Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

Vznikají reklamy s rouškami, spoty dostaly jiné konce

Inzerenti reagují na omezení spojené s šířením koronaviru a přizpůsobují tomu kampaně.

Ctirad Götz a Anna Kadeřávková v digitálně upraveném spotu Kofoly

Ctirad Götz a Anna Kadeřávková v digitálně upraveném spotu Kofoly

Pandemie koronaviru mění vyznění čím dál více kampaní. Jejich zadavatelé tak postupně od přelomu března a dubna představují buď dřívější spoty upravené pro novou realitu, anebo nové kampaně natočené už v nové realitě.

Producent tradiční limonády Kofola představil svůj jarní spot od agentury WMC Grey už před několika týdny, jeho protagonisty teď oblékl do povinných roušek. Do původního videa je přidělal pomocí digitální technologie. Nový spot je k vidění od 1. dubna. Kofola též spustila instagramový filtr, díky němuž se lidi mohou zahrnovat polibky, aniž by se vystavovali riziku nákazy. Funguje už také microsite ZláskyKofola.cz, kde se zaznamenávají konkrétní činy nezištné pomoci.

Rovněž 1. dubna se v televizi i na internetu objevil upravený spot Respekt od Raiffeisenbank. Reagouje na to, že klienti vinou pandemie nemůžou řešit své požadavky návštěvou pobočky. Spot v konceptu od agentury DDB dostal jiný voiceover a také konec s odkazem na možnosti bankovnictví přes internet.

Předělaný spot nasadila 3. dubna Česká spořitelna. Kampaň Společně to zvládneme využívá video, které v režii Tomáše Mašína vzniklo před pěti lety ke 190. výročí bankovního domu. Nový voiceover využívá hlas Jany Plodkové, která pro spořitelnu namlouvá reklamy na digitální bankovnictví George. Od pátku 10. dubna přidává spořitelna ke spotu vždy nějakou dobrou zprávu, jak konkrétně pomáhá svým klientům či ostatním. Spoty běží na stanicích Novy, připravila ji agentura VMLY&R.

Direct pojišťovna se rozhodla svůj reklamní čas v televizi využít k tomu, aby ukázala lidem, že je normální se na čas něčeho vzdát, abychom všichni mohli žít zase normálně. Dvacetivteřinový spot, který na to upozorňuje, běží v dubnu na stanicích Primy. Pojišťovna jej pak zařadí i na sociální sítě.

Značka Starobrno ze skupiny Heineken se letos prezentovala spotem, který celý stál na shlukování se lidí u piva na moravské zahradě. Agentura VCCP, která spot vytvořila, jej teď v televizi pouští po zpátku, takže se lidi nescházejí, ale naopak postupně rozcházejí. Vše doprovází upravený claim Na zdraví i doma.

Od pátku 10. dubna ukazuje značka distributora Bohemia Energy svého „režiséra“ Marka Daniela a „herce“ Pavla Lišku ve spotu, který aktuálně reaguje na pandemii. Cílem kampaně je upozornit na nově zavedenou službu firmy, kterou je elektronický podpis, umožňující zákazníkům uzavírat smlouvy kompletně ze svých domovů. Reklama je postavená na formátu nyní tak běžných videohovorů. Spot je dílem režiséra Pavla Noska, reklamní agentury Momentum a produkční firmy Procoma.

Na uzavření hospod, domácí karanténu a nemožnost reálného sociálního kontaktu reaguje pivní značka Krušovice. Ta se v nové kampani obrací na své příznivce s poselstvím, že „společně zvládneme cokoliv“, a změnila proto dočasně svůj claim Tvoje království na Naše království. Spot nasazený až do 10. května na konci vyzývá k tomu, aby lidé pomocí hashtagu #nasekralovstvi ukázali, jak kralují z domova. O tyto vybrané záběry pak značka spot aktualizuje. „Příběhy reálných lidí jsou lidem blíž než využití celebrit, influencerů nebo zaměstnanců,“ míní přitom Jiří Coufal, senior manažer značky Krušovice. „Kromě role v televizním spotu dostanou vybraní také karton krušovické dvanáctky, aby byla aktivita s ústřední myšlenkou Kraluj z domova ještě víc podpořena,“ dodává manažerka značky Ivana Nová.

Spot vznikl ve spolupráci s reklamní agenturou Isobar, spolupracovala na něm i agentura Bistro Social, která zajišťuje příspěvky ze sociálních sítí. Spot vznikl v rekordně krátkém čase a vyžadoval nestandardní přístup od všech zainteresovaných stran. Vše se řešilo online nebo po telefonu. Závěrečný sprint proběhl přes velikonoční svátky. Obrazová část vznikla inhouse u jednotlivých zaměstnanců Isobaru a zvuková část ve spolupráci se zvukovým studiem NAPA Records. Voiceover namluvil tradiční krušovický hlas Libor Hruška. Mediální zastřešení celé kampaně zajistila agentura Carat.

Od 17. dubna je v televizích k vidění sponzorský vztah pojišťovny NN s olympioničkou Martinou Sáblíkovou. Vysílá se na televizních stanicích Prima, Prima Cool a Prima Max v hlavních večerních vysílacích časech. Na tvorbě spotu se podílelo Studio by Creative Dock spolu s produkcí Punk Film. Netradiční vzdálené režie se ujal Pavel Nosek.

„Chtěli jsme věnovat sponzorský čas pro povzbuzení Čechů v karanténě. Nejprve jsme ale sami překonávali všechny karanténní překážky. Natáčet se totiž muselo na dálku v bytě Martiny ve Žďáru nad Sázavou bez možnosti účasti štábu,“ řekl Boris Gómez, ředitel marketingu NN ČR. „Na místo kameramana zaskočila spolubydlící, rychlobruslařka Nikola Zdráhalová, která vše natočila novým Martininým fotoaparátem v rozlišení HD. Režie Pavla Noska probíhala vzdáleně přes WhatsApp a kvůli trucující wifi nešlo nakonec natočený materiál do Prahy poslat jinak než autem manažera úspěšné české reprezentantky.“

A už 26. března přistoupila k zásadní změně ve své probíhající komunikační kampani energetická společnost Innogy. Spot s tématem kuchyně pozastavila a operativně zařadila jiný, s týmž protagonistou, hercem Pavlem Šimčíkem. „Omluvte přitom prosím sníženou kvalitu spotu, který byl z důvodu ochrany zdraví natáčen na mobilní telefon výhradně za účasti Pavla Šimčíka bez přítomnosti dalších osob,“ odkazuje Innogy k tomu, že nový spot natáčel herec sám na svůj mobilní telefon. Primárně televizní komunikace má svůj otisk v printu i v Českém rozhlasu.