Vzkříšené Euro poprvé vychází pod novým vydavatelem

Obnovený časopis dál řídí šéfredaktor Ondřej Hergesell. Nový web Eura je zpoplatněný.

Titulní strana prvního vydání obnoveného časopisu Euro

Titulní strana prvního vydání obnoveného časopisu Euro

Týdeník Euro vstává z mrtvých a přesně čtyři měsíce poté, co vydávání titulu v rámci Mladé fronty přerušila insolvenční správkyně, míří zpět na stánky a k předplatitelům. První číslo pod novým vydavatelem New Look Media vychází v pondělí 22. března. Kvůli omezením v důsledku pandemie covidu bude Euro dočasně vycházet jako čtrnáctideník, týdeníkem bude od září.

Redakce pracuje v čele s původním šéfredaktorem Ondřejem Hergesellem, v týmu zůstávají komentátor Petr Fischer nebo editor Pavel Pokorný, mezi externími spolupracovníky pak třeba reportéři Ondřej Stratilík nebo Klára Donathová. Lifestylová příloha týdeníku Esence bude vycházet pod taktovkou Petra Jansy, který do vydavatelství přešel z redakce Espritu Lidových novin. „Další významné personální akvizice oznámíme v řádu týdnů,“ uvedl vydavatel Miloš Štěpař, majitel New Look Media.

Miloš Štěpař

Nový vydavatelem Eura je Miloš Štěpař a jeho společnost New Look Media

„Příběh našeho magazínu má šťastný konec. Euro má nového majitele – ryze české, nezávislé vydavatelství New Look Media. Díky tomu nemusíme skládat úcty žádným oligarchum, nýbrž jen vám, čtenářům a předplatitelům. Nové Euro se vydalo cestou poctivé, kvalitní ekonomické novinařiny. Přesně tak, jak jste celých 22 let zvyklí,“ píše v editorialu šéfredaktor Hergesell.

Společně s prvním vydání nové Euro spouští nový web TydenikEuro.cz. Až na výjimky budou vybrané články na něm přístupné těm, kteří se registrují k odběru newsletteru, všechny materiály pak výhradně předplatitelům tištěného vydání. Půlroční předplatné tisku vyjde na 950 Kč, roční pak 1.950 Kč. Volně na stáncích se Euro prodává za 55 Kč.

Titul pokračuje i v exkluzivním obsahovém partnerství s ekonomickým deníkem Financial Times. V průběhu roku jako součást Eura vyjdou také populárními speciály, jako Top Amazing Places, Top České pivo, Top Advokáti nebo Top Miliardáři.

Týdeník Euro vychází od roku 1998. Vydavatelem týdeníku byla dlouhou dobu společnost Euronews, kterou vlastnila skupina PPF Petra Kellnera. V červnu 2012 firmu Euronews koupila Mladá fronta, která loni ukončila provoz. Titul v rámci insolvenčního řízení jako součást online divize koupila společnost Internet Info Marka Antoše, která ho ovšem vzápětí prodala Štěpařově New Look Media. Původní doména Euro.cz přitom zůstala Antošovi.