Vzniká Mňam TV, televize o vaření. Babicu nechce

Kanál určený pro volný pozemní příjem má začít nejpozději v říjnu.

Grafika chystaného kanálu Mňam TV. Zdroj: Axocom

Grafika chystaného kanálu Mňam TV a jeho slogan. Zdroj: Axocom

V řádu týdnů by měl v České republice začít vysílat nový televizní kanál o vaření Mňam TV. Má být šířen celoplošně, vysílat 24 hodin denně, volně v pozemních televizních sítích. V jakých přesně, o tom se zatím jedná. Stanice, která by měla být k dispozici i přes kabel, satelit či v sítích IPTV, má startovat nejpozději v říjnu. V rozhovoru s Médiářem to řekla Erika Luzsicza, majitelka firmy Axocom. Ta bude novému kanálu poskytovat servis a zastupovat jej směrem k operátorům signálu.

Za projektem stojí britská společnost Nordic Life, která stejně zaměřený kanál provozuje ve Skandinávii, a skupina nejmenovaných investorů. „Zdejší program bude zpočátku stavět převážně na akvizicích, nicméně brzy bychom se chtěli z pohledu akvizic a původní tvorby dostat k poměru padesát na padesát,“ podotkla Luzsicza, „za pět, osm měsíců bychom měli naběhnout na výrazně lokální charakter vysílání.“ Pořady se mají natáčet v Praze a Bratislavě, pracovat na tom mají lokální produkce.

Proč se Britové zaměření dosud na Skandinávii rozhodli jít do Čech? Proč si myslí, že na televizi čistě jen o jídle a vaření tady vydělají? „Když se podíváme na jednotlivé takové pořady, a to na kterémkoliv kanálu, jsou vysoce úspěšné. Pro českou diváckou obec je to téma zajímavé. Může se to zdát specifické z pohledu obecného publika, ale v zásadě je to tématika pro všechny, v tom je ta síla,“ nabízí vysvětlení zástupkyně stanice.

Složení místního tvůrčího týmu ani tváře, se nimiž se počítá na obrazovku, Luzsicza neodhalila. Jisté je nicméně, že tvůrci nové televize nepočítají se známým Jiřím Babicou, byť ten je momentálně na trhu volný - posledních šest let mu dávala prostor nejsledovanější tuzemská stanice Nova, ale teď se s ním po šesti letech rozloučila.

„Cílem je, abychom produkovali pořady, které budou nadstandardně jiné, které se tady vyrábějí s touto tématikou. Ale to neznamená dražší,“ uvádí šéfka Axocomu, podrobnosti si zatím schovává pro sebe. „Spíš budeme chtít, aby tam vařili profesionální kuchaři, než celebrity,“ říká jen. Program by měl ovšem zahrnout všechny druhy pořadů, nevyhranit se ani lidově, ani luxusně - aby dokázal celoplošně zaujmout dostatek diváků. Osloví-li pak do roka mezi 1 a 3 % tuzemského publika, budou prý investoři spokojeni.

Příjmy by měly plynout klasicky především z reklamy, s náběhem původní místní produkce by měly nabývat na důležitosti i sponzoring či product placement (umísťování konkrétních produktů do pořadů). Nemělo by to přitom prý být na úkor obsahu. „Rozhodně nestavíme teleshoppingový kanál,“ upozorňuje zástupkyně stanice Erika Luzsicza.