Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Výrobce Magnesie uspěl u soudu kvůli reklamním spotům na Korunní

  • ČTK
  • 26. 09. 2012 11:41

Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) uspěla u Nejvyššího soudu (NS) ve sporu o údajně nekalou soutěž ze strany konkurenční Karlovarské Korunní. Nejvyšší soud (NS) nařídil Vrchnímu soudu v Praze, aby se znovu zabýval žalobou KMV kvůli reklamám, které upozorňovaly na rizika spojená s nadměrným příjmem hořčíku a zdůrazňovaly vyvážené složení minerálky Korunní. Podle KMV reklamy poškozovaly značku Magnesia.

ČTK to zjistila z rozsudku v internetové databázi. Karlovarské minerální vody v žalobě požadovaly zadostiučinění 5 milionů Kč a omluvu v denících a televizi. Dále firma chtěla, aby soud zakázal Karlovarské Korunní používat při propagaci některé informace. Šlo například o tvrzení, že některé minerálky obsahují příliš mnoho magnesia, zatímco jiné mají vyvážené složení.

Krajský soud v Plzni žalobu v roce 2009 zamítl, žádnou nekalou soutěž nezjistil. Vrchní soud v Praze pak sice uznal oprávněnost některých argumentů KMV, ale odvolání přesto v klíčových bodech zamítl. Nyní se musejí pražští soudci zabývat případem znovu.

Sporné reklamní spoty na Korunní uváděly, že vysoký obsah hořčíku v lidském těle může způsobit necitlivost, apatii či střevní potíže. Spoty zakončovalo sdělení, že správný poměr všech minerálních látek včetně hořčíku má přírodní minerální voda Korunní.