
Zleva David Hurta, Roman Latuske a Jaromír Skopalík v debatě v pražském divadle Archa
Vydavatelství Mafra čerstvě vlastněné podnikatelem a politikem Andrejem Babišem bude mít letos zhruba stejně vysoké výnosy z internetových aktivit jako z prodávaných tištěných titulů. Na konferenci Czech Internet Forum to řekl Roman Latuske z představenstva Mafry. Tisk dál tvoří hlavní zdroj příjmů Mafry, rostou přitom příjmy z tisku rozdávaného zdarma (deník Metro).
“Digitální” příjmy z 90 % tvoří příjmy z iDnes.cz, doplnil později šéfredaktor deníku MF Dnes Robert Čásenský.
STRUKTURA INZERTNÍCH VÝNOSŮ MAFRY | ||||
rok | placený tisk | tisk zdarma | online | |
2004 | 91 % | 0 | 9 % | |
2009 | 67 % | 13 % | 20 % | |
2013* | 40 % | 22 % | 38 % | |
Zdroj: Mafra |
“Meziroční poklesy z tištěné inzerce letos vykompenzujeme výnosy z digitální oblasti. Do té chceme nadále investovat, i tisk budeme dále provozovat,” uvedl Latuske. Mafře loni klesly tržby 5 % a propadla se do ztráty 168 milionů Kč. To ale podle Latuskeho způsobily odpisy ztrát v distributorské firmě Mediaservis.
“My peníze vyděláváme. Máme 200 milionů v odpisech, protože máme moderní technologie v tiskárnách. Mění se jen profitabilita jednotlivých produktů,” uvedl Roman Latuske.