Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Vyhrajte e-knihy s anglickými citáty či jak řídit projekty, odpovězte v kvízu Médiáře

Soutěžní kvíz Médiáře

Milé čtenářky, vážení čtenáři, na Médiáři si opět formou snadno přístupnou můžete připomenout dění v tuzemských médiích a marketingu za uplynulý týden a zároveň vyhrát tři elektronické knihy – stačí odpovědět na 5 kvízových otázek s nabízenými možnostmi a jednu otevřenou, při níž můžete naplno projevit svou kreativitu.

Nejlepší odpověď si zaslouží tituly od knihkupectví eReading.cz, partnera soutěžních kvízů.

Tento týden hrajeme o praktickou sbírku Slavné anglické citáty, soubor rad 97 klíčových znalostí projektového manažera a hlavně zásadní návod Působivé prezentce v Powerpointu 2007.

Odesílat odpovědi na kvíz níže můžete do pondělí 4. listopadu do 22 hodin.

Výherce vybere redakce Médiáře s redakcí eReading.cz, a to podle odpovědi na poslední otázku. Podmínkou je přitom správné zodpovězení pěti prvních otázek a vyplnění kontaktních údajů. Držíme vám palce.

Minulý víkend jsme soutěžili o knihu o povedené dílo kolegy novináře Jaroslava Krupky Česká reklama, s podtitulem Od pana Vajíčka po falešné soby, a dále o tituly Marketing na Facebooku a Beauty fotografie.

Zároveň jsme nadnesli tuto otázku: české deníky se bez výjimky potýkají s poklesem prodaného nákladu, tedy s čím dál větším nezájmem čtenářů. Jak by měly vypadat tuzemské tištěné noviny, co a jak by měly přinášet, aby čtenáře/kupující zase začaly zajímat?

Nejvíc nás zaujala odpověď Václava Brodce, ten se tak stal výhercem kvízu.

„Jestliže mají denní noviny konkurovat mobilním zařízením, musí pro mě být výhodnější se podívat do zakoupených novin, než spustit aplikaci či zadat dotaz na mobilu,“ předeslal Václav. „Proto musí být každý zbytečný obsah na stránkách novin odstraněn. Na začátku svého dne nepotřebuji reklamu, tématickou přílohu o tom, kam k moři, dopisy čtenářů, tucet nabubřelých analýz a polemik, historickou přednášku, úlitbu majiteli, horoskopy či zábavnou přílohu.“

„Chci vědět: - Jaké jsou události ve světě a doma, které ovlivní můj život (Nechci „příběhy“, nepište, co se stalo, sám se rozhodnu, jak se mám kvůli tomu cítit.) - Kam mohu nově zajít na dobrý oběd, jak mohu strávit večer, proč se nedostanu do práce obvyklou cestou? - Jaké všechny zákony včera schválil parlament, jak rozhodovala moje radnice (Názor si udělám sám, děkuji, pokud o tom přehledně a dobře napíšete.)“

„To ale neznamená, že mě nezajímá: - Proč musím utrácet tolik za elektřinu? - Jaktože je ten zdiskreditovaný politik stále u moci? - Jak funguje mobilní telefon? Dejte mi nejen informace, ale vědění. Ale prosím mějte ohled na můj čas. Pokud je nemám předplacené, ocením, když mi je někdo cestou do práce či školy vnutí do ruky,“ uzavírá.

Do užšího výběru se dostaly také odpovědi Davida Valenty („Zaujmout nový přístup ke čtenářům, využít nové technologie, být originální, nekompromisní, někdy troufalí, jedineční, neotřelí. Jít do toho s jasným cílem, redaktoři motivovaní vlastním nadřízeným, mít volnost a moci zvolit vlastní téma, psát o tom, co lidi pálí, nebát se, „jít po tom“.) a Kateřiny Jeřábkové („Více původního aktuálního obsahu, méně agenturních zpráv.“)

I když nevyhrajete v našem kvízu, můžete se dostat do další soutěže. Pokud v říjnu na eReading.cz nakoupíte nad 100 Kč, můžete hrát o čtečku eReading Start 2. Ta přitom podporuje nově spuštěnou službu - výpujčky elektronických knih. Půjčovat si je lze do zařízení fungujících na Androidu, iOS nebo právě do čtečky eReading Start 2 a Start 3. E-knihy se půjčují od 49 do 99 Kč (to třeba v případě aktuálních bestsellerů, prodávaných za 279 Kč).

Čtečky eReading.cz