Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Vyšlo první číslo měsíčníku Kraus, hlavně pro „svižnou střední třídu“

Stošedesátistránkový titul přichází na trh v nákladu 80 tisíc výtisků, zaváděcí cena činí 49 Kč.

Titulní strana 1. čísla časopisu Kraus

Titulní strana 1. čísla časopisu Kraus

Od pondělí 14. listopadu je v prodejnách tisku ke koupi politicko-společenský měsíčník Kraus, spjatý se jménem herce a průvodce televizní show Jana Krause.

Titul má 160 stran, stojí 69 Kč, zaváděcí cena je 49 Kč. Tištěný náklad činí 80 tisíc kusů.

Vydavatelství Sanoma Media časopis koncipuje jako „osobní magazín“, inspirovalo se přitom holandským časopisem Linda manželky televizního producenta Johna de Mola.

„Nebude agresivně intelektuální ani v rytmu bulvárního hnoje. Trochu bulvární pro ty, co si o sobě myslí, že jsou intelektuály, poněkud intelektuální pro lačné hltače bulváru,” popisuje Jan Kraus.

Napsal jen pár textů, sám se označuje za bosse či principála, výkonnou šéfredaktorkou je Simona Matásková, s níž Kraus řadu let úzce spolupracuje na svých televizních show. Mezi autory patří Krausův bratr Ivan, novinář a spisovatel Mariusz Szczygiel, reportér a režisér David Vondráček či historici Pavel Kosatík a Jakub Horák.

„Kdybyste chtěli takové ty reklamní žvásty, pak bych vám řekl, že bych rád kdyby uspěl u ‚svižné střední třídy‘,“ dodal Kraus.

Uvedení časopisu na trh provází reklamní kampaň v televizi, rádiu i na venkovních nosičích. Paroduje nejužívanější hesla v klasických reklamách.

Autoři Médiáře Ondřej Aust a Marek Prchal editují obsah doprovodného webu Krausmagazín.cz.