Vysílací práva na hokejovou extraligu získaly O2 TV a ČT

Otevřeného tendru se zúčastnilo celkem 15 společností, Canal+ nakonec nabídku nepodal.

Lední hokej v Česku. Ilustrační foto: O2 Sport

Nejvyšší hokejovou soutěž bude O2 TV vysílat placeně, Česká televize volně. Ilustrační foto: O2 Sport

Českou hokejovou extraligu budou v následujících čtyřech letech vysílat komerční O2 TV a veřejnoprávní Česká televize. Uspěly v tendru na mediální práva na tuzemskou nejvyšší soutěž v hokeji pro sezóny 2023/24 až 2027/28. Výběrové řízení uspořádala agentura BPA Sport Marketing, jako výhradní marketingový partner tuzemské Asociace profesionálních klubů ledního hokeje.

Nová smlouva na televizní práva umožní stanici O2 TV Sport odvysílat ze základní části extraligy až 341 zápasů. Kanál ČT Sport pak může z této fáze soutěže nabídnout maximálně 23 přenosů. Podle šéfkomentátora sportovní redakce ČT Roberta Záruby tak Česká televize zprostředkuje nedělní utkání a část playoff. Na O2 bude kompletní playoff včetně finále.

O2 TV Sport slibuje moderní technologie snímání

„V kategorii určené pro televizní vysílatele na území České republiky se vítězem dvou ze tří balíčků, a tedy hlavním vysílatelem s garancí nejvyššího počtu přenosů, stala společnost O2 TV,“ uvedla agentura BPA Sport Marketing. O2 TV získala práva pro placené vysílání na kanálu O2 TV Sport a bude hlavním vysílatelem. „Díky inovativním technologiím uvidí fanoušci poprvé v historii všechny zápasy z celé sezóny,“ zdůrazňuje operátor O2, který spadá pod skupinu PPF (stejně jako komerční TV Nova).

Anna Lenerová, šéfka obsahu O2 TV. Foto: O2

Anna Lenerová, šéfka obsahu O2 TV. Foto: O2

„Za uplynulých pět let se nám potvrdilo, že extraliga z hlediska atraktivity a zájmu dlouhodobě funguje. Důkazem bylo i letošní play off, kdy sledovanost vypjatých duelů na O2 TV Sport přesáhla 300.000 diváků, což extraligu zařazuje mezi nejsledovanější sportovní soutěže u nás,“ říká Anna Lenerová, šéfka obsahu O2 TV.

Stanice O2 TV Sport plánuje pokračovat v nasazování moderních technologií, jako jsou například speciální kamery O2 TV Helmet Cam, díky které lze sledovat záběry z kamery umístěné na helmách rozhodčích, nebo O2 TV Inside Cam, která přináší záběry z ledové plochy i tribun.

Marek Kindernay, výkonný ředitel O2 TV Sport. Foto: O2

Marek Kindernay, výkonný ředitel O2 TV Sport. Foto: O2

„Navážeme na naši úspěšnou cestu, kdy jsme do hokeje přinesli zcela nové divácké zážitky. Ať už se jedná o speciální kamery, online statistiky, studia či virtuální realitu. Už nyní pracujeme na posílení redakce, protože nás čeká výroba více než 300 utkání za sezónu, což je pětkrát víc, než jsme dělali dosud. Vedle toho připravujeme hned několik nových pořadů,“ doplnil Marek Kindernay, výkonný ředitel O2 TV Sport. „Naše investice pomohou klubům, zvýšíme zájem diváků a věřím, že celkově zatraktivníme hokejový produkt,“ prohlásil.

Přenosový vůz O2 TV Production. Foto: O2

Přenosový vůz O2 TV Production. Foto: O2

ČT mohla soutěžit jen o práva na volné vysílání

„Přímé přenosy z utkání extraligy ledního hokeje bude nadále možné sledovat také prostřednictvím České televize, která uspěla se svou nabídkou na vysílání na volně šiřitelném programu,“ uvedla rovněž BPA Sport Marketing.

„V rámci podmínek nastavených majitelem práv, společností BPA Sport Marketing, mohla Česká televize usilovat pouze o práva pro oblast volného šíření. V tomto tendru byla naše nabídka vyhodnocena jako nejvýhodnější a práva jsme získali,“ konstatuje výkonný ředitel ČT Sport Jiří Ponikelský.

Česká televize nabízí svým divákům ligový hokej od roku 1957. Aktuálně tak uzavřela už 66. televizní ligovou sezónu. Letošní extraligové zápasy se těšily vysokému diváckému zájmu, finálová utkání si v ČT zapnulo v průměru přes 1,45 milionu diváků starších čtyř let. Semifinále mezi Hradcem a Vítkovicemi se stalo nejsledovanějším přenosem od finále mezi Kometou a Bílými tygry v roce 2017.

Další práva získávají Chance, Tipsport i Borgis

O2 TV získala také práva na vysílání pro Slovensko. V tendru uspěly rovněž sázkové kanceláře Chance (práva pro Česko) a Tipsport (pro Slovensko a ostatní zahraniční země). Práva na gólové situace získala společnost Borgis, vydavatel deníku Právo a dodavatel obsahu pro web Sport.cz.

Vítězové tendru na mediální práva na hokejovou extraligu. Zdroj: BPA Sport Marketing

Vítězové tendru na mediální práva na hokejovou extraligu. Zdroj: BPA Sport Marketing

Společnost Canal+, která v Česku od loňska provozuje program Canal+ Sport a zájem o práva též avizovala, konkrétní nabídku na žádný z balíčků nakonec nepodala a pokročilých fází výběrového řízení se nezúčastnila.

„Konkurenční tendr, kterého se nakonec zúčastnilo 15 společností, potvrdil námi očekávaný zájem subjektů zabývajících se sportovním obsahem u nás i v zahraničí. S vítězi jednotlivých balíčků ihned zahájíme jednání směřující k podpisu kontraktů,“ uvedla Jana Obermajerová, generální ředitelka BPA Sport Marketing. Agentura od roku 2016 patří Tipsportu.

„Teď nás čekají série jednání a schůzek, na kterých budeme jednat o detailech smluv,“ řekla Obermajerová agentuře ČTK. Určit se musí například to, která stanice bude mít právo první volby nebo jak si budou dělit přenosy ze zápasů playoff. Dosud měla O2 TV právo první volby v základní části na přenosy v pátek a v sobotu. ČT měla právo první volby v úterý a v neděli. V playoff se střídaly a finále vysílaly obě televize současně.