Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Vyhlášení Louskáčků i Effie proběhnou jen online

Ceny ADC budou vyhlášeny 26. listopadu, Effie 30. listopadu. Oba přenosy začnou v 17.00.

Dvě hlavní výroční tuzemská setkání marketingových tvůrců letos vinou koronaviru neproběhnou tak, jak bývalo zvykem. Předávání cen za nejlepší kreativní díla i za nejefektivnější marketingové kampaně budou bez galavečerů, budou se konat pouze prostřednictvím internetu - vyhlášení ADC Czech Creative Awards alias Louskáčků proběhne ve čtvrtek 26. listopadu, vyhlášení cen Effie se plánuje na pondělí 30. listopadu. Oba přenosy začnou v 17.00 a oba mají trvat zhruba hodinu a půl.

Louskáčky s živými vstupy agentur

Louskáček

Trofej pro nejlepší kreativce známá jako Louskáček

„Pracovali jsme s několika variantami, abychom byli připraveni na různé situace. Nakonec nám klapla ta, kterou jsme si všichni ve výboru přáli. Věřím, že účastníci ceremoniálu se mají na co těšit, protože máme připraveno několik překvapení v průběhu celého večera,“ láká na ceremoniál na YouTubu David Suda z agentury WMC Grey, předseda Art Directors Clubu (ADC), který Louskáčky tradičně pořádá. Do vyhlašování se budou moci zapojit živě i samotné agentury, různými online platformami.

O Louskáčka bude usilovat 83 prací z celkově 206 přihlášených. Nejvíce nominací - po sedmi - mají agentury WMC Grey a Symbio Digital, šest jich má Kaspen/Jung von Matt a po pěti Creative Embassy, Havas Prague a Scholz & Friends.

Effie z maminčina obýváku

Marek Hlavica. Foto: AKA

Marek Hlavica provázel i minulými galavečery Effie. Foto: AKA

Marek Hlavica se přihlásí z obývacího pokoje své maminky

Letos se přihlásí z obývacího pokoje své maminky

O letošních oceněních Effie se jejich držitelé dozvědí v online videopřenosu, při němž moderátor Marek Hlavica, jinak též ředitel pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA), vyhlásí vítěze letošního ročníku z obýváku svojí maminky, která dva dny předtím oslaví 85. narozeniny. „Herečka a spisovatelka Ivanka Devátá bude přítomna a vyhlášení vítězů Effie tak proběhne v kruhu rodinném a v domácké atmosféře,“ oznámila AKA.

Podobně ostatně budou prožívat tuto událost ve svých domácích kancelářích i soutěžící. Pro ty jsou připraveny unikátní přístupové kódy jakožto náhrada vstupenek. Pro případ, že jejich počet nebude stačit, je možné si objednat další standardním způsobem přes systém Effie. Tyto přístupové kódy navíc budou pro soutěžící zdarma. Následně bude záznam přímého přenosu k dispozici pro všechny ostatní zdarma.

Na letošní shortlist Effie se ze 72 přihlášených prací dostalo 43, celkem od 18 agentur či zadavatelů. Nejvyšší počet nadějí na ocenění mají agentury Ogilvy (10) a McCann (8).

IMC Czech Awards už vítěze oznámily

Galavečer i oslavy proběhly v Jazz Docku. Foto: Tomáš Kříž

Galavečery IMC Czech Awards probíhaly v Jazz Docku. Foto: Tomáš Kříž

Vítěze letošních IMC Czech Awards z oblasti direct marketingu už známe. Pořádající Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ) a sekce Aktivační agentury Asociace komunikačních agentur (AKA) je vyhlásily tento týden, prostřednictvím tiskové zprávy, ani v tomto případě se tradiční galavečer nekonal. Kvůli pandemiii covidu bylo letos zrušeno i návazné evropské klání národních vítězů IMC European Awards.

Nejlepšími agenturami 18. ročníku soutěže IMC Czech Awards jsou Geometry a Momentum, hlavní cenu si odnáší Symbio. Klientem roku je Bohemia Energy.