupracuje skupina s mediální agenturou Médea.

„V letošním roce jsme zaznamenali  velkou změnu v naší cílové skupině, protože vidíme, že lidé schopní pořizovat si auta na splátky se zajímají o modely od dvou set tisíc korun výš, které jsou přitažlivé i pro živnostníky, podnikatele a firmy. Sílí tedy poptávka o nabídka vozů ve stáří do dvou let, které jsou k dispozici i s odpočtem DPH,“ tvrdí Dobiáš.

V podobě, která startuje v úterý 29. září, poběží kampaň čtrnáct dní. V druhé polovině října pak bude doplněna o tradiční nabídku zimních pneumatik, na konci října skončí, a to ve všech zemích.

AAA Auto dosáhne podle Dobiáše do konce roku ve střední Evropě počtu čtyřiceti poboček. Další výrazná expanze je pro příští rok v plánu zejména pro Polsko. Skupina se na ní připravuje otevřením nového call centra v Ostravě, které bude obsluhovat především právě polské pobočky. „Během tohoto roku se naše denní nabídka vozů ve čtyřech zemích postupně zvýšila na téměř 13.000 automobilů. V České republice je to 8.000, na Slovensku 3.500, dále pak až 800 v Maďarsku a 500 v Polsku. V blízké době počet vozů v Polsku ještě zvýšíme díky nové pobočce v Katowicích. Bude to naše čtyřicáté autocentrum. Stejně tak dále poroste počet vozů v naší nabídce v Maďarsku,“ tvrdí generální ředitelka skupiny AAA Auto Karolína Topolová.

Problém? Staré ojetiny

Největším problémem současného trhu ojetých automobilů je podle AAA Auto zvyšující se příliv nekvalitních a přestárlých ojetin na konci životnosti z dovozu. S tímto problémem se potýkají všechny trhy střední Evropy. „Na německém trhu jsou de facto k dispozici jen přestárlé vozy nebo drahé ojetiny do jednoho roku stáří, jejichž nabídka jen v srpnu meziročně vzrostla o téměř sedm procent,“ prohlašuje Topolová. 

 Od října také skupina AAA Auto v rámci expanze spustí provoz nového call centra v Ostravě. „Plánovaný stav je 50 operátorů. Call centrum bude obsluhovat zejména polský trh, ale také český a slovenský. Investice do infrastruktury činí přibližně dva miliony korun,“ tvrdí Topolová.

AAA Auto fúzuje a mění se

V rámci skupiny AAA Auto v současné době probíhá mezinárodní fúze, v jejímž rámci se během podzimu sloučí mateřská společnost AAA Auto Group z Nizozemska s českou společností AAA Auto a se společností AAA Auto International, která byla zřízena novým vlastníkem k provedení transakce při koupi společnosti loni na podzim. „Cílem je zjednodušení struktury společnosti. Po fúzi bude v Česku působit již jen společnost AAA Auto International. V konečném důsledku jde pouze o změnu názvu společnosti. Pro zákazníky, partnery ani dodavatele se nic nemění,“ tvrdí Topolová.