Výrobce Bohemia Chips loni v Česku zvýšil tržby o 2 %

Výrobce snacků a slaných pochutin Intersnack dosáhl loni v Česku tržeb za své výrobky 1,4 miliardy Kč, což je 2% nárůst oproti roku 2016. Firma byla před dvěma lety ve ztrátě, předloni dosáhla zisku po zdanění 24 milionů Kč. V roce 2017 zisk opět rostl, po zdanění činil 51 milionů Kč. Svědčí o tom účetní závěrka firmy.

“Na zdvojnásobení zisku v roce 2017 se podílelo několik faktorů. Jedná se zejména o kombinaci zlepšení prodejního mixu, uvedení nových výrobků na trh, které nám přinesly přibližně 15 % celkových obratů, a také zvyšující se produktivita výroby, za níž stojí nemalé investice,” hodnotil hospodářské výsledky Pavel Šercl, generální ředitel  Intersnacku. Mezi další významné činitele podle něj patří prodej majetku, jenž společnost již nevyužívala. V neposlední řadě se do zisků promítl posilující kurz koruny vůči euru.

Na český trh putují skrze Intersnack značky slaných pochutin, jako jsou Bohemia Chips, Chio Chips, Canto nebo Pom-Bär. Firma loni investovala přes 10 milionů Kč do renovace své výrobky v Choustníku, kromě toho také redesignovala portfolio Bohemia Chips. Loni výrobce chipsů uvedl pod značkou Bohemia novou řadu Kotlíkových brambůrků a arašídů, letos stejnou značku čeká rozšíření o krekry. Intersnack pro ně vytvoří vlastní řadu Z pece. 

Letos Intersnack investuje do modernizace výrobní technologie ve svém dalším závodu v Hradci Králové a do zvyšování produktivity v oblasti balení. Výrobce slaných pochutin chce pro roky 2018 a 2019 také navýšit investice do marketingu spojeného se sponzoringem českého hokeje.

Na českém trhu šlape Intersnacku na paty zejména výrobce PepsiCo, který kromě sycených nápojů distribuuje značky slaných chipsů Lays, a od loňska také původem americké extrudáty Cheetos.