Zpravodajství a publicistiku České televize bude v letech 2016 až 2018 analyzovat nadále výzkumná asociace Media Tenor. Zaměří se také na aspekt vyváženosti a objektivity. Firma získala veřejnou zakázku, vypsanou přímo Českou televizí, jejíž hodnota činí 5,544 milionu Kč. Analýzy zpravodajských pořadů na čtvrtletní bázi zajišťuje Media Tenor pro Českou televizi kontinuálně od července 2001.
V rámci pokračujícího kontraktu bude úkolem Media Tenoru především kontinuální obsahová komentovaná analýza zpravodajství, publicistiky a diskusí veřejnoprávní televize ve srovnání s komerčními stanicemi Nova a Prima a s veřejnoprávním Českým rozhlasem. Půjde o čtvrtletní, pololetní a roční komentovanou analýzu provedenou vždy k patnáctému dni měsíce. Součástí zakázky je i poskytnutí neomezeného online přístupu do internetové softwarové aplikace se zpracovanými daty pořadů s možností libovolných analýz podle navržené metodologie.
Media Tenor je mezinárodní asociací zabývající se obsahovou analýzou mediálních sdělení v rámci mezinárodní sítě kanceláří v Česku, ve Švýcarsku, v USA, ve Vietnamu a v JAR. V Česku působí od roku 1996.